bato-adv

(تصاویر) کودک مبتلا به فلج مغزی با کمک ربات راه رفت

(تصاویر) کودک مبتلا به فلج مغزی با کمک ربات راه رفت
در مکزیکوسیتی یک کودک مبتلا به فلج مغزی اولین قدم‌های خود را با کمک اسکلت بیرونی رباتیک برداشت.
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۷ - ۰۲ آبان ۱۴۰۱

پسربچه ۸ ساله مبتلا به فلج مغزی با پوشیدن یک اسکلت بیرونی رباتیک که مخصوص کودکان طراحی شده بود، از اتاق درمانی در مکزیکوسیتی عبور کرد و به این شاهکار غیرقابل تصور، پیروزمندانه لبخند زد.

به گزارش فرارو، دیوید زابالا به دلیل بیماری عصبی خود از ویلچر استفاده می‌کند که او را ناشنوا و متکی به زبان اشاره کرده است. اما به لطف اسکلت بیرونی Atlas ۲۰۳۰ که امسال جایزه مخترع اروپایی را برای خالق آن به ارمغان آورد، او توانست راه برود و در مقابل آینه‌ای بایستد و در آن چهره‌های خندان را با خودکار‌های نشانگر رنگی ترسیم کرد.

گوادالوپه کاردوسو ۴۱ ساله، مادر این پسر گفت: او در حال برداشتن اولین قدم هایش است. این برای او مایه خوشحالی است. اولش او را می‌ترساند و دستانش بسیار لرزید، اما اکنون می‌بینم که او از قبل خودکار را گرفته و شروع به کار کرده است.

وی گفت که این سفر طاقت فرسا و نزدیک به دو ساعت از خانه آن‌ها در جنوب مکزیکوسیتی تا مرکز درمانی کاملاً ارزشش را دارد.

این اسکلت بیرونی توسط پروفسور اسپانیایی النا گارسیا آرمادا طراحی شده است تا کودکانی را که از ویلچر استفاده می‌کنند قادر به راه رفتن در طول درمان توانبخشی عضلانی کنند.

به گفته اداره ثبت اختراع اروپا که به گارسیا جایزه مخترع اروپایی را اهدا کرد، مفاصل مکانیکی لباس تیتانیومی با باتری به طور هوشمند با حرکت هر کودک سازگار می‌شود.

به گفته این اداره، دادن فرصت راه رفتن به کودکان فلج نه تنها طول عمر آن‌ها را افزایش می‌دهد و سلامت جسمی آن‌ها را افزایش می‌دهد، بلکه عزت نفس آن‌ها را نیز بهبود می‌بخشد.

گوادالوپ مالدونادو، مدیر انجمن مکزیک برای افراد مبتلا به فلج مغزی، گفت: این ربات به دستیابی به اهداف توانبخشی کمک می‌کند که دستیابی به آن‌ها با درمان‌های معمولی ماه‌ها طول می‌کشد.

مالدونادو گفت که این مزایا شامل تقویت عضلات، بهبود سیستم گوارشی و تنفسی و مهم‌تر از همه تقویت خلق و خو می‌شود. او گفت که این سازمان خصوصی که در سال ۱۹۷۰ تأسیس شد، دو هفته پس از به دست آوردن اولین اسکلت بیرونی خود نتایج مثبتی را مشاهده کرده است.

دستگاه دوم به ارزش حدود ۲۵۰۰۰۰ دلار قرار است ماه آینده وارد مکزیکوسیتی شود. هدف اولیه این انجمن ارائه توانبخشی به حدود ۲۰۰ کودک فلج مغزی است.

مالدونادو گفت: ما می‌خواهیم به کار و توانمندسازی ادامه دهیم تا کودکان بیشتری در شهر و کشور به این نوع توانبخشی دسترسی داشته باشند که زندگی آن‌ها را به طور اساسی تغییر می‌دهد.

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

برچسب ها: فلج مغزی رباتیک
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین