bato-adv
bato-adv

طرز تهیه سالاد سیب زمینی تنوری

طرز تهیه سالاد سیب زمینی تنوری
سالاد سیب زمینی تنوری یکی از انواع سالادهای گرم است که به دلیل داشتن سیب زمینی، ژامبون و شوید در ترکیباتش یک غذای کامل و مغذی محسوب می‌شود.

فراروـ سالاد‌ها یکی از محبوب‌ترین و متنوع‌ترین ترکیبات غذایی در سراسر جهان هستند که بیش‌تر به عنوان پیش غذا سرو می‌شوند؛ اما خیلی از آن‌ها به دلیل ترکیباتی که دارند، می‌توانند به عنوان غذای اصلی نیز مورد استفاده قرار بگیرند. سالاد‌ها از ترکیب سبزیجات مختلف همراه با چاشنی‌هایی مثل سرکه، سس، نمک، فلفل، آب‌لیمو، آب‌غوره و... تشکیل می‌شوند که معمولاً به صورت سرد سرو می‌شوند و ممکن است علاوه‌بر سبزیجات مواد غذایی دیگری مانند تخم مرغ، حبوبات پخته، گوشت، پنیر و... نیز به آن‌ها اضافه شود که در این صورت ارزش غذایی‌شان بیش‌تر می‌شود و می‌توان آن را به عنوان غذای اصلی نیز میل کرد.

به گزارش فرارو، سالاد سیب زمینی تنوری یکی از انواع سالاد‌های گرم است که به دلیل داشتن سیب زمینی در ترکیباتش می‌توان گفت یک غذای کامل و مغذی است که می‌تواند جایگزین وعده‌های غذایی اصلی شود. این سالاد خوشمزه به دلیل داشتن سیب زمینی تنوری طعم و مزه بسیار متفاوت و دلچسبی دارد که پیشنهاد می‌کنیم حتما این سالاد خوشمزه را امتحان کنید. در ادامه این مطلب طرز تهیه سالاد سیب زمینی تنوری همراه با نکات مهم و فوت و فن‌های مربوط به تهیه آن تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه سالاد سیب زمینی تنوری

سیب زمینی ریز: نیم کیلو
ژامبون: ۵ ورق
شوید تازه: ۳ شاخه
پنیر پارمسان: ۲ قاشق غذاخوری
سیر: ۳ حبه ریز
لیمو ترش: ۱ عدد
سس مایونز: ۲ قاشق غذاخوری
سس خردل: ۱ قاشق غذاخوری
روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم
پودر پاپریکا: ۱ قاشق غذاخوری
پودر سیر و پودر پیاز: از هر کدام نصف قاشق مربا خوری

نکات مربوط به مواد اولیه

۱ ـ نکات مربوط به پنیر پارمسان

پنیر پارمسان
پنیر پارمسان یکی از محبوب‌ترین انواع پنیر‌های ایتالیایی است که به صورت رنده شده، پودر شده، تکه‌ای و ورقه‌ای در بازار موجود است. پارمسان نوعی پنیر زرد کم رنگ است که بافت سستی دارد و فرآوری آن زمان بسیار زیادی می‌برد. این پنیر سرشار از پروتئین است و هضم آسانی دارد. پنیر پارمسان برای تهیه انواع پاستا، سس، سالاد و سوپ‌ها کاربرد دارد. تفاوتی که پارمسان با پنیر پیتزا‌های معمول دارد، در نوع به عمل آوردن آن‌هاست. پنیر پیتزا باید حتما روی غذا پخته و آب شود؛ اما پنیر پارمسان نیازی به پخت و آب شدن ندارد و شما می‌توانید پودر یا رنده شده آن را برای روی غذا استفاده کنید.

۲ ـ نکات مربوط به سس مایونز

سس مایونز
همیشه وقتی در تهیه غذا یا سالاد سس مایونز جزو مواد اولیه است، عده‌ای می‌پرسند، آیا می‌شود به جای آن از ماست استفاده کرد؟ این مسئله تا حدودی سلیقه‌ای است. اگر منع مصرف دارید یا اینکه به خاطر کالری بالای سس مایونز تمایلی به استفاده از آن را ندارید، می‌توانید ماست چکیده را جایگزین کنید؛ اما ماست معمولاً آب می‌اندازد؛ بنابراین توصیه می‌شود برای مهمانی‌ها این کار را انجام ندهید.

۳ ـ نکات مربوط به روغن زیتون

روغن زیتون
روغن زیتون به دلیل ارزش غذایی بالایی که دارد، در رژیم غذایی بسیاری از افراد از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. اما از آنجا که قیمت روغن زیتون خالص بالاست، معمولاً در هنگام عرضه در بازار با روغن‌های معمولی مخلوط می‌شود. درنتیجه از کیفیت آن کاسته می‌شود؛ بنابراین کسانی که به دنبال خرید روغن زیتون هستند، اغلب می‌پرسند که چطور روغن زیتون اصل را تشخیص بدهیم. البته تشخیص خالص بودن روغن زیتون کار چندان ساده‌ای نیست. با این حال کارشناسان برای تشخیص روغن زیتون اصل سه روش را به شرح ذیل ارائه داده‌اند:
 
۱- برای انتخاب روغن مرغوب بهتر است که اول آن را ببویید. روغن زیتون خوب باید بوی میوه زیتون، سیب یا علف تازه بدهد که مربوط به نوع زیتون یا زمان برداشت آن است؛ بنابراین اگر بوی فلز احساس کردید، بدانید که روغن نامرغوب یا فاسد است.
 
۲- روش دوم برای تشخیص روغن زیتون اصل این است که آن را بچشید. اگر ۱ قاشق روغن زیتون را در دهان خود بریزید و در دهان بچرخانید و با استشمام هوا آن را فرو بدهید، باید بعد از چند لحظه در گلوی خود تلخی و تندی شدیدی احساس کنید. به نحوی که گلوی شما بسوزد. در بعضی موارد افراد به دلیل تندی بیش از حد روغن به سرفه می‌افتند. درست پس از ۱ دقیقه مزه تلخی و تندی از بین می‌رود و خوشمزه می‌شود. ضمن اینکه فرد با خوردن این روغن در دهان خود احساس چربی نمی‌کند. با خوردن روغن زیتون اصل در ابتدای زبان احساس شیرینی و در انتهای آن احساس تلخی و سوزش خواهید داشت.
 
۳- روش بعدی برای تشخیص روغن زیتون اصل رنگ آن است. رنگ روغن زیتون باید زرد مایل به سبز باشد. البته رنگ روغن زیتون معیار مناسبی برای تعیین کیفیت روغن نیست؛ زیرا به‌راحتی می‌توان در آن تقلب کرد.

طرز تهیه سالاد سیب زمینی تنوری

سالاد سیب زمینی تنوری
۱ ـ برای شروع کار ابتدا باید سیب زمینی تنوری را تهیه کنید. سیب زمینی‌ها را خوب بشویید؛ سپس بدون اینکه آن‌ها را پوست کنید، هر سیب زمینی را به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید. بهتر است برش‌ها به صورت طولی باشد و تا جای ممکن از سیب زمینی‌های ریزتر استفاده کنید.
 
یک قابلمه را تا نیمه از آب پر کنید و روی اجاق گاز بگذارید تا جوش بیاید؛ سپس سیب زمینی‌ها را داخل آب جوش بریزید و کمی نمک به آن اضافه کنید. اجاره بدهید سیب زمینی ۲ دقیقه داخل آب بجوشد؛ سپس آن را آبکش کنید.
 
سیب زمینی‌های آبکش شده را داخل یک کاسه بریزید و روغن زیتون، پودر سیر، پودر پیاز، فلفل سیاه، نمک و پودر پاپریکا را به آن اضافه کنید و با قاشق خوب هم بزنید تا همه تکه‌های سیب زمینی با ادویه‌ها و روغن زیتون آغشته شوند.
 
سیب زمینی‌های آماده را داخل سینی فر بریزید و سینی را داخل فر ۱۸۰ درجه سانتیگراد به مدت ۳۰ دقیقه بگذارید تا بپزد. بعد از گذشت این زمان به مدت ۳ الی ۴ دقیقه گریل را روشن کنید تا سیب زمینی‌های تنوری از بالا هم برشته شوند.
 
۲ ـ بعد از اینکه سیب زمینی‌های تنوری آماده شدند، آن‌ها را داخل یک کاسه مناسب بریزید؛ سپس ژامبون و شوید خرد شده را به آن اضافه کنید و هم بزنید.
 
۳ ـ داخل یک ظرف دیگر، سس مایونز را با سس خردل و آب لیمو ترش مخلوط کنید؛ سپس سیر رنده شده را همراه با نمک و فلفل سیاه به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. سس آماده را روی سالاد بریزید و همه مواد را زیر و رو کنید تا مزه‌ها با هم مخلوط شوند. در آخر سالاد را داخل ظرف سرو بریزید و پنیر پارمسان را روی سالاد بپاشید. سالاد سیب زمینی تنوری خوشمزه شما در این مرحله آماده سرو است، نوش جان.
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
هم اکنون دیگران میخوانند
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین