bato-adv
bato-adv

توسعه یک حمام هوشمند برای شستشوی خودکار انسان!

توسعه یک حمام هوشمند برای شستشوی خودکار انسان!
دانشمندان ژاپنی در حال ساخت نوعی ماشین شستشوی انسانی هستند که علاوه بر شستشوی خودکار بدن انسان، ضربان قلب او را نیز اندازه گیری می‌کند.
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۳ - ۰۹ آبان ۱۴۰۱

فرارو- دانشمندان ژاپنی در حال ساخت نوعی ماشین شستشوی انسانی هستند که علاوه بر شستشوی خودکار بدن انسان، می‌تواند با استفاده از هوش مصنوعی ضربان قلب انسان را برای سنجش میزان آرامش او اندازه گیری کند.

به گزارش فرارو به نقل از rahnamato، این حمام اولتراسونیک قادر است آلاینده‌ها را به طور سریع و کامل از بدن انسان بزداید. این حباب ها، گلبرگ‌های گل رز و شمع‌های معطر می‌توانند یک حمام رویایی برای هر شخص باشند.

سردوش و وان این حمام نوآورانه توسط Science، یک شرکت فناوری مستقر در استان اوزاکا ژاپن ساخته شده است. این محصول که «پروژه اوسویارو» نام دارد، تا سال ۲۰۲۴ تکمیل شده و سپس در «نمایشگاه اوزاکا ۲۰۲۵» معرفی خواهد شد. هدف این حمام، شستشوی ذهن انسان و آرامش کاربران می‌باشد.

توسعه یک حمام هوشمند

پس از نشستن کاربر بر روی صندلی حمام، با مقادیر زیادی حباب برخورد می‌کند. این حباب‌ها مسئول از بین بردن آلودگی‌ها از بدن افراد می‌باشند. پس از اتمام شستشو، حمام به طور خودکار بدن کاربر را خشک می‌کند. کل این فرآیند ۱۵ دقیقه طول می‌کشد. این صندلی با استفاده از یک سنسور متصل به الکتروکاردیوگراف، ضربان قلب کاربران را اندازه گیری می‌کند.

این سنسور به منظور نظارت بر وضعیت سیستم عصبی کاربران در حین مشاهده فیلم‌ها استفاده می‌شود. در نهایت داده‌های به دست آمده از این آزمایش، برای آموزش هوش مصنوعی به منظور انتخاب خودکار آرامش بخش‌ترین محتوا برای کاربر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برچسب ها: هوش مصنوعی
bato-adv
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
پرطرفدارترین عناوین