bato-adv

نحوه پشتیبان گیری از داده‌های واتساپ در اندروید و آیفون

نحوه پشتیبان گیری از داده‌های واتساپ در اندروید و آیفون
در این مطلب قصد داریم نحوه فعالسازی قابلیت پشتیبان گیری واتساپ را در اندروید و iOS به شما آموزش دهیم.
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۸ - ۱۰ آبان ۱۴۰۱

فرارو- واتساپ یکی از محبوب تری اپلیکیشن‌های پیام رسان موجود کنونی است. یکی از مشکلات رایج در میان کاربران واتساپ، از دست رفتن پیام‌های قبلی آن‌ها به علت آسیب دیدن، گم شدن یا تغییر گوشی هوشمند آن‌ها است. علت از دست رفتن اطلاعات واتساپ در هنگام تعویض دستگاه، ذخیره نکردن پیام‌ها بر روی سرور است. واتساپ پیام‌های کاربران را تنها بر روی دستگاه آن‌ها ذخیره می‌کند.

به گزارش فرارو به نقل از rahnamato، به منظور جلوگیری از از دست دادن اطلاعات، کاربران می‌توانند یک نسخه پشتیبان خودکار برای ذخیره سازی تمام مکالمات خود فعال کنند. در این مطلب قصد داریم نحوه فعالسازی قابلیت پشتیبان گیری واتساپ را در اندروید و iOS به شما آموزش دهیم.

پشتیبان گیری از داده‌های واتساپ در اندروید

برای پشتیبان گیری از پیام‌های واتساپ در اندروید مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا وارد واتساپ شده و Settings را انتخاب کنید. در صفحه باز شده، از بین تنظیمات موجود Chats را انتخاب کنید.

در صورتی که از قبل گزینه پشتیبان گیری را فعال کرده باشید، در قسمت Chat Backup زمان و تاریخ ایجاد فایل بکاپ قابل مشاهده است.

از قسمت Chat Backup می‌توانید نحوه پشتیبان گیری از داده‌های واتساپ خود را انتخاب کنید. می‌توانید این داده‌ها را در حساب گوگل درایو خود ذخیره کنید. با انتخاب این گزینه می‌توانید بازه زمانی پشتیبان گیری (روزانه، هفتگی، ماهانه و ...) را نیز انتخاب کنید.

همچنین می‌توانید تعیین کنید که فقط زمانی که دستگاه شما به وایفای متصل است، از داده‌های واتساپ بکاپ گرقته شود. می‌توانید از ویدئو‌های موجود درچت‌های خود نیز بکاپ بگیرید. توجه داشته باشید در صورتی که پشتیبان گیری شما از طریق داده‌های تلفن همراه انجام شود، با دانلود مکرر ویدئو، حجم زیادی از داده تلفن همراه شما کاسته خواهد شد

با انجام این تنظیمات، واتساپ در بازه‌های زمانی انتخاب شده به طور خودکار از داده‌های انتخابی شما پشتیبان گیری می‌کند. علاوه بر این، می‌توانید بصورت دستی نیز از داده‌های خود بکاپ گیری کنید.

نحوه پشتیبان گیری

 

پشتیبان گیری از داده‌های واتساپ در iOS

در گوشی‌های آیفون، داده‌های پشتیبان گیری شده به جای گوگل درایو در iCloud ذخیره می‌شوند. برای این کار کافی است مسیر WhatsApp> Settings> Chats and calls> Backup of chats را دنبال کرده و سپس Back up now را انتخاب کنید. مانند اندروید، از طریق iOS نیز می‌توانید در بازه‌های زمانی انتخاب شده بصورت اتوماتیک از اطلاعات خود بکاپ بگیرید. مکالمات و تمام فایل‌های چندرسانه‌ای واتساپ در iCloud شما ذخیره می‌شوند. همچنین می‌توانید انتخاب کنید که آیا از ویدئو‌ها نیز بکاپ گرفته شود یا خیر.

پشتیبان گیری از استیکر‌های واتساپ

می‌توانید علاوه بر مکالمات، اسناد، یادداشت‌های صوتی، تصاویر و ویدئوها، از مجموعه استیکر‌های خود نیز در iOS پشتیبان گیری کنید. این قابلیت جدیدی است که در نسخه‌های قدیمی‌تر واتساپ وجود نداشت.

ابتدا باید با یک شخص مورد اعتماد وارد مکالمه شده و استیکر‌هایی که قصد بکاپ گیری از آن‌ها را دارید را برای او ارسال کنید. پس از ارسال استیکر‌های مورد نظر، می‌توانید با یک پشتیبان گیری ساده از این گفتگو، استیکر‌های انتخاب شده را بر روی فضای موردنظرتان ذخیره کنید.

بازیابی تاریخچه مکالمات واتساپ در اندروید

برای بازیابی داده‌های واتساپ در دستگاه اندرویدی جدید، باید از همان شماره تلفن و حساب گوگل دستگاه قبلی خود استفاده کنید.

پس از نصب واتساپ و تایید شماره تلفن خود و عبور از مراحل تایید ابتدایی، در صفحه ظاهر شده گزینه Restore را انتخاب کنید تا چت‌ها و رسانه‌های گوگل درایو شما بازیابی شود.

پس از اتمام فرآیند بازیابی، روی Next ضربه بزنید. پس از تکمیل مراحل، خواهید دید که چت‌های شما ظاهر می‌شوند. بعد از بازیابی چت‌ها واتساپ به طور خودکار فایل‌های صوتی و ویدئویی شما را از گوگل درایو بکاپ گیری می‌کند.

نحوه پشتیبان گیری

بازیابی تاریخچه مکالمات واتساپ در iOS

پس از ورود به واتساپ، قسمت Settings > Chats > Chat Backup را بررسی کنید تا ببینید آیا نسخه پشتیبان iCloud در این قسمت وجود دارد یا خیر.

اگر مطمئن نیستید که کدام فایل، آخرین فایل پشتیبان موجود است، می‌توانید واتساپ را حذف و مجدد نصب کنید.

پس از تأیید شماره تلفن، مانند اندروید مراحل بازیابی پیام‌های خود را دنبال کنید.

برچسب ها: واتساپ
مجله خواندنی ها
مجله فرارو