bato-adv
bato-adv

بازگشت جک دورسی؛ بلواسکای برای رقابت با توئیتر ماسک به میدان می‌آید!

بازگشت جک دورسی؛ بلواسکای برای رقابت با توئیتر ماسک به میدان می‌آید!
همزمان تصاحب توئیتر توسط ایلان ماسک، «جک دورسی» یکی از موسسان و مدیرعامل سابق توئیتر از راه اندازی یک رسانه اجتماعی جدید به نام Bluesky خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۴ - ۱۱ آبان ۱۴۰۱

فرارو- پس از ماه‌ها جنجال، ایلان ماسک سرانجام توئیتر را تصاحب کرد. همزمان با این اتفاق «جک دورسی» یکی از موسسان و مدیرعامل سابق توئیتر از راه اندازی یک رسانه اجتماعی جدید به نام Bluesky خبر داد.

به گزارش فرارو به نقل از rahnamato، دورسی در سال ۲۰۲۱ توئیتر را ترک و «پاراگ آگراوال»، یکی از افرادی که اخیرا توسط ماسک اخراج شده است، را به عنوان جانشین خود معرفی کرد. جک دورسی اخیرا اعلام کرده که Bluesky Social به زودی راه اندازی می‌شود و اکنون کاربران را برای آزمایش نسخه بتای این پلتفرم دعوت کرده است.

در طی دو روز ۳۰۰۰۰ کاربر برای آزمایش این نسخه ثبت نام کردند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این رسانه اجتماعی برخورداری از فناوری AT Protocol است. این فناوری سبب می‌شود تا Bluesky توسط ارائه دهندگان، افراد و مشاغل مختلف میزبانی شود. توسعه چنین پروتکلی، فرآیند دشواری خواهد داشت و پس از راه اندازی شبکه، نیاز به هماهنگی بین چندین طرف دارد.

بازگشت جک دورسی

این پروتکل که به عنوان «اینترنت اجتماعی» شناخته می‌شود، یک مفهوم جدید شبکه است که توسط Bluesky برای فعال کردن موج آینده برنامه‌های اجتماعی توسعه یافته است. پروتکل AT یک شبکه اجتماعی فدرال جدید است.

دورسی می‌گوید: «این اپلیکیشن دارای پروتکل‌های امنیتی قوی و پروتکل انتقال احراز هویت خواهد بود. به این معنا که برخلاف دیدگاه جدید توئیتر، Bluesky به جای یک وب سایت، توسط سایت‌های مختلف مدیریت خواهد شد. هدف اصلی ما ایجاد یک پروتکل باز و قدرتمند برای برقراری ارتباط بین عموم مردم است.»

برچسب ها: جک دورسی
bato-adv
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
پرطرفدارترین عناوین