bato-adv
bato-adv

(تصاویر) وقتی هیوندای به فکر شهرسازی می‌افتد!

(تصاویر) وقتی هیوندای به فکر شهرسازی می‌افتد!
هیوندای، یک غول خودروساز است، اما این کمپانی بزرگ آسیایی اکنون قدم در شهرسازی نهاده و ایده‌ای برای شهر‌های آینده مطرح کرده است.
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۸ - ۱۶ آبان ۱۴۰۱

فرارو- نام هیوندای در درجه اول ما را به یاد خودرو‌های معروفش می‌اندازد، ولی احتمالاً بسیاری از ما می‌دانیم که این غول صنعتی جهان در بسیاری از صنایع سنگین و البته نوین فعالیت دارد، با این حال، شهرسازی مقوله‌ای است که حتی کارشناسان نیز هیوندای را با آن به یاد نمی‌آورند. بله، شهرسازی! آن هم شهر‌های آینده!

به گزارش فرارو به نقل از rahnamato، ماجرا از آنجا شروع می‌شود که گروه موتور هیوندای (HMG) در اوایل سال جاری یک سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیون دلاری را برای هوشمند کردن صنایع رباتیک خود آغاز کرد. پیش از این نیز هیوندای در سال ۲۰۲۰ میلادی نیز شرکت مشهور Boston Dynamics را که در زمینه ساخت ربات‌های هوشمند نامدار است، خریداری کرده بود.

در نگاه اول این اقدامات هیوندای، یک روند سرمایه گذاری معمول شناخته می‌شد که اغلب شرکت‌های اینچنینی در پیش می‌گیرند، اما اندکی بعد مشخص شد که هیوندای رویا‌های بزرگتری را در سر می‌پروراند. این خودروساز اخیراً یک نمایشگاه مجازی را برگزار کرد که ایده‌های بزرگ خود را در کانون توجه قرار می‌داد. در این نمایشگاه شهر هوشمند و سبزی به نام HMG به نمایش درآمد که توجه همگان را به خود جلب کرد.

شهر هیوندای

شهری شش ضلعی که انسان را در کانون طراحی خود قرار می‌داد. این ایده گامی بزرگ برای هیوندای تلقی می‌شود، زیرا این شرکت با توجه به تجربه‌های خود در صنایع مهمی همچون خودروسازی و ساخت و ساز‌های بزرگ، اکنون یک قدم به آینده نزدیک شده است.

طراحی شهر، فضا‌های سبز را در مرکز قرار می‌دهد، با ساختمان‌هایی که پارک ها، جنگل ها، مخازن آب و ... را احاطه کرده اند. زیرساخت‌های جاده‌ای شهر نیز در زیر زمین قرار دارند، جایی که وسایل نقلیه خودران کالا و خدمات را به مناطق مختلف حمل می‌کنند.

شهرسازی

ربات‌ها نیز در این شهر آینده نگر نقشی محوری دارند و تمام نیروی خود را از انرژی‌های پاک دریافت می‌کنند. خود شهر نیز نیروی خود را از ژنراتور‌های سلول سوختی هیدروژنی که برق را از طریق یک شبکه هوشمند توزیع می‌کنند، تامین می‌کند. طراحی این شهر برای هیوندای یک شاهکار بلندپروازانه به نظر می‌رسد، اما این شرکت مدتی است که به راه حل‌های نوین حمل و نقل فکر می‌کند.

شهر

در ماه ژانویه، این خودروساز پلتفرم‌های روبات Plug & Drive خود را به نمایش گذاشت که می‌تواند به اشیاء کوچک متصل شود و با استفاده از LiDAR و درایو الکتریکی، مانند کالا‌های موجود در انبار، آن‌ها را متحرک کند. این پلت فرم به اندازه کافی قدرتمند است تا افراد را به حرکت درآورد و با یک جوی استیک کنترل آن‌ها را ممکن کند.

شهرسازی

یونگچو چی، رئیس و مدیر ارشد نوآوری HMG، گفت: «شهر‌ها موجودات پیچیده‌ای هستند و برنامه ریزی برای یک شهر کامل دشوار است، با این حال چنین تمرین‌های فکری به ما کمک می‌کند تا در مسیر درست هدایت شویم».

برچسب ها: شهرسازی
bato-adv
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین