bato-adv
bato-adv

داستان نویسی؛ قابلیت شگفت انگیز هوش مصنوعی جدید گوگل

داستان نویسی؛ قابلیت شگفت انگیز هوش مصنوعی جدید گوگل
گوگل روز چهارشنبه در یک رویداد هوش مصنوعی در نیویورک اعلام کرد که نمونه اولیه ابزارهوش مصنوعی جدید این شرکت، می‌تواند داستان کوتاه بنویسد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۱ - ۱۶ آبان ۱۴۰۱

فرارو- گوگل روز چهارشنبه در یک رویداد هوش مصنوعی در نیویورک اعلام کرد که نمونه اولیه ابزارهوش مصنوعی جدید این شرکت، می‌تواند داستان کوتاه بنویسد.

به گزارش فرارو به نقل از rahnamato، «داگلاس اک» محقق ارشد واحد تحقیقاتی گوگل می‌گوید: «پروژه Wordcraft نحوه بیان خلاقانه افراد را تغییر خواهد داد.» این هوش مصنوعی قادر است با استفاده از ورودی‌های نویسندگان، داستان‌های تخیلی بنویسد.

سیزده نویسنده توانستند با استفاده از LaMDA گوگل (نوعی مدل زبانی برای برنامه‌های گفتگو محور) Wordcraft را طراحی کنند. Wordcraft در واقع نوعی ویرایشگر نوشتاری با قابلیت ایجاد داستان‌های کوتاه است.

گوگل سال گذشته LaMDA را معرفی کرده بود. موتور گفتگوی این هوش مصنوعی به گونه‌ای طراحی شده بود که می‌توانست با کاربران به گفتگو‌های طولانی و ادامه دار بپردازد.

پروژه Wordcraft متن داستانی تولید شده توسط موتور هوش مصنوعی گوگل را بررسی می‌کند. این ابزار برخلاف WordTune و Grammarly تنها برای تصحیح املاء کلمات و جملات در نظر گرفته نشده است، بلکه کاربرد اصلی آن کمک به نوشتن داستان‌های تخیلی می‌باشد. «اک» می‌گوید: «مشخص است که استفاده از LaMDA برای نوشتن یک داستان کامل، ما را به بن بست می‌رساند. این کار فقط از عهده نویسندگان برمی آید.»

به گفته گوگل، LaMDA نمی‌تواند زبان، معنا یا زمینه را بفهمد. اما پس از جستجو در میان انبوهی از داده‌ها در اینترنت، می‌تواند «گفتار انسان‌مانند فریبنده‌ای» تولید و محتمل‌ترین کلمه بعدی را در یک جمله پیش‌بینی کند.

برچسب ها: هوش مصنوعی
bato-adv
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین