bato-adv

مزایا و معایب خرید PS4

مزایا و معایب خرید PS4
قیمت دیسک بازی فیفا ۲۳ تقریبا یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است. با ۳۰۰ هزار تومان می‌شود نسخه دیجیتال آن را خرید
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۲ - ۱۷ آبان ۱۴۰۱

فرارو- خرید پلی‌استیشن چهار، هشت میلیون تومان کمتر از PS5 تمام می‌شود. درحالی که در نیمه آبان امسال فروشنده‌های کنسول بازی، نسخه‌های دیجیتال پلی‌استیشن پنج را حداقل ۲۳ میلیون تومان می‌فروشند، می‌شود با ۱۵ میلیون تومان سراغ PS4 رفت. خرید لوازم جانبی، دسته اضافی و دسیک اورجینال بازی‌ها همچنان جزو مصائب خریداران و گیمر‌های PS4 در ایران است اما این وسط بازی‌های دیجیتال حکم فرشته نجات را ایفا می‌کنند.

شماره یک| قیمت PS4 در ایران

PS4 به سه شکل فروخته می‌شود؛ نسخه معمولی، اسلیم یا پرو. پلی‌استیشن چهار معمولی که پیدا کردن آن خیلی هم راحت نیست، ارزان‌ترین گزینه است و الان می‌شود تقریبا با ۱۵ میلیون تومان، نسخه‌های ۵۰۰ گیگابایت آن را خرید. نسخه اسلیم همانطور از اسمش پیداست، ظاهر جمع‌و‌جوتری دارد و گیمر‌های حرفه‌ای آن را به‌خاطر مصرف برق کمتر به پلی‌استیشن چهار معمولی ترجیح می‌دهند. قیمت PS4 اسلیم ۵۰۰ گیگایت تقریبا یک میلیون بیشتر از پلی‌استیشن چهار معمولی است و فروشنده‌های کنسول بازی در نیمه آبان امسال آن را نزدیک ۱۶ میلیون تومان می‌فروشند. قیمت PS4 پرو نیز که گران‌ترین نسخه است و تصاویر را با کیفیت ۴K نمایش می‌دهد، درحال حاضر نزدیک ۲۰ میلیون تومان است، اما همین محصول در برخی از فروشگاه‌های اینترنتی معروف با قیمت ۲۲ میلیون تومان فروخته می‌شود.

شماره دو| قیمت دسته و لوازم جانبی PS4

پلی‌استیشن چهار با یک دسته بازی فروخته می‌شود و خریداران آن معمولا در قدم اول سراغ خرید دسته اضافی می‌روند. الان می‌شود با ۱.۵ میلیون تومان دسته‌های اورجینال سونی که مخصوص PS4 هستند را خرید. البته در بازار دسته‌های فیک PS4 نیز فروخته می‌شوند که قیمتشان حدود ۵۰۰ هزار تومان است و در اغلب گیم‌نت‌ها از همین دسته‌ها استفاده می‌شود. گران‌ترین دسته‌های PS4 نیز با قیمت شش، هفت میلیون تومان فروخته می‌شوند که قابلیت شخصی‌سازی پیشرفته از طریق اپلیکیشن موبایل جزو امکانات آن‌ها محسوب می‌شود و معمولا گیمر‌های حرفه‌ای سراغشان می‌روند. فرمان‌های لاجیتک مخصوص PS4 را نزدیک ۱۲ میلیون تومان می‌فروشند. خرید هدست‌های پرفروش و محبوب PS4 تقریبا یک تا ۱.۵ میلیون هزینه دارد و قیمت کیف‌های مخصوص حمل PS4 بین ۱۵۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان است.

شماره سه| قیمت دیسک بازی‌های PS4

فیفا ۲۳ که یکی از محبوب‌ترین بازی‌های پلی‌استیشن چهار است، الان تقریبا یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود. فروشنده‌ها، دیسک بازی فرمول یک نسخه ۲۰۲۲ یا همان F۱، ۲۰۲۲ را گران‌تر و نزدیک دو میلیون تومان می‌فروشند. Sniper Elite ۵ و Stay Human که سبک اکشن و ماجراجویی دارند تقریبا معادل دیسک بازی فیفا ۲۲ فروخته می‌شوند. از طرفی دیسک بازی‌هایی مثل Ratchet & Clank و LEGO DC Super-Villains که برای گروه سنی کودکان طراحی شده‌اند، ۵۰۰ هزار تومان فروخته می‌شوند و جزو ارزان‌ترین دسیک‌های بازی PS4 به‌شمار می‌روند.

شماره چهار| قیمت بازی‌های دیجیتال PS4

خرید بازی دیجیتال PS4 نسبت به دیسک هزینه کمتری دارد. طوری که می‌شود به‌جای خرید دیسک یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی فیفا ۲۳، با ۳۰۰ هزار تومان سراغ نسخه دیجیتال آن رفت. بازی‌های دیجیتال PS4 به شکل اکانت‌های ظرفیت یک، دو و سه فروخته می‌شود. ظرفیت دو گران‌تر از بقیه است و گیمر می‌تواند به شکل آنلاین و آفلاین با آن بازی کند. بازی‌های ظرفیت سه فقط به شکل آنلاین و بازی‌های ظرفیت یک فقط به شکل آفلاین اجرا می‌شوند. اکانت ظرفیت دو بازی فیفا ۲۳ مخصوص PS4 را تقریبا یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان می‌فروشند و برای خرید اکانت ظرفیت سه فیفا ۲۳ باید نزدیک ۹۰۰ هزار تومان کنار گذاشت.

شماره پنج| ثبات قیمت کنسول‌های بازی

قیمت PS4 در ماه‌های گذشته تفاوتی نداشته و خریداران آن از این بابت باید خوشحال باشند. ظرف ماه‌های قبلی باوجود رشد قیمت ارز، قیمت PS4 و سایر کنسول‌های بازی در ایران ثابت بوده است. از یک طرف دیگر بد نیست بدانید هنوز بعضی از گیمر‌های سراغ قیمت PS3 را می‌گیرند که این یکی الان در بازه سه تا شش میلیون تومان فروخته می‌شود. قیمت PS3 با ظرفیت ۴۰ گیگابایت تقریبا سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است و نسخه‌های یک ترابایت اسلیم را نزدیک شش میلیون تومان می‌فروشند.

برچسب ها: پلی استیشن 4
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین