bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۵۸۵۷۵۲
خبرسازترین‌های هفته

از خبر عجیب مصاحبه چین با رضا پهلوی تا زن مو بلوند ۱۳ آبان و قهرمانی‌های بدون شادی

از خبر عجیب مصاحبه چین با رضا پهلوی تا زن مو بلوند ۱۳ آبان و قهرمانی‌های بدون شادی
نقطه یا محور مشترک خبرسازان این هفته همانند هفته‌های گذشته به صورت مستقیم یا غیرمستقیم با ناآرامی‌های کشور طی بیش از ۵۰ روز گذشته در ارتباط بود... در این بین، عباس آخوندی، استاد دانشگاه مطالعات جهان وزیر راه و شهرسازی سابق کشور در دولت‌های هاشمی رفسنجانی و حسن روحانی، در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد، دیدگاه خود را در ارتباط با مسائل اخیر کشور را مطرح کرد. مهم‌ترین بخش گفته‌های آخوندی در ارتباط با خبر جنجالی و عجیب مصاحبه چینی‌ها با رضا پهلوی بود
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۲۰ آبان ۱۴۰۱

فرارو- عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی، عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری، محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس، زن موبلوند حاضر در راهپیمایی ۱۳ آبان و تیم‌های ملی فوتبال ساحلی و کشتی ملی فرنگی با یک محوریت مشترک خبرسازترین‌های هفته جاری بودند.

به گزارش فرارو، نقطه یا محور مشترک خبرسازی این افراد، تیم‌ها یا رخداد‌ها همانند هفته‌های گذشته به صورت مستقیم یا غیرمستقیم با ناآرامی‌های کشور طی بیش از ۵۰ روز گذشته مرتبط بود. در واقع، این روز‌ها هیچ رخدادی در کشور بدون ارتباط با وضعیت اعتراضات قابل دیده شدن، بازنمایی و حتی تحلیل و ارائه نیست. با این مقدمات خبرسازان هفته جاری را می‌توان در موارد ذیل ارائه کرد:

آخوندی و مهم تلقی کردن خبر عجیب مصاحبه چین با رضا پهلوی

عباس آخوندی، استاد دانشگاه مطالعات جهان، وزیر راه و شهرسازی سابق کشور در دولت‌های هاشمی رفسنجانی و حسن روحانی، در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد، دیدگاه خود را در ارتباط با مسائل اخیر کشور مطرح کرد. مهم‌ترین بخش گفته‌های آخوندی در ارتباط با خبر جنجالی و عجیب مصاحبه چینی‌ها با رضا پهلوی بود.

او در این زمینه گفت: با توجه به شرایطی که در سطح بین‌المللی وجود دارد و قدرت‌های مسلط جهان؛ چه غربی و چه شرقی با فشار‌های فراوان از مشکلات داخلی ما سوءاستفاده می‌کنند باید در داخل معقول رفتار شود. اتکا به شرق هم در این حیص و بیص خود معمایی است. خبر آمده که تلویزیون چین رفته با رضا پهلوی مصاحبه کرده است، این خبر مهم و عجیبی است. در حالی که جمهوری اسلامی دایم مجیز شرقیان را می‌گوید، دولت چین با این حرکت خود چه چیزی را می‌خواهد بگوید.

این بخش از اظهارات آخوندی، به شکلی بی سابقه در فضای مجازی و رسانه‌ها بازتاب داشت و بخشی بزرگ از کاربران به آن واکنش نشان دادند. البته بخشی از کاربران بر این موضوع انگشت گذاشتند که ماجرای مصاحبه یک شبکه چینی با رضا پهلوی مربوط به ده سال قبل است و او در مقطع کنونی اشتباهی فاحش در مطرح کردن چنین بحثی مرتکب شده است.

ضرغامی و عدم زبان مشترک بازجو‌ها با دهه هشتادی‌ها

عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری، در نشست گرامیداشت سیزده آبان در دانشگاه شریف، در اوایل هفته گذشته، در بخشی از گفته‌های خود به نقل اظهارات بازجوی ارشد بازداشت‌شدگان پرداخت که به شکلی قبال توجه، به کانون توجه رسانه‌ها و کاربران فضای مجازی بدل شد.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری با بیان این‌که تحول مورد قبول حاکمیت است، عنوان کرد: می‌گویند با دهه هشتادی‌ها نمی‌شود مفاهمه کرد، این مربوط به همه نیست، در مورد خیلی‌هایی که در این اغتشاشات دستگیر شدند با بازجوی اصلی آن‌ها صحبت کردم، آن فرد گفت من یک عمر بازجویی کردم از آدم‌های درشت سیاسی بازجویی کردم و این چند روز چند صد نفر از افراد بازجویی کردم و این سخت‌ترین بازجویی من بود، زیرا نه من می‌فهمم آن‌ها چه می‌گویند و نه آن‌ها می‌فهمد من چه می‌گویم.

وی تاکید کرد: ما در اصول اختلافی نداریم، ما باید اصلاحات انجام دهیم، باید در روش‌ها اصلاحات ایجاد کنیم. حاکمیت بار‌ها این را گفته است حال یک عده باید این را عملیاتی کنند. سه دسته هم هستند که مقابل این روش ایستاده‌اند یک عده که کلا متوجه نیستند، یک عده هم وضع موجود به نفع‌شان است و یک عده هم دنبال روزمه‌سازی هستند. ضرغامی ادامه داد: امروز دختران جوان و دانش آموز ما بدون روسری در خیابان راه می‌روند. چه شد؟ اتفاقی افتاد؟

این اظهارات ضرغامی، در میان کاربران فضای مجازی و رسانه‌ها مورد توجه گسترده واقع شد. بخشی بزرگ از مردم این موضوع را مطرح کردند که باید این شکاف نسلی مورد توجه و بررسی جدی نهاد‌های مسئول قرار بگیرد.

کیستی و چیستی زن موبلوند حاضر در ۱۳ آبان

روز جمعه هفته گذشته، انتشار عکسی از حضور یک زن مو بلوند در میان راهپیمایی ۱۳ آبان، در میان فضای مجازی واکنش‌های بسیار گسترده‌ای را در داخل و خارج از کشور به همراه داشت. عکسی که آرشیده شاهنگی عکاس خبرگزاری مهر در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد و به سرعت کانون توجهات را به خود جلب کرد. این عکس به اندازه‌ای عجیب به نظر می‌رسید که بخشی از کابران فضای مجازی در ابتدا به امکان فتوشاپ، ساختگی و... بودن این عکس و چهره پرداختند.

اما فراتر از این عکس، روزنامه هفت صبح، داستان این عکس و حضور زن موبلوند در راهپیمایی ۱۳ آبان را روایت کرد که همین روایت نیز این داستان را به کانون توجهات بازگرداند. این شاهد عینی نقل می‌کند: این عکس درست روبه‌روی سفارت سابق آمریکا کنار مترو طالقانی و توسط یکی از عکاسانی که روی دیوار نسبتا بلند ایستگاه مترو ایستاده بوده ثبت شده. این شاهد عینی به هفت صبح می گوید در آن لحظه صدای شاتر دوربین‌ها آنقدر زیاد بوده که متوجه شده باید دنبال یک سوژه خاص در دل شلوغی و جمعیت بگردد.

او می‌گوید: وقتی صدای شاتر دوربین‌ها را شنیدم فکر کردم یک فرد مشهور را دیده‌اند. همینطور که دنبال سوژه عکاس‌ها می‌گشتم متوجه یک شلوغی عجیب در بین تظاهرات‌کنندگان در قسمت بانوان شدم. دیدم یک خانم بی‌حجاب با مو‌های طلایی بین چند خانم با چادر مشکی و خیلی هماهنگ با جریان تظاهرات راه می‌رود.

زن به روبه‌رو نگاه می‌کرد و قدم‌هایش را بلند برمی‌داشت. «اما عکسی که در فضای مجازی دست به دست می‌شود یک صحنه مواجهه را نشان می‌دهد و اینکه چند خانم محجبه با او در حال مجادله‌اند. این شاهد عینی درباره این صحنه می‌گوید: «راستش من از آن‌ها دور بودم و صدای‌شان را نمی‌شنیدم. اما چیزی که من می‌دیدم این بود که بعضی از خانم‌ها وقتی آن خانم بی‌حجاب را می‌دیدند خیلی ناراحت می‌شدند و با او صحبت می‌کردند. او هم همانطور که بین آن‌ها قدم می‌زد جواب آن‌ها را می‌داد. البته هیچ دعوا و درگیری فیزیکی من ندیدم. فقط هر چند ثانیه یک بار چند خانم به او نزدیک می‌شدند و با او صحبت می‌کردند و دوباره از او دور می‌شدند و او هم به راهش ادامه می‌داد.»

حداقل چند بار صحنه تذکر خانم‌های محجبه تکرار شد، ولی او زیر بار نمی‌رفت و روسری‌اش را روی سرش نمی‌انداخت. این شاهد عینی در این باره می‌گوید: «چند مرد هم به او تذکر دادند که روسری‌اش را سرش کند، ولی چیزی که من دیدم این بود که نیروی انتظامی آن چند مرد را از صحنه دور کرد. نیروی انتظامی اجازه نمی‌داد نظم تظاهرات خراب شود. آن خانم هم خیلی در تظاهرات نماند. بعد از چند قدم که از سفارت آمریکا دور شدیم از بین جمعیت بیرون آمد و دیگر او را ندیدم.»

ظاهر شدن قالیباف در مقام سردمدار اصلاحات در میان نواصول‌گرایان

محمد باقر قالیباف در اوایل هفته جاری در نطق پیش از دستور خود، به حوادث اخیر کشور به ویژه حوادث تلخ کرج پرداخت. او گفت: اتفاقات تلخ کرج بار دیگر نشان داد که گردانندگان اصلی اغتشاشات یعنی سیا، موساد و گروهک‌های پیرو آن ها، دنبال به نتیجه رسیدن مطالبات معترضین نیستند بلکه با تبدیل اعتراض به اغتشاش و جنایت، داعش سازی نوین را در دستور کار خود قرار داده اند.

قالیباف در بخشی دیگر از گفته‌هایش گفت: همانطور که رهبر انقلاب در دیدار با اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام فرمودند «این مسائل حواس شما مسئولین را پرت نکند و از کار‌های اصلی و اساسی باز نمانید» مجلس آماده است تا بیش از پیش هر گونه کمکی به دولت نماید و انتظار داریم که مسئولین، دقت و نظارت بیشتری بر قیمت‌ها و بازار ارز داشته باشند. رئیس مجلس افزود: امیدوارم هرچه زودتر امنیت در کشور بصورت کامل تثبیت شود تا تغییرات مشروع و لازم به سمت حکمرانی نو در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در چارچوب نظام سیاسی جمهوری اسلامی آغاز شود.

اظهارات رئیس مجلس در ارتباط با تثبیت شرایط و متعاقب آن آغاز اصلاحات اساسی، به شکلی ویژه در کانون توجهات رسانه‌ها و ناظران سیاسی قرار گرفت.

دو قهرمانی بدون شادی دیگر در فوتبال ساحلی و کشتی

دیگر رخداد‌های خبرساز هفته جاری، تداوم شادی نکردن‌ از سوی ورزشکاران رشته‌های مختلف بود. همانند سکوت تیم استقلال بعد از قهرمانی در سوپرجام، تیم‌های ملی فوتبال ساحلی و کشتی فرنگی نیز بعد از قهرمانی شادی نکردند.

تیم فوتبال ساحلی ایران در خاک امارات با پیروزی بر برزیل قهرمان جام بین‌قاره‌ای فوتبال ساحلی شد و همزمان هم تیم ملی کشتی فرنگی ایران در جدالی نفسگیر در باکو، تیم آذربایجان را در خاک خودش مغلوب کرد و به قهرمانی جام جهانی ۲۰۲۲ رسید، اما مراسم اهدای جام بار دیگر سوژه رسانه‌ها شد. طبق تصاویر رسیده که بخشی از آن در صداوسیما پخش شد، ورزشکاران هر دو تیم ملی ایران به شیوه استقلال در سوپرجام در سکوت، جام خود را دریافت کردند.

همین سکوت و شادی نکردن بعد از قهرمانی، به سوژه کاربران فضای مجازی تبدیل شد. البته نخواندن سرود ایران هنگام شروع مسابقات نیز، پیش از این واکنش‌های گسترده‌ای را به همراه داشته بود.

bato-adv
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
آقای قالیباف و ضرغامی؛ انسان ها در دوره آخرالزمان در حال الک شدن هستند و درشتترین و نابترین از حیث دانایی و بصیرت ، عقل و معرفت انتخاب خواهند شد. و ریزشها و رویشها کاملا طبیعی است .
ببینید و طوری عمل کنید که جزء ریزشهای دوره آخرالزمان نباشید .
برای موضع گیریهای اخیرتان بسیار متاسفم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
کدام موضع گیری، همین که می گویند باید اصلاحاتی شکل بگیرد، انگاری بعضیها تغییر و اصلاح در امور زندگی شان به تابو تبدیل شده است و عالم و آدم بگویند مسیر اشتباه است سریع باید برای تبرئه نمودن خود یک انگی به طرف مقابل بزند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
ظاهر شدن قالیباف در مقام سردمدار اصلاحات...
خخخخخخخخخخخخخخ
ناشناس
France
۰۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
آقا این خبر کذب رو بردارید همین خبر شده سوژه سایتهای برانداز براتون لینک مصاحبه را گذاشتم مصاحبه نیم پهلوی نه سال پیش زمانی که آقای آخوندی وزیر بود صورت گرفته نه الان
مدیر پایگاه با سلام مخاطب گرامی سایت فرارو به هیچ عنوان این خبر را تایید نکرده است درخبرسازان مهم‌ترین اظهارات و رخدادهای  خبرساز  هفته  بررسی  می‌شود
حرف های آقای آخوندی هم بنا به این که واکنش گسترده‌ای را به همراه داشت و خبرسازی آن مربوط به هفته گذشته بوده آورده شده است.... هیچ تاییدی برای این اظهارات آقای آخوندی هم بیان نشده است
با تشکر از حسن توجه و همراهی شما
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
فراروی خائن این خبر را تایید نکریم هم شد جواب؟
مگه رسالت مطبوعات و رسانه آگاهی بخشی و حقیقت جویی و انتشار حقایق نیست.... چرا به ادعای کذب ضریب میده و هیچ نقدو خدشه ای هم به اظهارات کاذب وارد نمیکنی؟ پس رسالت و فلسفه وجودی تو چیست؟ فقط به بیراهه کشاندن مردم و سو استفاده از احساسات آنها با موج سواری رسانه ای و غوغا سالاری و دروغ پردازی؟ همه شاید مثل این اقا اهل تحقیق و بررسی نباشند.... چه دروغهای مشابه که به خورد مردم داده اید....
یک نصیحت: خجالت بکش... از خیانت دست بردار.... اینقدر با دین و عزت و اخلاق این مردم مظلوم و خیر طلب در نیفت و در خط دشمنان ظالم نقش ایفا نکن.... قیامت میاد... بترس.... شرم کن....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
مدیریت ضعیف رونشون میده ،مقصر اصلی وزیر ورزش می باشد
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
جناب آقای آخوندی بعد از اینکه هفت سال در مقام وزیر شرایط ساخت یک دونه مسکن را فراهم نکرد حالا دوباره رجز خوان شده
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۸
امين ميرزائى
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
بازجوى رفيقِ داش عزتِ زيرِ ميز زن ! سلام . چجوریه که منِ متولدِ آخرای دهه چهل با بچه های دهه ۵۰ و ۶۰ و ۷۰ و ۸۰ و ۹۰ و يه ساله هاى دهه اولِ ١۴۰۰ همبازی و دوست و رفیقِ صمیمی ام و باهاشون مو نمیزنم اما شماها نه !؟ ... برین سیمپیچی مغز و قیافه هاتونو یه وارسی بکنین ... اشکال از شما فناتیکاس نه از نسلای بعدِ من !!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
آقای امین میرزایی شما بغیر از کامنت گذاشتن زیر خبرای سایت فرارو شغل دیگه ای هم داری؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
امین خان، شما که کلا با همه ده های تاریخ همراه بوده ای خاطره جشن ختنه سوران ناصرالدین شاه را تعریف کن ملت حال کنند
محمد فقیه نوری
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
احسنت استاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
مجلس برای هشدار و اصلاح این رفتار زشت برخی بازیکنان تیم ملی نسبت به نمادهای ملی باید وزیرورزش را احضار کند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
باشه بهشون میگم
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
وزیر ورزش میخواد بره بگه جام گرفتین خوشحال باشین یا بره بگه اگر خوشحالی نکنین اعدامتون میکنیم ؟
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
درخواستهای مردمی جهت لغو حضور تیم ملی فوتبال در جام جهانی (بدلیل احتمال توهین به نمادهای ملی توسط برخی بازیکنان و تماشاگرنمای هماهنگ شده) در حال افزایش است لذا شورای عالی امنیت ملی باید برای این موضوع مهم تصمیم عاجل بگیرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
کسی برای رضا پهلوی فرش قرمز پهن نکرده او از این سرزمین هیچ نمی داند
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
البته هیچ دعوا و درگیری فیزیکی من ندیدم. فقط هر چند ثانیه یک بار چند خانم به او نزدیک می‌شدند و با او صحبت می‌کردند و دوباره از او دور می‌شدند و او هم به راهش ادامه می‌داد.»!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
آقای آخوندی شما چند سال در دولت روحانی بازی کردی وبا افکار منفی قیمت مسکن را به این وضع رساندی الان چه طور به خودت اجازه می دهی که حرف بزنی به نطرم خودت وروحانی باید به خدا وخلق جواب دهید وآماده محاکمه شوید
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین