bato-adv
کد خبر: ۵۸۵۹۸۱
حمایت از یک زندانی سیاسی مصری دردسر ساز شد

حمله کاربران رسانه‌های اجتماعی به الیسا!

حمله کاربران رسانه‌های اجتماعی به الیسا!
الیسا به دلیل بازنشر پست یک روزنامه نگار لبنانی که خواستار برگزاری تجمع در مقابل سفارت بریتانیا در بیروت برای اعلام همبستگی با این فعال سیاسی شده بود مورد انتقاد قرار گرفت.
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۵ - ۲۱ آبان ۱۴۰۱

فرارو- «الیسا» خواننده مشهور لبنانی به دلیل حمایت از «علاء عبدالفتاح» زندانی سیاسی مصری با موجی از توهین و انتقاد از سوی کاربران رسانه‌های اجتماعی مواجه شد.

به گزارش فرارو به نقل از میدل ایست آی، او پس از انتقادات صورت گرفته توئیت خود که برای اعلام همبستگی به آن فعال سیاسی زندانی مصر منتشر شده بود را حذف کرد. الیسا ستاره پاپ لبنانی به دلیل بازنشر پستی در اوایل هفته جاری در حمایت از «علا عبدالفتاح» فعال مصری - بریتانیایی زندانی هدف حمله کاربران مصری در رسانه‌های اجتماعی قرار گرفت.

عبدالفتاح از چهره‌های برجسته انقلاب ۲۰۱۱ میلادی مصر بود و هشت سال از ۱۰ سال گذشته را به دلیل اتهامات مختلف در زندان گذرانده است. او در دسامبر ۲۰۱۹ میلادی در دادگاهی که به طور گسترده از سوی مدافعان حقوق بشر محکوم شد، به دلیل «انتشار اخبار نادرست» با پنج سال زندان مواجه شد.

عبدالفتاح به دنبال اعتصاب غذایی هفت ماهه که طی آن تنها ۱۰۰ کالری در روز مصرف می‌کرد، همزمان با مراسم افتتاحیه نشست مرتبط با تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد در شرم الشیخ نوشیدن آب را هم متوقف کرد.

الیسا به دلیل بازنشر پست یک روزنامه نگار لبنانی که خواستار برگزاری تجمع در مقابل سفارت بریتانیا در بیروت برای اعلام همبستگی با این فعال سیاسی شده بود مورد انتقاد قرار گرفت. این پست خشم مصری‌های طرفدار دولت را در شبکه‌های اجتماعی برانگیخت و آنان هشتگ عربی‌ای را با عنوان «الیسا در مصر از تو استقبال نمی‌شود» راه اندازی کردند.

این خواننده لبنانی متعاقبا پست خود را حذف کرد و به جای آن توئیتی در ستایش مصر به دلیل میزبانی نشست آب و هوایی منتشر کرد و آن کشور را «کشور دوم» خود خواند.

با این وجود، حملات به الیسا از سوی کاربران مصری ادامه یافت و برخی از آنان نوشتند که باید از هواداران الیسا خواسته شود تا کنسرت او را در مصر در اواخر ماه جاری تحریم کنند. بسیاری از کاربران رسانه‌های اجتماعی نیز او را به دلیل «دخالت» در امور مصر مورد انتقاد قرار دادند و گفتند که این ستاره پاپ باید در عوض «به فجایع کشور خود نگاه کند». لبنان در سه سال گذشته دچار بحران مالی فاجعه‌آمیزی شده که این کشور را فلج کرده و بیش از ۸۰ درصد مردم آن کشور را به فقر کشانده است.

حمله کاربران رسانه‌های اجتماعی علیه الیسا به دلیل حمایت از یک زندانی سیاسی مصری/ حمله مصری‌ها علیه خواننده سرشناس به دلیل حمایت از علاء عبدالفتاح /پیام کاربران به خواننده لبنانی: به جای دلسوزی برای زندانی سیاسی مصری به شکم گرسنه لبنانی‌ها بپرداز ////ترجمه

یک کاربر مصری در توئیتی نوشته است: «به جای دخالت در امور مصر با مردم کشور خود (لبنان) که چیزی برای خوردن ندارند اعلام همبستگی کن. حیف کمک‌هایی که از سوی سیسی برای لبنان برای شما ارسال شد. کمک‌هایی که تلف شدند و در واقع، به هدر رفتند».

فعالان مصری، عرب و بین المللی کارزار برای آزادی عبدالفتاح پیش از برگزاری نشست آب و هوا که در بحبوحه محدودیت‌های شدید بر تجمع مسالمت‌آمیز و آزادی بیان برگزار می‌شود را شدت بخشیده اند.

عبدالفتاح یکی از دست کم ۶ هزار زندانی سیاسی‌ای است که به دست گرفتن قدرت توسط سیسی در یک کودتای نظامی در سال ۲۰۱۳ میلادی در جریان سرکوب وحشیانه مخالفان بازداشت شده است. تعدادی از شخصیت‌های عالیرتبه به طور علنی خواستار آزادی او از زندان در جریان برگزاری نشست آب و هوا شده اند.

حمله کاربران رسانه‌های اجتماعی علیه الیسا به دلیل حمایت از یک زندانی سیاسی مصری/ حمله مصری‌ها علیه خواننده سرشناس به دلیل حمایت از علاء عبدالفتاح /پیام کاربران به خواننده لبنانی: به جای دلسوزی برای زندانی سیاسی مصری به شکم گرسنه لبنانی‌ها بپرداز ////ترجمه

بسیاری از منتقدان حکومت فعلی مصر معتقدند آن حکومت از نشست اب و هوا با هدف منحرف کردن افکار عمومی از نقض حقوق بشر در مصر استفاده می‌کند. پلیس مصر به دلیل افزایش فراخوان‌ها در رسانه‌های اجتماعی که از مردم می‌خواهند به تظاهرات ضد دولتی بپیوندند دستور داده بود تا فعالیت‌های تجاری در سراسر کشور در روز جمعه متوقف شود و مراسم عمومی‌ای نیز برگزار نشود.

در دو هفته پیش از برگزاری این نشست دست کم ۱۱۸ نفر به دلیل فراخوان برای تظاهرات در مصر در جریان آن رویداد بازداشت شدند.

برچسب ها: خواننده لبنانی
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین