bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۵۸۷۱۶۶
خبرسازترین‌های هفته

فقط کیان پیرفلک!

فقط کیان پیرفلک!
کیان پیرفلک بدون شک خبرسازترین فرد هفته بود. به نام خدای رنگین کمانش دل خیلی از ایرانی ها را فرو ریخت. جان باختن جگرسوز او در جریان اعتراضات در ایذه در روز 25 آبان موجی از واکنش ها را در شبکه های اجتماعی در پی داشت. علیرضا عصار قطعه ای به نام خدای رنگین کمان برای او خواند. بسیاری استوری های شبکه های اجتماعی شان را به عکس این کودک 10 ساله مزین کردند.
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۵ - ۲۷ آبان ۱۴۰۱

فرارو- در آستانه تنها چند روز مانده تا آغاز مسابقات جام جهانی و همزمان با تداوم ناآرامی‌ها در کشور، ورزشکاران یا به عبارت دقیق‌تر فعالان حوزه ورزش، همچنان کانون اصلی اخبار در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها را تشکیل داده‌اند.

به گزارش فرارو، تنها سه روز تا برگزاری اولین مسابقه ایران در جام جهانی فوتبال قطر در دوشنبه (۳۰ آبان) مقابل تیم ملی انگلستان باقی مانده است. لیست نهایی ارائه شده از ملی‌پوشان توسط کارلوس کیروش و عدم پذیرش دعوت فیفا از سوی اسطوره‌های فوتبال ایران برای حضور در جام جهانی، سطحی قابل توجه از واکنش‌ها را به همراه داشته است.

حتی دیدار ملی‌پوشان با سید ابراهیم رئیسی، قبل از بدرقه تیم ملی به قطر نیز توجهات رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی را به سوی خود جلب کرد. البته در کنار ورزشکاران دیدار هیات اعزامی از سوی مقام معظم رهبری به سیستان و بلوچستان نیز سطحی قابل توجه از خبرسازی را در رسانه‌ها به همراه داشت. با این مقدمات، خبرسازان هفته جاری را می‌توان در موارد ذیل ارائه کرد:

به نام خدای رنگین کمان

کیان پیرفلک بدون شک خبرسازترین  فرد هفته بود. به نام خدای رنگین کمانش دل خیلی از ایرانی ها را فرو ریخت. جان باختن جگرسوز او در جریان اعتراضات در ایذه در روز  25 آبان موجی از واکنش ها را در شبکه های اجتماعی در پی داشت. علیرضا عصار قطعه ای به نام خدای رنگین کمان برای او خواند. بسیاری استوری های شبکه های اجتماعی شان را به عکس این کودک 10 ساله مزین کردند. 

 

فقط کیان پورفلک!

سفر هیات اعزامی از سوی مقام معظم رهبری به سیستان و بلوچستان

اولین و خبرسازترین خبر در هفته جاری، رئیس هیئت اعزامی از سوی مقام معظم رهبری به سیستان و بلوچستان بود. هیئت اعزامی از سوی دفتر رهبری شبانگاه شنبه (۲۱ آبان) از طریق فرودگاه زاهدان وارد سیستان و بلوچستان شدند. حجت‌الاسلام‌ محمدجواد حاج علی اکبری رئیس هیئت اعزامی از سوی مقام معظم رهبری در ابتدای حضور در استان اظهار کرد: خدا را شاکریم که از سوی دوست برای دیار دوست و دوستان حامل سلام و پیام هستیم و آمده‌ایم تا سلام مقام معظم رهبری را به مردم استان سیستان و بلوچستان برسانیم و اندوه و ناراحتی ایشان را از حوادثی که اتفاق افتاده و تدابیر عالی که برای حل مشکلات داشته‌اند و تدابیر تکمیلی را با بزرگان استان و گروه‌های مختلف در میان گذاشته و از عزیزانی که در این حوادث، شهید، جانباخته، جانباز و مجروح شده اند دیدار خواهیم داشت و از آن‌ها دلجویی خواهیم کرد.

در ادامه یک‌شنبه (۲۲ آبان) حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری، حجت‌الاسلام مهدوی مهر دبیر شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب و حجت‌الاسلام لطفیان دبیر شورای برنامه ریزی مدارس دینی اهل سنت و تعدادی از علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان پیرامون حوادث اخیر استان به بحث و گفتگو پرداختند. در این بین دیدار مولوی عبدالحمید، امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، با هیات اعزامی بیش از سایر دیدار‌ها اهمیت داشت. مولوی عبدالحمید در دیداری که حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری، نماینده رهبری و رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، گلایه‌هایی را در ارتباط با حوادث اخیر زاهدان و خاش را مطرح و این دو حادثه را از نتایج «تبعیض در حق جامعه اهل‌سنت» دانست.

در همین روز، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور اظهاراتی مهم را بر زبان راند. او عنوان داشت: توفیق داریم که به اتفاق دوستان ماموریتی از سوی مقام معظم رهبری داشته و برای ابلاغ سلام ایشان به استان شما بیاییم. در یکی دیگر از بخش‌های مهم اظهارات علی اکبری، این مقام مسؤول عنوان کرد: در ماجرا‌های اخیر استان کسانی عامل تحریک مردم بوده‌اند و حساب آن‌ها جداست و باید خطایی که در تحریک عمومی مرتکب شدند را اصلاح و عذر خواهی کنند و از این کوتاهی‌های صورت گرفته نمی‌توان به راحتی عبور کرد.

در مجموع، سفر هیات اعزامی مقام معظم رهبری و دیدار رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با مولوی عبدالحمید، در میان رسانه‌ها واکنش‌های بسیار گسترده‌ای را به همراه داشت. بسیاری از رسانه‌ها این سفر و نتایج آن را مورد پوشش و توجه قرار دادند. خبرسازی این سفر و هیات آن به همان اوایل هفته محدود نشد، بلکه در چهارشنبه (۲۵ آبان) مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان در توئیتی نوشت: «انتظار از هیئت اعزامی رهبری دیدن واقعیت‌ها، محکومیت جنایت جمعه خونین زاهدان، دلجویی از خانواده‌های شهدا و آسیب دیدگان این حادثه و احقاق حق بود، نه تهدید و ارعاب مظلوم.»

این توئیت، عبدالحمید اسماعیل زهی، بار دیگر مسائل سیستان و سفر هیات اعزامی به این استان را در کانون توجهات رسانه‌ای قرار داد. در این مقطع برخی روزنامه‌ها به تحلیل و بررسی این موضوع پرداختند که عبدالحمید از کدام تهدید و ارعاب سخن می‌گوید؟ و مدعی کدام دلجویی شده است؟!

دیدار ملی‌پوشان با رئیس‌جمهور و استقبال‌های منفی

روز دوشنبه (۲۴ آبان) ملی پوشان فوتبال ایران، قبل از اعزام به جام جهانی با سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، دیدار کردند. در این دیدار کاروان تیم ملی بعد از آخرین تمرین خود و قبل از حضور در فرودگاه امام خمینی به دیدار ریاست جمهور رفتند و از دغدغه‌های خود سخن گفتند.

در این دیدار وزیر ورزش، سخنگوی دولت و سرپرست نهاد ریاست جمهوری نیز حضور داشتند و از ملی‌پوشان حمایت کردند. در خلال این دیدار در نهاد ریاست جمهوری، شماره ۱۲ تیم ملی به وی توسط رئیس فدراسیون فوتبال اهدا شد. البته کارلوس کی‌روش نیز قول این را داد که تمام توان خود را برای موفقیت در جام جهانی به کار گیرد.

این که چنین دیداری میان اعضای تیم ملی فوتبال از سوی رسانه‌های و شخصیت‌های ورزشی مورد توجه قرار بگیرد، قابل پیش‌بینی بود، اما نه در این حد که سرمربی پرسپولیس با استفاده از اموجی عصبانی، استوری بگذارد و به بازیکنان که تعدادی از آن‌ها همین حالا شاگرد او هستند بگوید بی معرفت!

در واقع، در شرایطی که تیم ملی قبل از حضور در بزرگ‌ترین تورنمنت فوتبالی با چنین حاشیه‌سازی بزرگی مواجه شود، تا حدود زیادی غیرقابل انتظار و بی سابقه است. به نظر می‌رسد ناآرامی‌های اخیر کشور موجب شده تا برای اولین بار تیم ملی فوتبال به شکلی بی سابقه در شرایطی که نیازمند حمایت حداکثری است، درگیر حاشیه‌های بزرگ شود.

رد دعوت فیفا از سوی دایی، کریمی، نکونام و مهدوی کیا

متاثر از وضعیت چند وقت اخیر کشور، ماجرای رد دعوت فیفا برای حضور در قطر، از سوی اسطوره‌های سابق تیم ملی فوتبال سطحی قابل توجه از واکنش‌ها را به همراه داشته است. در اواسط هفته جاری (دوشنبه /۲۳ آبان) بود که علی دایی، اسطوره فوتبال کشورمان در پستی اینستاگرامی، از رد پیشنهاد حضور در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ به همراه خانواده‌اش خبر داد.

شهریار با انتشار متنی در صفحه شخصی خود دلیل این تصمیمش را اینگونه توضیح داد: «در این روز‌ها که حال دل اکثر ما خوب نیست به دعوت رسمی فیفا و فدراسیون فوتبال قطر برای حضور در جام جهانی به همراه همسر و دخترانم جواب منفی دادم، که کنار شما در میهنم باشم و همدردی خود را با تمام خانواده‌هایی که عزیزان خود را در این روز‌ها از دست داده اند اعلام کنم. به امید روز‌های روشن برای ایران و ایرانی.»

همین پست اینستاگرامی علی دایی در عرض کمتر از ۲۴ ساعت ۴۰۰ هزار کامنت گرفته و میلیون‌ها بار دیده و لایک شد که در نوع خود بی‌سابقه بود.

اما رد دعوت فیفا تنها محدود به علی دایی نبود. در ادامه جواد نکونام، بازیکن پیشین باشگاه اوساسونا اسپانیا و پرسابقه‌ترین بازیکن تیم ملی ایران هم دعوت فیفا را رد کرد. نکونام در عین حال دعوت شبکه تلویزیونی الکاس قطر را هم نپذیرفت. قرار بود، او کنار ابراهیم قاسمپور و حمید درخشان، به عنوان مفسر بازی‌های ایران حضور داشته باشد. البته جواد نکونام قبل از رسیدن این پیشنهادها، این امکان را داشت که به عنوان مربی در جام جهانی روی نیمکت تیم ملی بنشیند، اما سرمربی فولاد، پیشنهاد فدراسیون فوتبال و کارلوس کی روش را رد کرده بود.

در رویکردی مشابه، علی کریمی بازیکن سابق تیم ملی و باشگاه پرسپولیس با انتشار تصویری مربوط به دعوت نامه‌اش به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، خبر داد که این روز‌ها فوتبال برایش اولویت نیست و به دلیل آنکه می‌خواهد صدای مردم باشد، قصد ندارد در جام جهانی حضور پیدا کند.

همچنین، برخی اخبار از این حکایت دارد که مهدی مهدوی‌کیا، بازیکن سابق باشگاه هامبورگ آلمان نیز همانند دیگر همبازی‌هایش، دعوت فیفا را برای حضور در جام جهانی رد کرده است. انتشار این خبر در شرایطی است که مهدوی‌کیا میهمان ویژه‌ای در جام جهانی محسوب می‌شده و قرار بوده بخشی از برنامه تدارک دیده شده دیدار ایران و انگلیس باشد و پیش از آغاز این دیدار به همراه برخی از بازیکنان سابق تیم ملی انگلیس وارد زمین شوند.

خبرسازی‌های ویژه کیروش؛ از لیست نهایی دعوت شدگان تیم ملی تا پاسخ جنجالی به خبرنگار «اسکای»

از هفته‌ها قبل پیرامون اعلام لیست نهایی تیم ملی فوتبال برای حضور در جام جهانی، حاشیه‌های زیادی مطرح شده بود؛ بنابراین، عادی به نظر می‌رسید که اعلام این لیست از سوی کارلوس کیروش نیز با واکنش‌های زیادی همراه شود. روز یک‌شنبه (۲۲ آبان) فهرست ۲۵ نفره بازیکنان تیم ملی ایران برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از سوی کارلوس کی‌روش مشخص شد. لیست بازیکنان ایران به شرح زیر بود:

دروازه‌بان‌ها: علیرضا بیرانوند، سید حسین حسینی، امیر عابدزاده، پیام نیازمند.

مدافعان: مرتضی پورعلی‌گنجی، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، مجید حسینی، احسان حاج صفی، صادق محرمی، رامین رضاییان، ابوالفضل جلالی، میلاد محمدی.

هافبک‌ها: روزبه چشمی، سعید عزت‌اللهی، احمد نوراللهی، مهدی ترابی، سامان قدوس، وحید امیری، علی قلی‌زاده، علیرضا جهانبخش، علی کریمی.

مهاجمان: مهدی طارمی، سردار آزمون، کریم انصاری‌فرد.

در لیست نهایی تیم ملی ۹ بازیکن داخلی و ۱۶ لژیونر حضور دارند که در نوع خودش جالب است. پرسپولیس با ۴ نماینده بیشترین بازیکن را در تیم ملی دارد و استقلال با ۳، سپاهان، کایسری اسپور و الاهلی قطر هم با ۲ نماینده در رده‌های بعدی قرار دارند. در این میان عدم دعوت بازیکنانی همچون دانیال اسماعیلی فر، سعید صادقی، فرشاد فرجی، کمال کامیابی‌نیا، مهدی مهدی پور، مهدی قایدی، عارف غلامی، سیاوش یزدانی، امید نورافکن، صالح حردانی، جعفر سلمانی و سروش رفیعی که در زمان اسکوچیچ به تیم ملی دعوت می‌شدند، در لیست کیروش حضور نداشتند. عدم دعوت برخی از این بازیکنان حرف و حدیث‌ها و انتقادات زیادی را به همراه داشت.

دیگر کنش خبرساز کیروش، در جریان اولین نشست خبری با خبرنگاران بعد از ورود کاروان ورزشی ایران به قطر اتفاق افتاد. در این نشست خبری، کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی کشورمان در پاسخ به سوال جهت دار و شیطنت آمیز خبرنگار اسکای اسپورت مبنی بر این که آیا برای مربیگری تیم کشوری که به حقوق زنان احترام نمی‌گذارد منفعت می‌بری، در حالی که به وضوح از این رفتار غیر حرفه‌ای خبرنگار انگلیسی عصبانی شده بود گفت: تو از کدام رسانه هستی؟ چقدر به من می‌دهی تا جواب این سوالت را بدهم؟ شما یک کمپانی خصوصی هستید پس چقدر برای پاسخ به این سوال می‌دهید؟ برو و با رئیست صحبت کن و بعد از جام جهانی بیا و اگر پیشنهادت خوب باشد به این سوالت پاسخ می‌دهم.

کیروش در ادامه گفت: سعی نکن در دهان من حرف بگذاری. پرسیدم برای پاسخ دادن به این سوال چقدر به من می‌دهی؟ در ضمن بد نیست به این فکر کنی که در کشور خودتان انگلیس چه خبر است.

bato-adv
k
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
افراد سیاستمدار کارکشته می دانند :
بیشترین زیان از این کشته ها را حکومت مستقر می بیند. و عاقلان می دانند که هر نظامی وهر حاکمی سودش در آرامش جامعه است . باز هم بگویید کار کار نظام است ! دیالوگی نخ نما و مشمئز کننده....
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
به نظر میاد این عبارت "خدای رنگین‌کمان" یک اسم رمز برای عملیات جدایی‌طلبان و معاندان و منافقان و ضدانقلاب فراری مقیم خارج از کشور باشه. بخصوص که رنگین‌کمان نماد همجنسگرایان هم هست
افلا تبصرون
با سلا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
چرا فقط نظر ات مخالف را انتشار می دهید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
حرف مادر این بچه منو یاد دروغای پدر مهسا میندازه
آخه حکومت از کشتن بچه ۱۰ ساله داخل ماشین چه سودی میبره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
اگر گوش شنوا داشتی جوابت رو طی این همه سال گرفته بودی . الویت چیه ؟ حقظ چی ؟ آفرین درست گفتی .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
تو هم من رو یاد هر چی آدم مزدور مواجب بگیر می اندازی که از شرف بویی نبرده
سعید از تهران
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
خدا لعنت کنه اغتشاشگران را که به خاطر مقاصد شومشان دست به هر جنایتی مزنند . عاملان انگلیس و اسرائیل که از شبکه های غربی دستور میگیرند .
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۱۸
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
منظور
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
فقط سخنان مادر كيان فقط و فقط و فقط
بقيه سكوت كنيد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
مادر کیان که از علی کریمی تقلید می کرده واویلا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
مادر کیان، افسانه‌های ساخته شده سالیان متمادی رو بر ملا کرد . . .
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
متاسفانه مادر کیان که به هیچ وجه در شرایط روحی و روانی مساعدی نیست بازیچه دست معاندان و رسانه‌های ضدانقلاب شده و باید به جرم تشویش اذهان عمومی و اقدام علیه امنیت ملی و توهین به سران نظام در جریان سخنان سخیف و هنجارشکنانه‌ای که در مراسم خاکسپاری فرزندش عنوان کرد تحت تعقیب و پیگرد قانونی قرار بگیرد. بخصوص بخاطر آن شعر سخیفی که خواند. البته با توجه به شرایط روحی او، مطمئنا نظام با او به مدارا رفتار خواهد کرد و در مجازاتش تخفیف قائل خواهند شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
صفحه اینستاگرام این خانم مشخص کرد از کیا پیروی میکنه....
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
فقط صحبتهای والدین مهسا، فقط حرفهای مادر نیکا، فقط صحبتهای مادر کیان، فقط دشمنی چشم بسته با نظام، فقط سعودی اینترنشنال، اونایی که دستگیر میشن و بعد اعدام میشن از خودشونن؟!!!
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
طبق صحبتهای مادرش، میگه میدونستم از ساعت ۶ میخواد تیراندازی بشه...پس با فرض بردونستن چرا پسرت به قتلگاه بردی تو خونه مینشستی، پس قاتل اصلی خودتی...وقتی جامعه ناامن بشه و پلیس کتک بخوره دودش به چشم مخالفان حکومت هم می‌ره ابله
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
مادر کیان مثل پدر مهسا !
کشتن بچه چه سودی برای حکومت دارد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
اگرمادر کیان حرفی خلاف خواسته مخالفان نظام رابزند آیابازهم میپذیرید؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
مادرش فعلا داغداره و نمیدونه چی داره می گه وگرنه هر آدم منصفی میدونه نمیتونه کار نیروهای امنیتی باشه.
خود فردی که گفته برگردید تیر خورده تو گردنش. بحث اینه که یه عده به هر دلیلی نمیخوان واقعیت رو ببینن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
دقیقا یکی از اون افرادی که نمیخواد واقعیت رو ببینه خودتی
زیر همه پستها هم یه نفره داری کامنت میزاری
این تو بمیری از اون تو بمیری ها نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
اینهایی که راجع به مادر کیان اظهار نظر میکنن،اگر بچه دارن و ذره ای اخلاق و شرف ، خودشون و جای اون مادر بذارن ببینم بازم از این افاضات میکنن؟؟؟؟عزیزترین موجود زندگی شو گرفتن، چه دلیلی داره خلاف واقع حرف بزنه ،مگه اصلا فرقی بعد از کیان براش داره؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
به نام خداوند رنگین کمان. فقط کیان. خدا به داد مادرش برسه که یک همچین عروسکی را از دست داده.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
رنگین کمان به دور گردن جانیان خواهد افتاد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
آره واقعا تروریست هایی که از خارج دستور می گیرند و کودکان ما امثال کیان، آرتین و... را به هشادت رساندند بالاخره روزی باید پاسخگو باشند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
ناشناس ۱۶:۳۵
تفسیر به میل نکن
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
ناشناس ۱۶:۳۵
اینقدر ار جنایتتان هول هستین که شهادت را هشادت نوشتین !!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
منبع: مادر کیان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
فقط کسی که قلب مریض داردیعنی ذاتش خراب است ادعاهای ایران اینترنشنال راباورمیکند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
من فكر ميكنم برعكسش درسته.. كسي كه قلب مريض داره حقيقت رو نميخواد باور كنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
نهج البلاغه بخوان بویژه نامه امام علی به مالک اشتر نخعی را تا بتوانی درست را از نادست تشخیص دهی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
حرفهای مادر کیان رو نشنیدی سایبری جیره خور؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
سوادت رو زیاد کن.
بیشتر کتاب بخون تا قدرت تحلیلت زیاد بشه
ناشناس
United States of America
۱۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
اینترنشنال کیه دیگه؟ مادرش گفت چه خبر بوده.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
بهتره بگی عربستان اینترنشنال با سرکردگی ابن ارّه
ایرانم
United States of America
۲۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
مادرش که تو ماشین بوده حرفش قابل باور تر هست یا دروغ هایی که شما میگین
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
ادعای صدا و سیمای میلی چطور؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
تاکی میخواهید خودتون رو گول بزنید اینتر نشنال کدوم خری بس کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
طرفی که داد زده برگردید خودش تیر به گلوش خورده اونوقت می خوای حرفهای مادرش رو باور کنیم؟! عقل هم خوب چیزیه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
شما قلب ات سالمه؟خودت سالمی؟
یک فرهنگی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
این بچه فرشته است دعا کنیم خدا به مادرش صبر جمیل عطا فرماید
ناشناس
Germany
۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
خدا صبر بده اما مادرش انگار بدش نیومده
میگه گفتم قراره ۶ تیراندازی شه
از کجا میدونسته؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
منفی اشتباهی، معذرت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
العی من بمیرم هیچ بچه ای اون سرب داغ تحربه نکنه .شهادت مبارک کیان جان فرشته ی پاک..سلیبریتیهای اشغال الان نیستن هشتک بزنن .برای نابودی نظام مملکت داشتن جون می دادن هشتک بزنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
برای بچه های زاهدان که به شهادت رسیدند چطور؟
مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
یعنی تو بهتر از مادرش میدونی کار کی بوده؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
صحبت های مادر کیان کاملا واضح بود.... دیگه وفهمیدن جایی در این روزگار نداره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
سخنان مادر کیان را بشنوی ،از ارسال پیامت پشیمان خواهی شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
مادر کیان رو یه عده اراذل دوره اش کردن و ذهنش رو با حرفهای چرت داغون کردن وگرنه مسپله کاملا روشنه
نادری پور
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
سخنان مادر کیان، همه چیز را آشکار کرد، همه چیز کاملا روشن بود، روشن تر شد.
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
تو صحبتهاش اشاره میکنه که میدونسته ساعت 6 قراره تیراندازی بشه!!!!!
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
طبق صحبتهای مادرش، میگه میدونستم از ساعت ۶ میخواد تیراندازی بشه...پس با فرض بردونستن چرا پسرت به قتلگاه بردی تو خونه مینشستی، پس قاتل اصلی خودتی...وقتی جامعه ناامن بشه و پلیس کتک بخوره دودش به چشم مخالفان حکومت هم می‌ره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
هیچ روشن نبود بجز اینکه خودش هم اغتشاشگر بوده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
آشکار کرد دروغگوست مثل پدر مهسا!
وگرنه چرا ماشین از روبرو گلوله نخورده و از چپ خورده؟
چرا ماموران هم گلوله خوردن؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
فقط می تونم بگم خدا خودش شماها و به خصوص مادر کیان رو به راه راست هدایت کنه
مادر کیان داره در اتش اغتشاش و ناامنی می دمد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
دقیقا
یعنی اغتشاشگرا به لیدرهای خودشون هم رحم نمیکنن و پسرشو میکشن تا به خون پلیس بیفته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
۰۶:۳۵
خسته نشدی
بابا جواب نمیده زیر همه پستهای دنیا هم که بری کامنت بزاری عرض خود میبری و زحمت ما میداری
ای مگس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
بسه یه مدت هیچ کسی اظهار نظر نکنه وادعا نکنه تو صفحه شخصیش جامعه به ارامش نیاز داره یه مدت از فضای مجازی رو بیرون بیایید تا کیان ها نفس بکشند
کیشو
United States of America
۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
بر کدام جنازه زار می‌زند…؟


بر کدام جنازه زار می‌زند این ساز؟
بر کدام مُرده‌ی پنهان می‌گرید
این سازِ بی‌زمان؟
بر کدام تاریخ می‌موید این سیم و زِه ؟

بگذار برخیزد مردمِ بی‌لبخند
بگذار برخیزد !

مطربِ گورخانه به شهر اندر چه می‌کند ؟
زاری بر سپیدارِ سبزبالا بس تلخ است
زاری بر چشمه‌ی صافی
زاری بر شکوفه بس تلخ است

بگذار برخیزد مردمِ بی‌لبخند
بگذار برخیزد !

احمد شاملو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
سینه‌ام پاره شد از غم نخ بدهید
آتش افتاد به جان پسرم یخ بدهید
مهدی تقی پور این بیت رو سروده
و برای ما فقط صحبتهای مادر کیان معتبره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
تو را خدا احساسی این مطالب را منتشر نکنید که بعد خلافش اثبات بشه مثل موضوع پدر مهسا امینی که بعد خلافش اثبات شد.
شما واقعا ایرانی هستید که برخی مطالب را گزینشی بلد می کنید؟!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
و برای ما واقعیت فقط معتبره
و برای شما دروغ انهم از ان طرف اب
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
یعنی خودت عقل نداری؟
مادر کیان از کجا میدونسته ساعت ۶ تیراندازی میشه؟
پست های قبل حادثه اش را دیدی؟
حرف های مابقی فامیلش معتبر نیس؟
سید جواد
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
مخصوصا اونجا که گفت خبر داشتیم ساعت 6 تیراندازی میشه! اگر راست گفته باشه کدوم عاقلی خودش و بچه ش رو به محل تیر اندازی می بره و اگر دروغ گفته باشه بقیه حرفهاش هم مورد تردیده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
کاملا درسته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
الان وضعمون چطوره خیلی با اعتراض به حقوقمون رسیدیم فقط باعث کشته شدن جوانان حالا به دست هرکسی دیگه فرق نداره شدیم کسایی که توی این اتیش می دمند خدایا دامن خودشان را از اتیش بهره مند کن که بفمند با اظهار نظر در فضای مجازی زندگی واقعی دیگران را چطور خراب کردند
اعتدال
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
اولویت علی کریمی
۱.اینتر نشنال
۲.پول .پول .پول
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
شهادتت مبارک عزیزم...
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
وقتی فریب امثال کریمی و اینترنشال رو می خوری و مملکت رو به آشوب می کشی آتیشش دامنت رو می گیره . مرگ فقط برای همسایه خوب هست؟
ماموران به اینها می گن از اونطرف نرید و بعد تیراندازی می کنند؟؟؟
naser
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
مادرش ماجرا رو شفاف توضیح داد،منتظر برخورد باخاطیان وفاتلان این فرشته هستیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
بکشید ما را ملت ما بیدارتر می شود
ایران سرزمین مردان شجاع
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
بعضی ها میپرسند چطور مادر کیان فهمیده که قراره تیراندازی بشود، اعتراضات شهرهای دیگه رو شنیده بوده حتما....
ناشناس
Turkey
۱۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
خدا لعنت کند سلطنت طلبان و منافقین که این کودک را کشتند و ذهن عده قلیلی از مردم مسلمان و مومن ایران را نسبت به نظام مقدس و الهی جمهوری اسلامی مخدوش کرده اتد این امنیت به راحتی به دست نیامده سردار دلها چقدر زحمت کشید و در این راه شهید شد قدر این امنیت را بدانیم
اریا
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
امیدوارم این اتفاق برای کسایی که از اغتشاشات حمایت میکنن بیفته تهش همینه گیر اراذل و اوباش میفتن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
امیدوارم شما هم ب درد تموم این مادران غم دیده دچار بشی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
هیچوقت اینو از خدا نخواه دعا کن ایران اباد شه و مردم امیدوارتر و تندروی از ایران بره تندروها چه توی نظام باشه چه توی جامعه افت اون جامعه هستن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
مادر کيان شاهد عینی کشته‌ شدن فرزندش بوده است و استناد به روایت ایشان همه چیز روشن است حالا پاسخگو بودن شرط اعتماد سازی است که متاسفانه باز گوش شنوایی نیست و اوضاع را بدتر خواهد کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
تسلیت به خانواده اش و ایران خون بر جگر. خدا لعنتت کنه باعث و بانی وضعیت امروز کشور رو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
فرارو حقیقت را میدانی که این مادر دروغ میگوید کتمان نکن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
حقیقت رو باید از کاپیتان شهبازی با چند قرن سابقه پرس و جو کرد!!!!!!
فرشاد
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
چرا باید دروغ بگه مادری که شاهد قتل بچه اش بوده چرا باید دروغ بگه ما همه میدونیم صدا سیما سالهاست کارش دروغ گویی هست.ه
ناشناس
Turkey
۲۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
تاریخ همه وقایع ایران را بدقت ثبت می کند صدای مادر داغدار اصل است واقعا متاسفم
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
هر روز گرفتارتر از دیروز می شویم، خدایا چرا ایران به این بلاها و گرفتاری ها، گرفتار شد! لطف کن ما را نجات بده.
خاشقچی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
توی آینه دنبال نجات دهنده ات باش پسر
ناشناس
United States of America
۲۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
ای خدا تو شاهد باش .........................
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
ای خدا شاهد باش تروریست‌ها مردم رو میکشن تقصیر پلیس میندازن
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
کیان.آرشام.آرمان_آرتین لعنت به دستانی که شمد رو کشت و یتیم کرد امیدوارم مردم هرچه سریعتر صفشون رو از تجزیه طلبها جدا کنند و آرامش به کشور برگرده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
اشتباه به ایشو مثبت دادم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
محسن رضایی گفته تروریست ها در مرز باکو دستگیر شدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
خخخخخخخخخخخخخخخخ این بابا چی میزنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
مادرش گفته قاتلین کسانی هستند که فرزندش را به بیمارستان بردند اقای رضایی دوربین های بیمارستان وهلال احمر را چک کنید لازم نیست به مرز بروید؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
از خون کودکان وطن لاله دمیده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
قانون حکم نهایی هرچه هست برای ایران دوستان محترم است
مادر محترمه از طریق قانون به جای هوچی گیری دنبال مطالباتش باشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
بعد هواپیمای اوکراینی همه چیز ممکنه
ناشناس
Germany
۰۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
هواپیمای اوکراینی طرف کاندایی قبول کرده که خلبان اوکراینی باید رادار هارو خاموش میکرده
کانادا خسارت داد به ایران
پس چرند نگویید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
شک نکنید مسببان اصلی تاوانش را خواهد داد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
با دلی خونین در کنار خانواده محترم کیان عزیز هستیم. خواهر و برادر عزیزم ما را در غم نو گل پر پر شده شریک بدانید.
کیان فرزند ایران آسمانی شد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
جگرم سوخت و خاکستر شد. روزی ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
واقعا فکر می کنی تو این اوضاع و احوال مامور میاد همینجور یک نفر را بکشه؟ میدونی در همین حادثه چند نفر مامور هم زخمی شدند؟مامور میاد مامور را با تیر بزنه؟چقدر ساده ای عزیزم. ضمن اینکه حقیقتا من از 2 نفر ناجایی که یکی شون از بستگان هست سوال کردم قسم میخوره ما را از حمل سلاح منع کرده اند و همین باعث ناراحتی پرسنل نیروی انتظامی هم هست. برید میدانی تحقیق کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
روزی همه چیز عیان خواهد شد.
سلام
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
نکته این است که ظاهرا خودش جزو اغتشاشگران بود
او حتی زمان دقیق تیراندازی را هم می‌دانست
و عمدا آمد در صحنه اغتشاش
ولی نمی‌دانست دوستانش عمدا فرزندش را میکشند تا حس مادری وی را تحریک کنند علیه نظام تا چنین ادعایی کند و در تدفین پسرش آن شعرها را بخواند و کف و سوت بزنند و فیلم بفرستند.
او یک مجرم‌ تمام عیار اما فعلا داغدار است.
بعداً باید پاسخگو باشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
کدوم مادری حاضره بچه کوچیکش رو به کشتن بده ابله ! الان برای این مادر چه فرقی داره که قاتلش کدوم طرفی هست ؟؟!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
خیلی کثیفی
ahmad
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
این سایبری همه جا هستش. رفته خبرگزاری فارس هم همین مهملات رو نوشته، شغلته؟ پولش خوبه؟ دیگه چی برای فروش داری؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
تو مغزت چی میگذره!!!! دادا یه روانشناس برو. تشخیص 2 قطبی بودن میدم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
نظریه منطقی شما!!: هر کی با ماست با ماست!!
هر کی بی ماست با اوناست!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
تعریف حقیقت به روش برادران ساندیس قلم بدست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
ان شاالله ب دردش گرفتار بشی تا بفمی تهمت زدن ب یه مادر داغ دیده چیه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
حالمون بده
چه از این ور و چه از اون ور کسی بمیره کک هیچ کس نمی گزه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
مادر کیان همه چیز رو تعریف کرد
و دلیل اشتباه ماموران رو هم توضیح داد
بعضی ها هنوز دارن داستان سرایی میکنن !
اعتدال
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
حتما لازم است گروه تحقیق با حضور خانواده شهید کیان موضوع را بررسی کنند و اگر نیروی انتظامی اشتباه کرد صادقانه اشتباه خود را بپذیرد .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
مثل پدر مهسا!!
مجیییید
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
عبدالمالک ریگی هم لباس ماموران انتظامی رو پوشید و به روی مردم بیگناه شلیک کرد. اینقدر زود قضاوت نکن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
وسلام
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
دل هر ایرانی بدرد آمده است و تنها باید به خدای رنگین کمان کیان پناه ببریم که کشور را نجات دهد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
کل ایران داغدار کیان عزیز است و دل هر انسانی از این جنایت خون
به امید روزهای خوب
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
بالاخره چه کسی کیان عزیز رو‌کشته ؟!!!ای بابا بس کنین هر دو طرف افراطی ها از هر دو طرف دست از سر ایران بر دارین ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
خودت فکر کن!
دوتا عملیات مشابه در یک شب در دو شهر مختلف رخ داده!
بعد از رخ دادن هر دو عاملین شون از اون ور آب خوشحالی کردن!!
بعداً که معلوم شد یک بچه هم جان داده گفتن ایذه کار حکومته، فقط اصفهان کار اوناس!
مادر کیان هم فعالیتش در اینستا قبل حادثه مشخصه !! معلومه طرفداری کیو می‌کنه!
حتی خبر داشته قراره تیراندازی بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
اصلا هم معلوم نيست كدوم طرفي هستي
آرش احمدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
کار خودشونه مامورا هم به خاطر اینکه تابلو نشه خودشون به قصد کشت با تیر زدن که کسی شک نکنه!
خداییش خنده دا نیست مامور ناجا تیر به گردنش خورده بعد یه میگن کارخودشونه بابا عقل هم خوب چیزیه
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین