bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۵۸۸۳۷۱

(ویدئو) چگونه یک زن عراقی سد تبعیض علیه زنان را شکست

(ویدئو) چگونه یک زن عراقی سد تبعیض علیه زنان را شکست
زن جوان عراقی که در حرفه نجاری فعالیت می‌کند با اطمینان می‌گوید: من به عنوان یک زن عراقی اولین کسی هستم که چنین اقدامی را انجام می‌دهم و اولین عراقی هستم که سد چنین تخصصی را شکستم.
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۱ - ۰۳ آذر ۱۴۰۱
چگونه یک زن عراقی سد تبعیض علیه زنان را شکست


در بخش کار در عراق، زنان معمولاً به عنوان معلم یا پرستار کار می‌کنند، اما گاهی اوقات می‌توانند در پلیس یا نیرو‌های مسلح فعالیت کنند. نور الجنابی، یک زن بغدادی که سد سنت را در جامعه محافظه کار عراق شکست و اشتیاق خود را به حرفه نجاری نشان داد و او را به یک زن پیشرو در تجارت در بغداد تبدیل کرد.

به گزارش فرارو، نور الجنابی در داخل کارگاه خود بین تجهیزات نجاری، اره، میخ و قطعات چوبی حرکت می‌کند و مشغول ساخت مبل است که آن را با پارچه صورتی می‌پوشاند، که نشان دهنده علاقه او به حرفه نجاری است.

مهارت این زن جوان ۲۹ ساله در کار‌هایی که در کارگاه خود واقع در جنوب بغداد درست می‌کند، تجسم یافته است، مانند مبل‌ها و صندلی‌هایی که با پارچه‌های مختلف پوشانده شده اند.

شوهر نور الجنابی از او بزرگتر و بازنشسته شده است. وی در مصاحبه‌اش با خبرگزاری فرانسه به آرامی از بحث در این مورد خودداری کرد. با این حال، این بدان معنا نیست که نقش غیرعادی در جامعه عراق ایفا می‌کند. او یک زن و مادر چهار فرزند است، یک کارگاه کوچک را اداره می‌کند و سرپرستی گروهی از کارگران را بر عهده دارد.

بر اساس گزارش بانک جهانی، زنان در عراق، کشور نفت خیز که به خاطر سنت‌های سختگیرانه خود در مورد زنان شهرت دارد، تنها ۱۳.۳ درصد از نیروی کار را تشکیل می‌دهند؛ و این کشور در رتبه بندی برابری زن و مرد در مجمع جهانی اقتصاد در سال ۲۰۲۱ در بین ۱۵۸ کشور رتبه ۱۵۴ را به خود اختصاص داد.

حرفه مردانه

زمانی که نور سال‌ها پیش شروع به کار نجاری کرد، بحث در این مورد در خانواده‌اش مطرح شد. نور به یاد می‌آورد: در ابتدا انتقادات به اطرافیانم محدود می‌شد، زیرا من حرفه دیگری را انجام می‌دهم و نزدیکانم فکر می‌کردند که روحیه‌ام را دنبال می‌کنم و به من می‌گفتند: تو موفق نخواهی شد. یک زن هستی و این یک حرفه برای مردان است. اما من برعکس آن را ثابت کردم.

نور الجنابی بخش بزرگی از موفقیت خود را مدیون آموزش‌های ویدئویی مربوط به تعمیرات و نوآوری‌های کوچک است. از جمله ویدئو‌هایی که منتشر کرد، می‌توان به نصب مجدد کوسن مبل دست دوم و استفاده از ماشین اره چوب اشاره کرد... او همچنین به پخش آن‌ها در تیک تاک و اینستاگرام رفت و امروز حدود ۹۵ هزار مشترک دارد، که به او کمک کرد علاقه اش به ابزار را به حرفه‌ای تبدیل کند که به او در زندگی کمک می‌کند.

مشخص است که کار نور به قدری خوب پیش می‌رود که او چهار ماه پیش کار خود را از خانه به کارگاهی که اجاره کرده بود منتقل کرده و چهار کارگر برای ساخت مبل و صندلی استخدام کرده است.

این زن جوان در مورد کار خود با اطمینان می‌گوید: من به عنوان یک زن عراقی اولین کسی هستم که چنین اقدامی را انجام می‌دهم و اولین عراقی هستم که سد چنین تخصصی را شکستم.

ایده آزادی و استقلال زنان اغلب در عراق انعکاس منفی می‌یابد. برخی ممکن است به این باور برسند که رهایی زنان انحراف از اخلاق است.

به گزارش فرارو، مطالعه‌ای که توسط دو آژانس سازمان ملل متحد منتشر شد، نشان می‌دهد که اکثر عراقی‌ها تحصیلات عالی را به اندازه مردان برای زنان مهم می‌دانند، اما جایگاه برابری در حق کار تحت سلطه تبعیض علیه زنان است.

نور الجنابی تایید می‌کند که دنبال کنندگانش در اینستاگرام او را یک قهرمان می‌دانند. او توضیح می‌دهد: در رسانه‌های اجتماعی من هیچ نظر منفی در مورد کارم دریافت نکرده ام، اکثر نظرات زنان و مردان این است که شما یک زن قهرمان و شجاع هستید و مایه افتخار عراق هستید.

(ویدئو)

(ویدئو)

bato-adv
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین