bato-adv
bato-adv

بهترین تکنیک‌های استفاده از رنگ در آپارتمان‌های کوچک

بهترین تکنیک‌های استفاده از رنگ در آپارتمان‌های کوچک
وقتی به دکوراسیون یک اتاق فکر می‌کنید، با در نظر گرفتن حس و حالتان شروع کنید. آیا می‌خواهید فضایی آرامش‌بخش برای استراحت داشته باشید؟ یا به دنبال طراحی فضایی برای پذیرایی از مهمانان هستید؟ میکالا شارپ، طراح داخلی، می‌گوید: «من همیشه با این شروع می‌کنم که این فضا چه احساسی را قرار است منتقل کند و می‌خواهم چگونه به نظر برسد.»

اگر رنگی را دوست دارید و احساسی را که می‌خواهید به فضا منتقل می‌کند، آن را دنبال کنید تا متوجه لذتی که به ارمغان می‌آورد بشوید، اما برای این کار، این تکنیک‌ها را در نظر بگیرید تا از نتیجه مطمئن باشید.

به گزارش ایرنا، رنگ دیوارها، رنگ پرده‌ها و مبلمان، رنگ وسایل کوچک همه در حس خوبی که شما از فضای خانه خود می‌گیرید تاثیر دارند و در مقابل انتخاب اشتباه آن‌ها فضای خانه را ناخوشایند و حتی کوچک‌تر خواهد کرد.  برای فضا‌های بزرگ دستتان باز است و می‌توانید سراغ رنگ‌هایی متنوع بروید، اما برای فضا‌های کوچک‌تر باید دقیق‌تر عمل کنید.

رنگ‌های ملایم در کنار هم ترکیبی آرامش‌بخش و البته زیبا ایجاد می‌کنند.  رنگ صورتی روشن، طیف رنگی کرم تا قهوه‌ای و طیف ملایمی از رنگ‌های نارنجی در کنار یکدیگر به روشنی فضا و زیبایی بصری آن کمک می‌کند.  رنگ‌هایی خنثی مثل سفید، بِژ، خاکستری، عاجی و خاکی، در کنار هم هماهنگ به نظر می‌رسند و فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهند.

اگر آن‌ها را با رنگ‌های مختلفی مثل سبز یا زرد ترکیب کنید، روشنایی بیشتری به فضا می‌دهند. انتخاب رنگ‌های طیف صورتی، بنفش و آبی فضا را ملایم و آرامبخش می‌کنند. برخی کارشناسان طراحی داخلی توصیه می‌کنند جسور باشید، روشن باشید، گاهی استفاده از رنگ‌های تندتر بیشتر شبیه چیزی است که همیشه آرزویش را داشته‌اید.

اگر از دیدن رنگ‌های کرم و بژ خسته شده‌اید، این فکر غلط که جسور بودن در طراحی داخلی، قیمت خانه را کاهش می‌دهد یا تغییر آن سخت است، را کنار بگذارید؛ شما بیشتر وقت خود را در خانه می‌گذرانید، پس چرا اجازه نمی‌دهید که باعث شادی شما شود؟

رنگ در آپارتمان

به حال و هوای دلخواهتان فکر کنید

وقتی به دکوراسیون یک اتاق فکر می‌کنید، با در نظر گرفتن حس و حالتان شروع کنید. آیا می‌خواهید فضایی آرامش‌بخش برای استراحت داشته باشید؟ یا به دنبال طراحی فضایی برای پذیرایی از مهمانان هستید؟  میکالا شارپ، طراح داخلی، می‌گوید: «من همیشه با این شروع می‌کنم که این فضا چه احساسی را قرار است منتقل کند و می‌خواهم چگونه به نظر برسد.»

«اگر می‌خواهید فضایی آرام‌بخش ایجاد کنید، باید از رنگ‌های روشن‌تر استفاده کنید، اما این بدان معنا نیست که سفید تنها گزینه است. سایه‌های کمرنگ گزینه خوبی هستند که در با رنگ‌های پررنگ مبلمان یا پرده‌ها ترکیب می‌شوند. برای ایجاد حس آرامش، سایه‌های تیره‌تر و متعادل‌شده با مبلمان روشن را نیز در نظر بگیرید.

راهکار‌هایی برای استفاده از رنگ در آپارتمان کوچک

به چرخه رنگ‌ها نگاه کنید

رنگ می‌تواند بر احساس ما تأثیر بگذارد و جالب اینکه هیچ رنگی دقیقا یک تأثیر ثابت بر روی همه افراد ندارد. فرآیند طراحی خود را با فکر کردن بر روی یک چرخه رنگ شروع کنید و کمی آزمایش کنید تا ببینید چه ایده‌هایی به ذهنتان می‌رسد. برای این کار ابتدا باید یک رنگ پایه را انتخاب کنید که رنگ اصلی دکور شما خواهد بود و بعد رنگ‌هایی را که با آن جفت می‌شوند بررسی کنید.

شارپ، یکی از کارشناسان مشهور برنامه تغییر دکور تلویزیون انگلستان، می‌گوید: «اگر در مورد رنگ‌هایی که دوست دارید مطمئن نیستید، با نگاه کردن به چرخه رنگ و مطالعه اینکه هر رنگی چه احساس متفاوتی را برمی‌انگیزد، شروع کنید.  برای مثال، رنگ سبز آرام‌بخش، تازه و طبیعی است، در حالی که رنگ قرمز قدرت، عشق و اشتیاق به همراه می‌آورد. البته این کار به جسارت بیشتری نیاز دارد.

تکنیک بلوکه کردن رنگ‌ها را امتحان کنید

ایده آسان‌تر این است که رنگ‌هایی را در نظر بگیرید که در کنار رنگ اصلی، انتخاب‌های پایه شما را تکمیل کنند. مثلا استفاده از دو یا سه رنگ دیگر که در همان طیف و چرخه رنگی هستند. رنگ‌های مختلف را می‌توانید با کمک تکنیک بلوکه کردن به کار ببرید. این تکنیک که در فشن و دیزاین بسیار به کار می‌رود از جفت کردن دو یا چند رنگ مختلف ایجاد می‌شود.

برای این کار می‌توانید در قسمت‌های بزرگ‌تری مانند اتصال دیوار‌ها و سقف‌ها یا در انتخاب کابینت‌های دو رنگ آشپزخانه دست به خلاقیت بزنید.  گورنر، طراح و برنده جوایز متعدد، می‌گوید: «بلوکه کردن رنگ‌ها یک راه عالی برای تزریق رنگ و شخصیت به فضا است و باید با ذهنیتی خلاقانه و جسورانه به آن نزدیک شد.»

راهکار‌هایی برای استفاده از رنگ در آپارتمان کوچک

نکته مهم در مورد بلوکه کردن رنگ این است که هیچ قانون واقعی‌ای وجود ندارد. با این حال، من توصیه می‌کنم دو یا سه رنگ را در نظر بگیرید و آن‌ها را روی کاغذ پیاده کنید تا مطمئن شوید که نظر شما را جلب خواهند کرد.  شارپ، مدیر هنری استودیوی طراحی، می‌گوید: «رنگ‌ها بسیار پرانرژی هستند و واقعا این قدرت را دارند که خلق و خوی شما را بهبود بخشند و برای شما شادی، آرامش، آرامش یا هر چیزی که می‌خواهید به ارمغان بیاورند.»

استفاده از رنگ چه در کاشی، سقف یا در فرش و مبلمان، دست شما را برای منعکس کردن شخصیتتان در سرتاسر خانه باز گذاشته است. می‌توانید قوانین رنگ و طراحی داخلی را دنبال کنید، اما حقیقت این است که اگر رنگی را دوست دارید و احساسی را که می‌خواهید برای فضا ایجاد می‌کند، آن را دنبال کنید تا متوجه لذتی که به ارمغان می‌آورد بشوید

برچسب ها: رنگ آمیزی
bato-adv
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین