bato-adv
bato-adv
bato-adv

تفاوت کوییک با کوییک R؛ راز اختلاف ۱۰ میلیونی

تفاوت کوییک با کوییک R؛ راز اختلاف ۱۰ میلیونی
دورنگ شدن کوییک R باعث شده سایپا آن را ۱۰ میلیون بیشتر از مدل‌های معمولی بفروشد وگرنه از نظر فنی تفاوتی بین آن‌ها وجود ندارد
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۴ - ۱۱ آذر ۱۴۰۱

فرارو- فروش فوق‌العاده سایپا در آذر امسال با عرضه دو محصول انجام می‌شود. متقاضیان کوییک معمولی و کوییک R از روز شنبه ۱۲ آذر با مراجعه به نشانی saipa.iranecar.com می‌توانند برای خرید اقدام کنند و موعد تحویل ۹۰ روز آینده اعلام شده است. دو مدلی که از نظر مشخصات فنی و آپشن‌ها تفاوتی باهم ندارند و دورنگ شدن کوییک R تنها فرق آن با کوییک معمولی است و باعث اختلاف ۱۰ میلیونی در کارخانه و بازار شده.

تفاوت کوییک با کوییک R؛ اختلاف ۱۰ میلیونی در کارخانه و بازار

قیمت کوییک در کارخانه تقریبا ۱۶۹ میلیون تومان است و سایپا، کوییک R را حدود ۱۰ میلیون تومان بیشتر می‌فروشد. در مرحله جدید فروش اینترنتی محصولات سایپا، قیمت کوییک معمولی ۱۶۸ میلیون و ۲۴۲ هزار تومان اعلام شده و خریداران کوییک R باید برای این محصول ۱۷۸ میلیون و ۱۸۸ هزار تومان بپردازند. اختلاف ۱۰ میلیونی قیمت کارخانه کوییک معمولی و کوییک R در بازار آزاد حفظ شده است. فروشنده‌های کوییک معمولی در آخرین روز کاری هفته یعنی پنجشنبه ۱۰ آذر رقم ۲۲۷ میلیون تومان را به خریداران پیشنهاد می‌دادند و قیمت کوییک R به ۲۳۷ میلیون تومان رسیده است. بد نیست بدانید قیمت کوییک معمولی و کوییک R از اول پاییز و همزمان با افزایش قیمت‌ها در بازار خودرو به ترتیب ۲۷ و ۳۰ میلیون تومان جهش داشته که معادل رشد ۱۳ و ۱۴ درصدی قیمت آن‌ها در بازه تقریبا دوماهه است.

مقایسه قیمت کوییک و کوییک R

مدل

کارخانه

بازار آزاد

کوییک معمولی

۱۶۸ میلیون و ۲۴۲ هزار تومان

۲۲۷ میلیون تومان

کوییک R

۱۷۸ میلیون و ۱۸۸ هزار تومان

۲۳۷ میلیون تومان

مقایسه کوییک با کوییک R؛ مشخصات فنی مشابه

مشخصات فنی کوییک با کوییک R تفاوتی ندارد و درواقع کوییک R همان کوییک معمولی است که به شکل دو رنگ درآمده. درکوییک R، سقف خودرو، آینه‌های بغل و قسمت پایین سپر جلو با رنگ قرمز طراحی شدند و این رنگ در بخش‌هایی از اتاق هم دیده می‌شود وگرنه علاوه بر مشخصات فنی یکسان، کوییک R آپشنی هم نسبت به کوییک معمولی ندارد. هر دو مدل با پیشرانه‌های چهار سیلندر M۱۵ روانه بازار شدند که حجم موتورشان ۱.۵ لیتر است. حداکثر گشتاور خروجی و حداکثر توان خروجی این موتور، به ترتیب ۱۲۸ نیو‌تن‌متر و ۸۷ اسب‌بخار است. سرعت کوییک در بهترین حالت ظرف ۱۳ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد و راننده آن می‌تواند نهایتا با سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کند. حجم باک کوییک روی کاغذ ۴۱ لیتر است و مصرف سوخت ترکیبی آن هفت لیتر به ازای ۱۰۰ کیلومتر برآورد می‌شود.

مقایسه مشخصات فنی کوییک با کوییک R

مشخصات فنی

کوییک معمولی

کوییک R

پیشرانه

M15 یورو چهار

M15 یورو چهار

حم موتور

۱.۵ لیتر

۱.۵ لیتر

حداکثرگشتار خروجی

۱۲۸ نیوتن‌متر

۱۲۸ نیوتن‌متر

حداکثر توان خروجی

۸۷ اسب بخار

۸۷ اسب بخار

شتاب

۱۳ ثانیه

۱۳ ثانیه

حداکثر سرعت

۱۶۰ کیلومتر بر ساعت

۱۶۰ کیلومتر بر ساعت

مصرف سوخت

هفت لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

هفت لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

مقایسه کوییک با کوییک R در بازار مدل‌های دست دوم

قیمت کوییک دند‌ه‌ای دست‌دوم می‌تواند ۵۰ میلیون تومان زیر قیمت مدل‌های صفرکیلومتر باشد. اگر مدل‌های تصادفی را فاکتور بگیریم، الان یکی از ارزان‌ترین مدل‌های دست‌دوم کوییک دنده‌ای معمولی را با قیمت ۱۷۶ میلیون تومان آگهی کرده اند. این مدل که سال ۹۸ تولید شده، ۸۰ هزار کیلومتر راه رفته و روی بدنه آن دو لکه رنگ وجود دارد. فروشنده کوییک دنده‌ای مدل ۹۹ آن را درحالی با قیمت ۱۹۰ میلیون تومان آگهی کرده که طبق ادعای خودش بدون ایراد فنی و بدنه فروخته می‌شود و میزان کارکرد خودرو ۵۱ هزار کیلومتر است. آن طرف داستان کف قیمت کوییک R که یک سال بعد از کوییک معمولی یعنی سال ۹۸ روانه بازار شد، در بازار مدل‌های دست‌دوم تقریبا ۱۹۵ میلیون تومان است. فروشنده کوییک R سفید مدل ۹۸ در مشهد آن را با همین قیمت آگهی کرده و فروشنده دیگری در شیراز کوییک R مشکی مدل ۹۹ را ۱۹۶ میلیون تومان می‌فروشد.

کف قیمت کوییک دنده‌ای و کوییک R در بازار مدل‌های کارکرده

مدل و سال تولید

میزان کارکرد

مشخصات

قیمت

کوییک معمولی ( مدل 98)

۸۰ هزار کیلومتر

دو لکه رنگ

۱۷۶ میلیون تومان

کوییک معمولی ( مدل 99)

۵۱ هزار کیلومتر

بدون ایراد فنی و بدنه

۱۹۰ میلیون تومان

کوییک R (مدل 98)

۱۹ هزار کیلومتر

یک لکه رنگ

۱۹۵ میلیون تومان

کوییک R (مدل 99)

۳۶ هزار کیلومتر

خط و خش روی بدنه

۱۹۶ میلیون تومان

bato-adv
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین