bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۵۹۰۷۲۴

(ویدیو) خلاصه بازی ژاپن ۱ (۱) - (۳) ۱ کرواسی؛ برتری شطرنجی‌ها

(ویدیو) خلاصه بازی ژاپن ۱ (۱) - (۳) ۱ کرواسی؛ برتری شطرنجی‌ها
در مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، کرواسی با شکست ژاپن در ضربات‌پنالتی به مرحله بعد رسید.
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۳ - ۱۴ آذر ۱۴۰۱

در ورزشگاه الجنوب دیداری دیگر از مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر بین ژاپن شگفتی‌ساز مرحله گروهی و کرواسی نایب‌قهرمان دوره قبل برگزار شد که پس از تساوی ۱-۱ در وقت‌های معمول، در ضربات پنالتی با نتیجه ۳-۱ پیروز شد و به مرحله بعد رسید.

هردو تیم بازی را به شکلی شروع کردند که مشخص بود تمایل دارند زودتر از رقیب به گل برسند. بازی شجاعانه سامورایی‌ها هم در دقایق ابتدایی ستودنی بود. دقایق پایانی هم فشار ژاپن بیشتر شد تا این که در پی ارسال یک کرنر توپ اتفاقی مقابل پای دایزن مائدا افتاد و او در دقیقه ۴۳ با شوتی از درون محوطه جریمه گل نخست را وارد دروازه کرواسی کرد؛ گلی که باعث شد نیمه اول با برتری ژاپن به پایان برسد. 

نیمه دوم کرواسی خیلی زود از فشار زدن گل تساوی خارج شد. ارسال دیان لوورن در دقیقه ۵۵ روی سر ایوان پریشیچ فرود آمد و ضربه سری تماشایی به گوشه دروازه ژاپن رفت. بعد از این گل ریسک دو تیم برای زدن گلی دیگر کمتر شد و محتاط‌تر بازی را دنبال کردند. در نهایت ۹۰ دقیقه با تساوی ۱-۱ به پایان رسید و این نخستین دیداری بود که به وقت‌های اضافه کشیده شد.

روال اواخر بازی در نیمه دوم، در اولین وقت اضافه هم ادامه پیدا کرد و هیچ تیمی بی‌گدار به آب نمی‌زد. نیمه دوم وقت‌های اضافه هم با این که کرواسی بیشتر در زمین حریف بود ولی موفق نشد کار را در ۱۲۰ دقیقه تمام کند.

در نهایت این بازی به ضربات پنالتی کشید و کرواسی با برتری ۳-۱ در این ضربات راهی مرحله بعد شد. برای کرواسی ولاشیچ، بروزوویچ و پاشالیچ ضربات‌شان را گل کردند. لیوایا هم ضربه‌اش را به تیر دروازه کوبید. برای ژاپن آسانو پنالتی‌اش را تبدیل به گل کرد و مینامینو، میتوما و یوشیدا ضربات‌شان را هدر دادند.

bato-adv
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین