bato-adv
کد خبر: ۵۹۰۷۹۲

پیش‌بینی وضعیت آب و هوای تهران فردا چهارشنبه ۱۶ آذرماه ماه ۱۴۰۱

پیش‌بینی وضعیت آب و هوای تهران فردا چهارشنبه ۱۶ آذرماه ماه ۱۴۰۱
پیش‌بینی وضعیت آب و هوای تهران فردا ۱۶ آذر ماه ۱۴۰۱ نشان می‌دهد آسمان نیمه ابری و حداکثر دما ۱۰ درجه سانتیگراد خواهد بود.
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۱۵ آذر ۱۴۰۱

فرارو- آسمان تهران امروز ابری پیش‌بینی شده است و دما در طول شب از دو درجه به مرور و در طول روز به هشت درجه می‌رسد. برای امروز در ارتفاعات تهران بارش پراکنده برف و باران پیش‌بینی شده و هوای پایتخت امروز در وضعیت سالم قرار دارد.

به گزارش فرارو؛ بر اساس آخرین پیش بینی‌های هواشناسی از فردا چهارشنبه ۱۶ آذرماه در تهران شاهد روند نسبی افزایش دمای هوا خواهیم بود.

پیش‌بینی دمای هوای تهران در چند روز آینده

دمای هوای تهران

آسمان تهران فردا (۱۶ آذر ماه) نیمه ابری با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتیگراد و طی روز پنجشنبه (۱۷ آذر ماه) نبمه آفتابی با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتیگراد و برای روز جمعه (۱۸ آذر ماه) نیمه آفتابی با حداقل دمای ۳ درجه و با حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

آخرین وضعیت آلودگی هوای تهران

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا هم اکنون شاخص آلاینده «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» روی عدد ۶۷ یعنی شرایط قابل قبول قرار دارد.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۷۷ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت.

تداوم ناپایداری جوی و گاهی وزش باد مؤثر تا صبح روز چهارشنبه (۱۶ آذرماه) تا حدودی سبب پراکندگی آلاینده‌ها خواهد شد، اما افزایش ترافیک صبحگاهی بر میزان غلظت ذرات معلق افزوده می‌شود و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

با تضعیف ناپایداری جوی و کاهش تندی باد در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها محدود خواهد شد. این شرایط جوی همراه با افزایش ترافیک شامگاهی تا ساعات پایانی چهارشنبه سبب افزایش میزان غلظت ذرات معلق خواهد شد و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود.

آلودگی هوای تهران

وضعیت آب و هوای کشور در چند روز آینده

سازمان هواشناسی از تداوم بارش باران، برف و وزش باد شدید موقتی تا شنبه هفته آینده در کشور خبر داد و برای ۶ استان هشدار سطح نارنجی کرد.

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی امروز بارش‌ها در دامنه‌های جنوبی البرز کاهش یافته و در غرب مازندران گیلان، شرق اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش‌ها ادامه دارد.

آب و هوای کشور

با ادامه فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور در استان‌های خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، فارس، نیمه غربی کرمان، شمال هرمزگان و جزایر واقع در غرب خلیج فارس و تنگه هرمز ابرناکی، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش بینی شده است.

همچنین در دامنه‌های زاگرس واقع در استان‌های لرستان، همدان، مرکزی، قم و اصفهان، جنوب خراسان رضوی و شمال یزد رگبار پراکنده همراه با وزش باد موقتی روی می‌دهد. بارش‌ها در مناطق سردسیر و مرتفع به شکل برف است.

فردا چهارشنبه در گیلان، شمال اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده پیش بینی شده، ضمن این‌که در جزایر واقع در خلیج‌فارس، شمال سیستان و بلوچستان، ارتفاعات کرمان و شمال هرمزگان ابرناکی و در برخی ساعات بارش خفیف پیش بینی می‌شود.

برچسب ها: آب و هوای تهران
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین