bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۵۹۰۸۲۲

(تصاویر) ۸۸ سال پیش؛ حال و هوای اروپا پیش از آغاز جنگ جهانی دوم

(تصاویر) ۸۸ سال پیش؛ حال و هوای اروپا پیش از آغاز جنگ جهانی دوم
مجموعه تصاویری دیده نشده که توسط یک عکاس از چند کشور اروپایی در حدود ۸۸ سال پیش گرفته شده زندگی آرام و بی دغدغه مردم را نشان می‌دهد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۲ - ۱۵ آذر ۱۴۰۱

عکس‌های دیده‌نشده ریچارد جی شوئر از سال ۱۹۳۴، مردم عادی را به تصویر می‌کشد که با وجود خطر فزاینده جنگ جهانی دوم، زندگی روزمره خود را انجام می‌دهند.

به گزارش فرارو، ریچارد جی شوئر (۱۹۱۷-۲۰۰۸) به تازگی ۱۷ ساله شده بود که در تابستان ۱۹۳۴ یک تور هشت هفته‌ای در اروپا داشت. او در فرانسه، یوگسلاوی و شهر‌های بوداپست، ورشو و مسکو توقف کرد.

جاناتان شوئر درباره عکس‌های پدرش می‌گوید: جسارت این مرد جوان بین سال‌های اول دبیرستان ممکن است برای کسانی که این دانش‌آموز و محجوب دوران بلوغ او را به یاد می‌آورند، تعجب‌آور باشد. کسانی که هرگز او را ندیده اند، عکاسی را خواهند یافت که با همدلی و شجاعت با جهان روبرو شده است.

در سال ۲۰۱۸، چارلز ستون، متخصص ترمیم عکس و دوست خانوادگی ریچارد، عکس‌ها را دیجیتالی و بازسازی کرد. پسران شوئر و چارلز شروع به شناسایی مکان‌ها، بازسازی گاه‌شماری سفر، توالی‌بندی رول‌های فیلم و تحقیق درباره سؤالات دیگری کردند تا این عکس‌ها به دست آمد.

جاناتان می‌گوید: عکس‌های پدرم از مغازه‌داران و ساکنان خیابان‌ها در یوگسلاوی، لهستان و دیگر گوشه‌های اروپا در سال ۱۹۳۴ به دلیل پیچیدگی و تعامل مستقیم و شادی‌بخش با سوژه‌هایشان شگفت‌انگیز است.

موضوعات ریچارد از بازار‌های باسک در جنوب غربی فرانسه گرفته تا بازار‌های صنایع دستی در یوگسلاوی و حمام‌های روباز در بوداپست را شامل می‌شد.

شوئر نه تنها به ظاهر مردم محلی، بلکه به کار‌هایی که انجام می‌دهند نیز علاقه‌مند بود. او به سمت مغازه داران و صنعتگران در محل کار کشیده شد.

نگاتیو‌های شوئر در سال ۱۹۳۴ اندکی پس از بازگشت او به ایالات متحده ساخته شد، اما او هرگز آن‌ها را بزرگ نکرد. در دهه ۱۹۹۰، دن شوئر هنگامی که پدرش در حال تمیز کردن کمد بود، آن‌ها را دید. او برای چاپ برخی از آن‌ها اجازه خواست، اما به دلایل نامعلومی، ریچارد تمایلی نداشت.

(تصاویر)

این خیابان Nalewki، مرکز تجاری محله یهودیان ورشو است. شش سال پس از بازدید ریچارد شوئر، بخشی از گتوی ورشو شد و زمانی که نازی‌ها گتو را در سال ۱۹۴۳ با خاک یکسان کردند، ویران شد.

(تصاویر)

راننده یک کالسکه در ورشو لهستان

(تصاویر)

زنی به عکاس از پشت نقابش لبخند می‌زند. او رژ لب زدهو کیف دستی شیک و زیبایی به همراه دارد.  گفته شده که این زن یکی از همراهان شوئر است که ممکن است برای ورود به مسجد حجاب داشته باشد.

(تصاویر)

بازار گوشت فروشی و قصابی در سنت ژان دو لوز، فرانسه

(تصاویر)

مردی در یوگسلاوی

(تصاویر)

مردان در مقابل فروشگاه پوشاک، ورشو، لهستان. محله یهودیان پر جنب و جوش ورشو، جایی که اعضای جامعه، پنج سال قبل از حمله نازی‌ها به لهستان، عموماً آرام و بدون محدودیت ظاهر می‌شدند. چهره‌های نقاشی شده روی کرکره‌ها بازتاب دو مرد ایستاده است.  در اینجا ما چرخه کامل زندگی را داریم: کودک در کالسکه، دو مرد میانسال که دوستانه با هم صحبت می‌کنند.

(تصاویر)

گروه موسیقی دختران در مسکو، اتحاد جماهیر شوروی

(تصاویر)گروه تئاتر دولتی ییدیش مسکو

(تصاویر)

یک پنیرفروش در منطقه باسک فرانسه اجناس خود را مرتب می‌کند

(تصاویر)بازار در فضای باز در دوبرونیک یوگسلاوی

(تصاویر)

یک کفاش در موستار یوگسلاوی

(تصاویر)مردان در حیاط مسجدی در سارایوو معاشرت می کنند

(تصاویر)

بازار فروش گاو در سنت ژان دو لوز، فرانسه

(تصاویر)

پرش سگ از روی دختر جوان. این دختر جوان با لباس راه راه یکی از همراهان شوئر در سفر است. او و خانواده اش هنوز شناسایی نشده اند.

برچسب ها: جنگ جهانی دوم
bato-adv
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین