bato-adv
bato-adv
bato-adv
افزایش قیمت مسکن در سال ۱۴۰۱؛ بهترین نقطه پایتخت برای سرمایه‌گذاری

رکوردداران افزایش قیمت مسکن در تهران

رکوردداران افزایش قیمت مسکن در تهران
رشد متوسط قیمت واحد‌های مسکونی منطقه یک تهران از ابتدای سال تقریبا ۲۶ درصد بوده. خانه‌های منطقه ۱۹ در جنوب پایتخت طی همین مدت افزایش ۶۷ درصدی را تجربه کردند
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۴ - ۱۵ آذر ۱۴۰۱

فرارو- منطقه ۱۹ تهران از ابتدای سال رکورددار افزایش قیمت مسکن در پایتخت بوده است. آخرین آمار‌های رسمی از تحولات بازار مسکن تهران نشان می‌دهد خرید آپارتمان مسکونی در منطقه ۱۹ تهران که جنوب پایتخت قرار دارد، آبان امسال متری ۳۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان هزینه داشته درحالی که این رقم ابتدای سال ۱۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بوده است. به‌این ترتیب ظرف هشت ماه چیزی نزدیک ۶۷ درصد به ارزش خانه‌های مسکونی در منطقه ۱۹ اضافه شده است درحالی که این عدد در منطقه یک به عنوان گران‌ترین نقطه تهران، تقریبا ۲۶ درصد برآورد می‌شود. آمار‌های بانک مرکزی از فعل‌وانفعالات بازار مسکن تهران مشخص می‌کند بین رکوردداران افزایش قیمت، هیچ خبری از مناطق شمالی نیست و درعوض اغلب نقاط جنوبی پایتخت در این فهرست دیده می‌شوند.

به گزارش فرارو، متوسط قیمت مسکن در پنج منطقه تهران از ابتدای سال بیش از ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است؛ مناطق ۱۲، ۱۶، ۱۹، ۲۰، و ۲۱. بعد از منطقه ۱۹ که با رشد ۶۷ درصدی فعلا رکورددار افزایش قیمت مسکن در سال ۱۴۰۱ است، در منطقه ۲۱ واقع در غرب تهران شاهد جهش ۵۸ درصدی ارزش خانه‌های مسکونی هستیم. آمار‌ها نشان می‌دهد فروردین امسال خرید آپارتمان مسکونی در منطقه ۲۱ متری ۲۴ میلیون تومان تمام می‌شد و حالا این رقم به متری ۳۸ میلیون تومان رسیده است. از این حیث رتبه سوم به منطقه ۲۰ تعلق دارد. متوسط قیمت مسکن در منطقه ۲۰ آبان امسال به متری ۲۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید درحالی که بانک مرکزی می‌گوید این رقم در ابتدای سال ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بوده است که به معنی افزایش ۵۷ درصدی است. افزایش قیمت مسکن در دیگر منطقه جنوبی تهران یعنی منطقه ۱۶ تقریبا ۵۳ درصد بوده است وهمین رقم را باید معادل افزایش قیمت مسکن در منطقه ۱۲ بدانیم.

افزایش قیمت مسکن از ابتدای سال در چهار منطقه بین ۴۰ تا ۴۷ درصد بوده است. در منطقه ۱۸ که جنوب غرب تهران قرار دارد، میانگین ارزش خانه‌های مسکونی از متری ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در فروردین به متری ۲۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده و رشد هفت میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی قیمت مسکن در این نقطه به معنی افزایش ۴۷ درصدی است. در مناطق ۱۰ و ۱۱ که مرکز تهران قرار گرفتند، شاهد رشد ۴۰ و ۴۲ درصدی قیمت مسکن بودیم و خرید مسکن در منطقه ۲۲ تقریبا ۴۰ درصد بیشتر از ابتدای سال تمام می‌شود.

متوسط قیمت مسکن در منطقه یک تهران از ابتدای سال حدود ۲۶ درصد افزایش پیدا کرده است. طبق آمار‌های رسمی خرید مسکن در منطقه یک به‌طور میانگین آبان امسال متری ۹۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان تمام می‌شد و این رقم رشد ۲۰ میلیونی ارزش هر مترمربع آپارتمان مسکونی را از ابتدای سال نشان می‌دهد. بد نیست بدانید رشد ۲۶ درصدی قیمت مسکن در منطقه یک که گران‌ترین بخش مسکن پایتخت است، درمقایسه با ۲۰ منطقه دیگر تهران کمتر است و از این حیث رشد قیمت مسکن فقط در منطقه ۱۱ از منطقه یک کمتر بوده است. اگر مناطق دو و سه را به‌عنوان دو نقطه دیگر شمالی تهران درنظر بگیریم، افزایش قیمت مسکن در این دو منطقه تقریبا ۳۷ درصد محاسبه می‌شود.

افزایش قیمت مسکن در منطقه ۱۱ تهران از ابتدای سال نسبت به تمام مناطق پایتخت کمتر بوده است. آبان امسال میانگین ارزش خانه‌های مسکونی در منطقه ۱۱ تهران به متری ۳۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید و فروردین امسال این رقم ۲۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بود. افزایش شش میلیون تومانی قیمت مسکن در منطقه ۱۱، معادل رشد تقریبا ۲۵ درصدی است و این عدد از سایر مناطق تهران کمتر است.

رکوردداران افزایش قیمت مسکن در تهران

منطقه

فروردین

آبان

میزان افزایش

منطقه ۱۹

۱۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان

۳۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان

۶۷.۴ درصد

منطقه ۲۱

۲۴ میلیون تومان

۳۸ میلیون تومان

۵۸.۳ درصد

منطقه ۲۰

۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان

۲۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان

۵۷.۴ درصد

منطقه ۱۶

۱۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان

۲۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان

۵۳.۵ درصد

منطقه ۱۲

۲۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان

۳۱ میلیون تومان

۵۳.۴ درصد

منطقه ۱۸

۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان

۲۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان

۴۷.۱ درصد

منطقه ۱۰

۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

۳۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان

۴۲.۱ درصد

منطقه ۲۲

۳۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان

۴۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان

۴۰.۶ درصد

منطقه ۹

۲۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان

۳۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان

۴۰.۱ درصد

bato-adv
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین