bato-adv
کد خبر: ۵۹۱۰۱۵

پیش‌بینی وضعیت آب و هوای تهران فردا پنجشنبه ۱۷ آذرماه ماه ۱۴۰۱

پیش‌بینی وضعیت آب و هوای تهران فردا پنجشنبه ۱۷ آذرماه ماه ۱۴۰۱
پیش‌بینی وضعیت آب و هوای تهران فردا ۱۷ آذر ماه ۱۴۰۱ نشان می‌دهد آسمان نیمه ابری و حداکثر دما ۱۰ درجه سانتیگراد خواهد بود.
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۴ - ۱۶ آذر ۱۴۰۱

فرارو- آسمان تهران امروز ابری پیش‌بینی شده است و دما در طول شب از سه درجه به مرور و در طول روز به نه درجه می‌رسد. برای امروز در ارتفاعات تهران بارش پراکنده باران پیش‌بینی شده و هوای پایتخت امروز در وضعیت ناسالم قرار دارد.

به گزارش فرارو؛ بر اساس آخرین پیش بینی‌های هواشناسی از فردا چهارشنبه ۱۷ آذرماه در تهران شاهد روند نسبی افزایش دمای هوا خواهیم بود.

پیش‌بینی دمای هوای تهران در چند روز آینده

آّب و هوای تهران

آسمان تهران فردا (۱۷ آذر ماه) نیمه ابری با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد و طی روز جمعه (۱۸ آذر ماه) نبمه آفتابی با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد و برای روز شنبه (۱۹ آذر ماه) نیمه آفتابی با حداقل دمای ۳ درجه و با حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

آخرین وضعیت آلودگی هوای تهران

 بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا هم اکنون شاخص آلاینده «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» روی عدد ۱۰۶ یعنی شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۹۶ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت.

آلودگی هوای تهران

با افزایش نسبی تندی باد تا صبح فردا (۱۷ آذرماه) تاحدودی از میزان غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد، اگرچه با آغاز تردد خودرو‌ها افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا به‌ویژه در مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

استمرار پایداری جوی در طول روز سبب تجمع آلاینده‌ها خواهد شد. این شرایط جوی تا پایان وقت پنجشنبه ادامه خواهد داشت و با کاهش تندی باد، افزایش غلظت آلاینده‌ها ناشی از افزایش ترافیک شامگاهی و کاهش کیفیت هوا در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس دستورالعمل احتیاطی صادره از سوی شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، مبتلایان به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان جزو گروه‌های حساس محسوب می‌شوند و باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند. فعالیت طولانی عبارت است از هرگونه فعالیت خارج از منزل که افراد به‌طور متناوب طی مدت چندین ساعت انجام می‌دهند و سبب می‌شود نفس کشیدن تاحدی سخت‌تر از حالت طبیعی صورت بگیرد؛ کار کردن در باغچه، فعالیت شدید خارج از منزل مانند دویدن و ... از جمله این مثال‌هاست.

وضعیت آب و هوای کشور در چند روز آینده

سازمان هواشناسی از تداوم بارش برف و باران در برخی مناطق کشور خبر داد و با اشاره به تقویت سامانه بارشی برای استان‌های ساحلی هشدار سطح زرد صادر کرد.

طبق پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در برخی مناطق گیلان، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده روی می‌دهد. در بوشهر، فارس و برخی مناطق کرمان، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی، شمال هرمزگان و جنوب یزد بارش باران، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است.

بارش در مناطق سردسیر و مرتفع به‌شکل برف خواهد بود. روز‌های پنجشنبه و جمعه در برخی مناطق گیلان، غرب مازندران، شمال اردبیل، خراسان جنوبی، شمال هرمزگان و ارتفاعات کرمان افزایش ابر و در برخی ساعات بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

آب و هوای کشور

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی شنبه هفته آینده با تقویت سامانه بارشی در مناطقی از کرمان، هرمزگان و فارس و یکشنبه در برخی مناطق کرمان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و شرق فارس بارش روی می‌دهد.

روز‌های جمعه و شنبه هفته آینده در نوار شرقی کشور وزش باد نسبتاً شدید تا شدید پیش‌بینی شده است، همچنین از جمعه تا یکشنبه آینده در جنوب شرق کشور شامل سیستان و بلوچستان، کرمان، شرق هرمزگان، خراسان جنوبی و جنوب یزد دما ۴ تا ۷ درجه کاهش می‌یابد.

برچسب ها: آب و هوای تهران
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین