bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۵۹۱۰۹۴

چرا پوتین با مرسدس بنز به پل کریمه رفت نه لیموزین رسمی؟

چرا پوتین با مرسدس بنز به پل کریمه رفت نه لیموزین رسمی؟
رسانه دولتی روسیه دو ویدئو را منتشر کرد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را روی پل کرچ در کریمه نشان می‌دهند.
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۲ - ۱۶ آذر ۱۴۰۱

فرارو- دو ماه پس از انفجاری که پل کرچ حلقه کلیدی ارتباط بین کریمه و روسیه را لرزاند "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه در حال بازدید از آن پل دیده شده، اقدامی که برای تقویت روحیه روس‌ها صورت گرفته است.

به گزارش فرارو به نقل از نشریه ویک هندوستان، جالب اینجاست که ویدئویی که رسانه دولتی روسیه منتشر کرده پوتین را پشت فرمان یک مرسدس بنز ساخت آلمان نشان می‌دهد و نه آئوروس سنات لیموزین رسمی ریاست جمهوری روسیه. انتخاب این وسیله نقلیه توسط رئیس جمهور روسیه خیلی زود به موضوع بحث تبدیل شد و برخی ادعا کردند که پوتین با راندن مرسدس بنز به جای یک خودروی ساخت روسیه درصدد انتقال یک پیام بوده است.

با این وجود، "دیمیتری پسکوف" سخنگوی کرملین به سرعت هرگونه گمانه زنی در مورد انتخاب خودرو توسط پوتین را رد کرد. او در مورد این که چرا پوتین مرسدس بنز و نه آئوروس را انتخاب کرد گفته بود: «تنها این نوع خودرو در محل موجود بود». خبرگزاری روسی "تاس" به نقل از پسکوف نوشت: «او برای این که از خودرو‌های اضافی استفاده نکند با مرسدس بنز رانندگی کرد».

پوتین اغلب شخصا با آئوروس سنات رانندگی می‌کند و پروتکل‌ها را زیرپا می‌گذارد. اگرچه روسیه مشخصات و ویژگی‌های خودروی آئوروس سنات را به طور کامل اعلام نکرده، اما گفته می‌شود آن خودرو به خوبی لیموزین ریاست جمهوری امریکاست. طبق گزارش‌ها آئوروس می‌تواند از رئیس جمهور روسیه محافظت کند حتی اگر آن خودرو به طور کامل در زیر آب غوطه ور شده باشد.

این فیلم در حالی منتشر می‌شود که مرسدس پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین فروش خودرو به روسیه را متوقف کرد و تولید محصولات خود را در کارخانه مونتاژ آن شرکت در نزدیکی مسکو به حالت تعلیق درآورده است.

در همین حال، این ویدئو پوتین را به همراه "مارات خوسنولین" معاون نخست وزیر روسیه نشان می‌دهد. ویدئوی دیگری او را در حال قدم زدن در امتداد بخشی از پل نشان می‌دهد. شبکه خبری "سی ان ان" اشاره کرده که مشخص نیست این بازدید چه زمانی صورت گرفته، اما گفته شده که خوسنولین در مورد پل در حال ارائه توضیحات به پوتین بوده است.

چرا پوتین با مرسدس بنز و نه لیموزین رسمی خود به پل کریمه رفت؟ / چرایی سفر پوتین با پل کریمه با مرسدس بنز ////ترجمه

خوسنولین با اشاره به انفجاری که در ماه اکتبر پل را لرزاند به پوتین می‌گوید: «فلز برای قطعات پل در دسترس بود بنابراین فلز برای ساخت این سازه‌ها آورده شد و در عرض دو هفته تمام ۱۲۱۴ تن فلز مونتاژ شده به اینجا انتقال یافت». در ویدئوی دوم، پوتین از معاون نخست وزیر در مورد تعداد افرادی که در تعمیر پل کار کرده اند می‌پرسد. خوسنولین پاسخ می‌دهد که "۵۰۰ نفر، سه جرثقیل شناور، چهار بارج و ۳۱ قطعه تجهیزات به صورت شبانه روزی حضور داشتند".

هم چنین شنیده می‌شود که یکی از کارگران به پوتین می‌گوید در حالی که قرار بود عبور و مرور از روی پل در تاریخ ۲۰ دسامبر از سرگرفته شود "تصمیمات مهمی که ساخت و ساز را تسریع کرد" اجازه داد این بخش در روز دوشنبه بازگشایی شود.

این بازدید قابل توجه است، زیرا پل ۱۷ کیلومتری کرچ یک پروژه معتبر در روسیه است. این پل طولانی‌ترین پل در اروپا است و ترافیک جاده‌ای و ریلی را حمل می‌کند. حمله به پل در ماه اکتبر چنان خشم پوتین را برانگیخت که او به عنوان انتقام دستور حمله هوایی به زیرساخت‌های اوکراین را صادر کرد. به گفته پوتین انفجار روی پل یک اقدام "خرابکارانه" از سوی سرویس‌های امنیتی اوکراین بوده است.

برچسب ها: ولادمیر پوتین
bato-adv
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین