bato-adv
کد خبر: ۵۹۱۱۵۸

آمریکا: از انتقال تکنولوژی میان روسیه و ایران نگرانیم

آمریکا: از انتقال تکنولوژی میان روسیه و ایران نگرانیم
ند پرایس در نشستی با خبرنگاران در واشنگتن اذعان کرد: ما از انتقال تکنولوژی میان روسیه و ایران به شدت نگران هستیم و از ابزار‌های مختلف در اختیار خود، برای اختلال در آن استفاده می‌کنیم.
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۵ - ۱۷ آذر ۱۴۰۱

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در تداوم ادعا‌های ضد ایرانی درباره جنگ اوکراین، به هراس واشنگتن از انتقال تکنولوژی میان ایران و روسیه اذعان کرد.

به گزارش ایرنا، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشستی با خبرنگاران در واشنگتن اذعان کرد: ما از انتقال تکنولوژی میان روسیه و ایران به شدت نگران هستیم و از ابزار‌های مختلف در اختیار خود، برای اختلال در آن استفاده می‌کنیم.

وی با تکرار ادعا‌ها درباره استفاده روسیه از پهپاد‌های ایران در جنگ اوکراین مدعی شد پهپاد‌هایی که ایران در اختیار روسیه قرار داده است بسیار کشنده و مخرب برای زیرساخت‌های اوکراین هستند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد: ارائه پهپاد‌های کشنده از سوی ایران به روسیه که از آن‌ها برای حمله به غیرنظامیان اوکراینی استفاده می‌شود، باعث نگرانی است.

ند پرایس همچنین درباره ادعای دیگری نیز مدعی شد که ما همچنین نگرانی خود از احتمال ارسال موشک‌های ایرانی به روسیه و گسترش همکاری میان این دو کشور در زمینه‌های دیگر اعلام کرده ایم.

وی در عین حال افزود، همانطور که مقامات آمریکا اعلام کرده اند، اطلاعاتی در خصوص ارائه احتمالی موشک‌های بالستیک ایران به روسیه در اختیار نداریم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد روسیه ممکن است برای جایگزین کردن ذخایر تسلیحات خود از سایر کشور‌ها از جمله ایران و کره شمالی کمک بخواهد.

این مقام آمریکایی در ادامه مدعی شد که ایران به دنبال رشد اقتصادی نبوده و از منابع محدود خود برای حمایت از عوامل نظامی و نیرو‌های وابسته به خود در منطقه استفاده کرده است.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین