bato-adv

عصبانیت رضا نورمحمدی به خاطر اقدام کی روش

عصبانیت رضا نورمحمدی به خاطر اقدام کی روش
رضا نورمحمدی کاپیتان سابق پرسپولیس می‌گوید: کارلوس کی‌روش باید بابت سنگین‌ترین شکست تمام ادوار تاریخ فوتبال ایران در جام‌های جهانی مقابل انگلیس و خوردن ۶ گل از فوتبالدوستان ایرانی عذرخواهی می‌کرد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۵ - ۱۷ آذر ۱۴۰۱

کاپیتان سابق پرسپولیس معتقد است، سرمربی تیم ملی ایران نه تنها بابت نتایج تیمش در جام جهانی عذر خواهی نکرده بلکه موضع یک برنده را به خود گرفته است! رضا نورمحمدی با بیان این جمله گفت: همه دنیا رفتار سرمربی تیم ملی ژاپن را دیدند که یک الگوی کامل بود. هاجیمه موریاسو درحالی که بهترین نتایج را گرفته بود در پایان بازی مرحله یک هشتم نهایی و شکست در ضربات پنالتی برابر کرواسی از هواداران ژاپنی عذر خواهی کرد.

وی ادامه داد: ژاپنی‌ها درحالی به‌عنوان تیم اول از گروه مرگ مسابقات صعود کردند که دو غول فوتبال جهان و تاریخ جام‌جهانی پایین‌تر از آن‌ها قرار گرفتند. یکی اسپانیا که از شانس‌های مسلم قهرمانی بود و دیگری آلمان که به‌نوعی یکی از پرافتخارترین تیم‌های ادوار جام‌جهانی است. ژاپن در بازی پایانی‌اش پنجشنبه‌شب در ورزشگاه خلیفه اسپانیا را شکست داد تا با شش امتیاز اولین‌بار به‌عنوان صدرنشین، چهارمین‌بار به دور دوم و اولین‌بار در دو دوره متوالی صعود کند. این تیم در راه رسیدن به این مهم، فوتبال آلمان را که پیش از این فقط یک‌بار در تاریخ جام‌جهانی از گروهش بالا نیامده بود.

کاپیتان سابق پرسپولیس افزود: با این نتایج وقتی تیم ملی ژاپن در ضربات پنالتی به کرواسی باخت، سرمربی سامورایی‌ها نزد هواداران تیمش رفت و تمام قد تعظیم و عذرخواهی کرد. به نظر من کارلوس کی‌روش باید بابت سنگین‌ترین شکست تمام ادوار تاریخ فوتبال ایران در جام‌های جهانی مقابل انگلیس و خوردن ۶ گل از فوتبالدوستان ایرانی عذرخواهی می‌کرد. او باید بابت از دست دادن بهترین فرصت ایران برای صعود به مرحله حذفی و شکست مقابل جوان‌ترین تیم آمریکا عذرخواهی می‌کرد که چنین کاری نکرد. تازه دستیار کی‌روش به خاطر نتایج تیم ملی در صفحه شخصی‌اش متن منتشر کرده و به آن افتخار می‌کند. آیا این کار‌ها را می‌توان با رفتار سرمربی تیم ملی ژاپن مقایسه کرد؟

وی در ادامه خاطر نشان کرد: اگر کی‌روش و دستیارانش جای هاجیمه موریاسو سرمربی تیم ملی ژاپن بودند و چنین نتایجی می‌گرفتند می‌خواستند چه کنند؟ در بین تیم‌های آسیایی ما بدترین نتایج را گرفتیم و این غیر قابل انکار است. همه دیدیم کره جنوبی، ژاپن و استرالیا به یک چهارم نهایی رسیدند و عربستان هم آرژانتین را با لیونل مسی شکست داد. ما چه کردیم؟ ولز ضعیف‌ترین تیم قاره اروپا را بردیم و کلی شادی کردیم.

کی‌روش باید بعد از باخت مقابل انگلیس و آمریکا عذرخواهی می‌کرد/ رفتار سرمربی ژاپن برای ما الگو بود/ به فکر جام ملت‌‎های آسیا و جام‌جهانی بعدی باشیم

نورمحمدی افزود: ما باید واقع بین باشیم تا پیشرفت کنیم. امروز تیم‌های آسیایی مورد اشاره از ما جلو زده اند و اگر دیر بجنبیم از امارات، عراق، قطر و ... هم از تیم ملی کشورمان سبقت خواهند گرفت. من نمی‌دانم برنامه مدیران برای ادامه کار تیم ملی ایران چیست، اما شنیدم قرار است اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال برای آینده تیم ملی تصمیم جدی بگیرند؛ بنابراین امید می‌رود دوستان یک تصمیم درست و اساسی بگیرند. تصمیمی‌که به فوتبال ایران کمک و تیم ملی ما را به جلو هدایت کند. این انتظاری است که اهالی فوتبال و طرفداران تیم ملی از مسئولان دارند. اینکه انتخاب درستی داشته باشند.

وی ضمن اشاره به اینکه جام ملت‌های آسیا در پیش است، یادآور شد: ما باید به فکر جام ملت‌های آسیا و از آن مهم‌تر جام جهانی ۴ سال بعد باشیم. تیم ملی نیاز به جوانگرایی دارد، اما کارلوس کی‌روش در جام جهانی نشان داد خیلی میانه‌ای با این موضوع ندارد. او تمام شاگردانش را به این رقابت‌ها برد که برخی از آن‌ها اصلا در حدو اندازه حضور در جام جهانی نبودند. اگر او بماند باز هم چنین رویه‌ای درپیش گرفته و احتمالا جوانگرایی ایران برای جام جهانی بعدی منتفی خواهد شد. به هر حال به نظر می‌رسد تیم ملی ایران نیاز به یک مربی با انگیزه و جوان‌تر دارد.

رضا نورمحمدی در پایان در خصوص شرایط پرسپولیس در آستانه دربی نیز گفت: پرسپولیس تیم با تجربه تری نسبت به استقلال است. یحیی گل محمدی هم مربی با تجربه‌ای است و امیدوارم این تعطیلی طولانی لیگ تأثیر منفی روی پرسپولیس و حتی این بازی بزرگ نگذارد. پرسپولیس می‌تواند دربی را ببرد و همه ما پرسپولیسی‌ها دوست داریم چنین اتفاقی بیفتد. البته باید اشاره کنم که کار به این راحتی هم نیست و دربی همیشه سخت و دشوار است.

منبع: خبر ورزشی

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین