bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۵۹۱۲۵۷

(تصاویر) لذت هواداران فوتبال از سافاری صحرای قطر

(تصاویر) لذت هواداران فوتبال از سافاری صحرای قطر
سافاری صحرا یکی از پرطرفدارترین تفریحات هواداران تیم‌های شرکت کننده در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است.
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۲ - ۱۷ آذر ۱۴۰۱

سافاری صحرا یکی از فعالیت‌های مورد علاقه فوتبالدوستانی است که برای جام جهانی به قطر می‌آیند.

یکی از نقاط خاص دنیا که در آن صحرا و دریا در ۵۰ کیلومتری پایتخت دوحه به هم می‌رسند این روز‌ها میزبان بسیاری از گردشگران خارجی است و لحظات فراموش نشدنی را برای هواداران فوتبال از نقاط مختلف جهان رقم می‌زند.

سافاری در بیابان با خودرو‌های ۸ سیلندر ۴*۴ انجام می‌شود. وسایل نقلیه از شیب‌های تند بالا و پایین می‌روند و بین تپه‌های شنی طلایی پیشروی می‌کنند.

سافاری صحرا، که در آن شرکت کنندگان شانس استفاده از وسایل نقلیه ۴*۴ را دارند، می‌تواند با موتور سیکلت و ATV نیز انجام شود.

شتر‌ها و شاهین‌های معروف قطر در محوطه سافاری که مجهز به پرچم ۳۲ کشور شرکت کننده در جام جهانی است از توریست‌ها استقبال می‌کنند.

گردشگران این شانس را دارند که با شتر در صحرا گردش کنند.

بعد از تور شتر آن‌ها با شاهین‌های قطری که یکی از مهم‌ترین بخش‌های فرهنگ این کشور هستند عکس می‌گیرید. از طرف دیگر، کودکان می‌توانند اوقات خوشی را با اسب‌های پونی بامزه داشته باشند.

رانندگانی که در سافاری صحرا رانندگی می‌کنند پس از آموزش‌های خاصی پشت فرمان می‌نشینند. صدای جیغ گردشگران در وسایل نقلیه در حال بالا رفتن از تپه شیب دار شنیده می‌شود. در فرود‌ها از شیب‌های تند، خودرو‌ها با مانور‌های ماهرانه با کج شدن به چپ و راست در میان ماسه‌ها به جلو حرکت می‌کنند. سکوت صحرا را صدای موتور خودرو‌های قدرتمند پشت سر هم در هم می‌شکند.

گردشگران با سفری هیجان انگیز از تپه‌ها در بیابان عبور کرده و به دریا با چشم انداز بی نظیرش می‌رسید. چشم انداز در محل تلاقی کویر و دریا اولین ایستگاه عکس برای گردشگران است.

به گزارش فرارو، عبدالله نواف العدوان که یک وسیله نقلیه چهار چرخ را در سافاری صحرای قطر هدایت می‌کند، گفت:  این زمان مهمی برای کشور ما و برای ما است. برخی از بازدیدکنندگان لحظات ترس را تجربه می‌کنند. در حالی که دیگران از ما می‌خواهند که سریع‌تر رانندگی کنیم. 

وی بیان می‌کند که هواداران فوتبال مکزیکی و آرژانتینی از آمریکای جنوبی بیشترین علاقه را به سافاری در صحرا نشان می‌دهند. راننده جوان عنوان کرد که تعداد گردشگران آمریکایی و انگلیسی نیز بسیار زیاد است.

العدوان با اشاره به اینکه گردشگران اعلام کردند از برگزاری جام جهانی قطر خوشحال هستند، گفت: من اهل اردن هستم و قطر دومین کشور من است. 

یکی دیگر از رانندگان وسایل نقلیه آفرود به نام عبدالرحمن احمد سلیمان گفت که علاقه به سافاری در صحرا زیاد است و آن‌ها سخت کار می‌کنند. بزرگترین علاقه بعد از مسابقات جام جهانی به سافاری صحرا است. هواداران زیادی به اینجا می‌آیند. ما نیز در این مدت بسیار سخت کار می کنیم. این تجربه با منظره‌ای باشکوه، خاطره و هیجان فراموش نشدنی را برای طرفداران به ارمغان می‌آورد. 

bato-adv
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین