آرشیو
فیلتر تاریخ
از تاريخ:
تا تاریخ:
تعداد نتايج:
1 صفحه

ارزش دندان‌های شما چقدر است؟

هر چه زودتر به دندانپزشک مراحعه کنید عمق حفره ایجاد شده کم‌تر است و ناحیه‌ای که نیاز به پر کردن دارد کوچک‌تر خواهد بود. اگر پر کردن به موقع انجام شود بخش عمده بافت‌های طبیعی دندان حفظ می‌شود و احتمالا پالپ حالت سالم خود را به دست می‌آورد. اگر پر کردن دندان خیلی دیر انجام شود پالپ به آرامی از بین می‌رود.

آیا همه تمدن‌های بزرگ محکوم به فنا هستند؟

تمدن‌ها به دلایل زیادی از جمله درگیری‌های داخلی، هجوم ارتش‌های مهاجم، طاعون و بلایای طبیعی احتمالا ازجمله فوران‌های آتشفشانی که آسمان را برای سال‌ها تاریک می‌کرد، سقوط کردند.

جزئیات اولین داروی رشد مجدد دندان

ایده رویش دندان‌های جدید رویای هر دندان‌پزشکی است. اگر همه چیز خوب پیش برود، تیم تحقیقات ژاپنی قصد دارد از سال 2025 یک آزمایش بالینی برای این دارو روی کودکان بین دو تا شش سال مبتلا به آنودنتیا - یک اختلال ژنتیکی نادر که مانع رشد دندان‌ها می شود-  انجام دهد. 

آیا واقعا نوزادها باید بادگلو بزنند؟!

درست است که نوزادان همانند بزرگسالان هنگام غذا خوردن هوا را می‌بلعند. بادگلو زدن این هوا را از بخش فوقانی دستگاه گوارش آزاد می‌سازد. بنابراین، زمانی که نوزاد پس از غذا خوردن گریه می‌کند بسیاری بر این باور هستند که گریه بدان خاطر است که او باید و می‌خواهد بادگلو بزند. با این وجود، این تصور الزاما درست نیست.

نتیجه تحقیقی تازه درباره نشستن و تحرک

شواهد تجربی نشان می‌دهند که قطع روند نشستن به طور منظم با فعالیت‌های فیزیکی سبک (مانند پیاده‌روی ۳ تا ۵ دقیقه‌ای در هر ساعت) می‌تواند متابولیسم مان را به ویژه پس از ناهار بهبود بخشد. نتیجه تحقیق تازه دستورالعملی کلی را ارائه می‌دهد: در اصل این به معنای کاهش زمان نشستن در صورت امکان، افزایش فعالیت بدنی با شدت سبک و ایستادن، افزایش فعالیت بدنی با شدت بیش‌تر و هدف گذاری برای خواب سالم ۷.۵ تا ۹ ساعت هنگام شب است.

شک و تردید سالم است، اما در پزشکی می‌تواند خطرناک باشد!

بی اعتمادی می‌تواند پزشکان را به سوی فرسودگی شغلی سوق دهد و باعث بروز نتایج منفی‌ای برای بیماران شود که در صورت وجود اعتماد قابل اجتناب خواهند بود. زوال اعتماد به علم پزشکی و پزشکان تا حدی عامل افزایش نرخ سرخک در بین کودکان واکسینه نشده، عدم رعایت غربالگری سرطان توصیه شده و امتناع از مصرف دارو‌های پیشگیری کننده است. هیچ راه حل آسانی در این مورد وجود ندارد. اگر راه‌هایی برای بازگرداندن و تقویت اعتماد به بیماران پیدا نشود جان افراد بیش تری از دست خواهد رفت.

آن چه علم به تازگی درباره قاعدگی زنان کشف کرده است

نتایح تحقیقات نشان داده که افراد مبتلا به بیماری روانی زمینه‌ای از جمله ۶۰ درصد از زنان مبتلا به اختلالات افسردگی اغلب حین قاعدگی احساس بدتری دارند. نتیجه مطالعه راس که در ماه دسامبر در نشریه امریکایی روانپزشکی منتشر شد نشان می‌دهد که درمانگران، روانپزشکان و متخصصان زنان و زایمان باید به بیماران اطلاعاتی در مورد چگونگی تأثیر قاعدگی بر علائم عاطفی به ویژه خودکشی ارائه دهند.

کشف شگفت انگیز سرنخ‌های ژنتیکی افسردگی

محققان دریافتند افرادی که در معرض خطر ژنتیکی بالاتری برای افسردگی، اضطراب، اختلال کم توجهی – بیش فعالی یا اسکیزوفرنی قرار دارند می‌گویند که در معرض استرس‌های بیش تری قرار گرفته اند. مواجهه با حمله از طریق سلاح، تجاوز جنسی، سانح رانندگی مشکلات حقوقی و مالی و سوء استفاده و مورد بی توجهی قرار گرفتن در دوران کودکی در افرادی که خطر ژنتیکی بالاتری برای افسردگی، اضطراب، اختلال کم توجهی – بیش فعالی یا اسکیزوفرنی داشتند شایع‌تر بود.

به این دلیل چیپس نخورید!

تغذیه باعث ایجاد زیرشاخه اپی ژنتیک تغذیه‌ای شده است. این رشته با مفاهیمی مرتبط است مانند این جمله معروف که "شما همان چیزی هستید که می‌خورید" و "شما همان چیزی هستید که مادربزرگ تان خورده است". به طور خلاصه، اپی ژنتیک تغذیه‌ای مطالعه در این باره است که چگونه رژیم غذایی شما و رژیم غذایی والدین و پدربزرگ و مادربزرگ تان بر ژن‌های شما تاثیر می‌گذارد. از آنجایی که انتخاب‌های غذایی که امروزه فرد انجام می‌دهند بر ژنتیک فرزندان آینده اش تاثیر می‌گذارد اپی ژنتیک ممکن است انگیزه‌ای برای انتخاب‌های غذایی بهتر ایجاد کند.

چرا ارتش‌ها نمی‌توانند به هوش مصنوعی اعتماد کند؟

مدل‌های زبانی بزرگ صرفا می‌توانند زبان و استدلال را با انتزاع همبستگی‌ها و مفاهیم از داده‌ها تقلید کنند. مدل‌های زبانی بزرگ اغلب ممکن است به درستی ارتباطات انسانی را تقلید کنند، اما بدون توانایی درونی کردن و با توجه به اندازه عظیم مدل هیچ تضمینی وجود ندارد که انتخاب‌های آن مدل‌ها ایمن یا اخلاقی باشد. بنابراین، نمی‌توان به طور قابل اعتماد پیش بینی کرد که یک مدل زبانی بزرگ هنگام تصمیم گیری‌های پرمخاطره چه خواهد کرد.

اگر صافی کف پا نوعی بمب ساعتی نباشد چه؟

این ایده که صافی کف پا یک مشکل است به قرن‌ها قبل برمی گردد. متخصصان امریکایی در زمینه پا در نیمه دوم قرن بیستم مفهوم پا‌های "ایده آل" یا "عادی" را متداول ساختند و این ایده که صافی کف پا یک مشکل قلمداد شد از سوی آنان ظاهری علمی پیدا کرد.

چند بار باید دستان خود را بشوئید؟

کانترو می‌گوید در مورد دفعات شستن دست‌ها یا استفاده از ضد عفونی کننده دست موقعیتی که در آن قرار دارید مهم‌تر از تعداد دفعات شستشو است. او می‌گوید:"دست‌های تان را پس از رفتن به توالت، قبل از غذا خوردن و آشپزی کردن و پس از گرفتن مخاط بینی تان با استفاده از دستمال بشوئید". انجام تمام این کار‌ها می‌تواند به راحتی به معنای ده بار شستشوی دست در روز و حتی تعداد دفعات بیش‌تر باشد.

هفت نکته برای کاهش وزن اگر فکر می‌کنید «ژن چربی» را دارید

یک فرد به طور میانگین حدود یک سوم کم‌تر از ۳۰ گرم توصیه شده در روز فیبر مصرف می‌کند. نتیجه پژوهشی منتشر شده در سال ۲۰۱۹ میلادی نشان داد تاثیرگذارترین عامل تاثیرگذار برای کاهش وزن در بزرگسالان دچار اضافه وزن یا چاقی در نظر گرفتن سطوح بالای فیبر در رژیم غذایی است. بخشی از کمبود مصرف فیبر به دلیل اتکای بیش از حد به مواد غذایی فوق فرآوری شده است.

انقلاب در بسته‌بندی‌های آمازون

استاد دانشکده بسته بندی دانشگاه ایالتی میشیگان می‌گوید که کاهش بسته‌بندی برای یک شرکت قابل توجه است. او می‌گوید: "فرصت بزرگی نه تنها برای آمازون بلکه برای کل صنعت وجود دارد تا از هوش مصنوعی برای کاهش ضایعات بسته بندی استفاده کند. البته استفاده آمازون از هوش مصنوعی در بسته بندی فقط به خاطر ضایعات یا پایداری نیست بلکه در مورد هزینه نیز می‌باشد. آمازون در تازه‌ترین گزارش سالانه خود جزئیاتی را ارائه داده که نشان می‌دهد چگونه به دنبال کاهش هزینه‌های متغیر در هر واحد از جمله با انتخاب بسته بندی مناسب است. "

کشفی تازه درباره معتادان به مواد مخدر

نتیجه مطالعه‌ای بر روی موش‌ها نشان می‌دهد که بخش بزرگی از نورون‌هایی که تشنگی و گرسنگی را تنظیم می‌کنند تحت تاثیر تکانه‌های تولید شده توسط کوکائین و مورفین قرار می‌گیرند.

اولین کلیه خوک در انسان: آیا این آینده پیوند عضو است؟

آیا پیوند موفقیت‌آمیز کلیه خوک، اصلاح ژنتیکی شده به انسان می‌تواند پایان بحران کمبود اعضا باشد؟ رد عضو پیوندی شایع است و علائمی که نشان می‌دهد بدن عضو پیوندی را رد می‌کند با تنظیم دارو‌های پیوند درمان می‌شود. پیوند‌های بیگانه اخیر نشان داده‌اند که دانشمندان و محققان توانسته‌اند بر خطر رد فوری با اندام‌های خوک اصلاح ژنتیکی شده غلبه کنند. این روش بر اساس دهه‌ها تحقیق توسط متخصصان پزشکی انجام شده است. با این وجود، هنوز کار‌های زیادی باقی مانده تا بتوان آن را به‌طور گسترده در دسترس قرار داد مانند آزمایش‌های بالینی که این موضوع را در تعداد زیادی از بیماران تکرار می‌کند و مطالعه نتایج دراز مدت نیز ضروری است

(ویدئو) تمرین سگ ماه‌نورد ناسا

گروهی از مهندسان در ایالت اورگان آمریکا در حال تربیت سگ رباتی برای ناسا هستند که بتواند بر سطح ماه راه برود. به این تیم متخصصان دو سال فرصت و دو میلیون دلار بودجه داده شده تا به ناسا برای مطالعه سطح ماه کمک کنند. تیم محققان پروژه لسی شامل متخصصان ناسا، دانشگاه ای‌اندام تگزاس، انستیتو تکنولوژی جورجیا، دانشگاه ایالتی اورگان، دانشگاه تمپل و دانشگاه پنسیلوانیا است.

چگونه افراد متابولیسم متفاوتی دارند و چرا این موضوع برای سلامتی شما اهمیت دارد؟!

به بیان ساده، نقش اصلی متابولیسم تبدیل انرژی شیمیایی به انرژی الکتریکی و بازگشت به انرژی شیمیایی است. نحوه انتقال این انرژی در سراسر بدن ممکن است نقش اساسی در تعیین اینکه آیا شما بیمار هستید یا سالم داشته باشد.