آرشیو
فیلتر تاریخ
از تاريخ:
تا تاریخ:
تعداد نتايج:
1 صفحه

(تصاویر) پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهر جدید پرند

شهر جدید پرند در ۳۰ کیلومتری جنوب غربی تهران، در مسیر آزادراه تهران- ساوه و در مجاورت فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) واقع شده است. روزانه بیش از ۳۰ هزار نفر بین تهران و پرند تردد می‌کنندو با الحاقات جدید انجام شده، بارگذاری افق جمعیت ۷۰۰ هزار نفری در این شهر پیش بینی شده است.

رازهای نقاشی مرگ سقراط

صحنه واپسین دم حیات سقراط، تا لحظه نوشیدن جام شوکران، بار‌ها توسط هنرمندان مختلف به تصویر کشیده شده است که اثر چشمگیر نقاش نئوکلاسیک فرانسوی «ژاک لوئی داوید» یادمانی‌ترین آنهاست که با عنوان «مرگ سقراط» در موزه متروپلیتن نیویورک نگهداری می‌شود.

امیر جدیدی بازیگر فیلم فرانسوی شد

کمپانی فرانس تی‌وی حق پخش جهانی فیلم بیوگرافی «منصور» به کارگردانی «رومالد بولانژه» را در اختیار گرفته که روایتی از زندگی منصور بهرامی تنیسور مشهور از ایرانی و مهاجرت او به فرانسه، دست و پنجه نرم کردن با فقر و سپس به شهرت رسیدن در فضای بین المللی است.

ظهور و سقوط شهر باستانی هرم‌ها

«تئوتیئواکان» (Teotihuacan) که در ۵۰ کیلومتری شمال شرقی «مکزیکوسیتی» امروزی واقع شده است، یکی از بزرگترین مراکز شهری جهان باستان بود و مشخص نیست چه کسی آن را بنا کرده است. این شهر در فاصله بین ۲۱۰۰ سال قبل (یعنی زمان که ساخت آن آغاز شد) تا حدود ۱۴۰۰ سال قبل (یعنی زمانی که وارد دوره افول شد و آتش‌سوزی رخ داد که خسارت بزرگی به جای گذاشت) رونق داشت.

(ویدئو) از دست دادن «مهاجرانی» یک اشتباه بزرگ در تاریخ تلویزیون بود

رضا پورحسین از مدیران سابق تلویزیون گفت: در تاریخ تلویزیون چه قبل و چه بعد از انقلاب قوی‌ترین، با سوادترین و رسانه‌ای‌ترین مدیر تلویزیون، آقای سید محسن مهاجرانی [معاون سیما در دوره علی لاریجانی]بود. پس از رفتن آقای لاریجانی، آقای مهاجرانی در حالی که در اوج کار بود، در سن ۵۰ سالگی از تلویزیون رفت. اکبر نبوی: در حالی که سنی نداشتند، اما بهانه بالا بودن سن او را مطرح کرده بودند. رضا پورحسین: از دست دادن آقای مهاجرانی یک اشتباه بزرگ در تاریخ تلویزیون بود.

(تصاویر) جشنواره گل‌های لاله آسارا

باغ لاله آسارا، از مناطق دیدنی و زیبای استان البرز است که در مسیر جاده چالوس قرار دارد. این باغ دیدنی همه ساله در فصل بهار، میزبان گردشگران و طبیعت ‎‌دوستان بسیاری است. به طور کلی فضای باغ گل‌های لاله سه هکتار است که حدود ۲هکتار از آن باغ اختصاصی و یک هکتار زمین با مساعدت سازمان منابع طبیعی استان البرز در اختیار جشنواره قرار گرفته است که در دامنه‌های کوه‌ها با ۴۳ نوع لاله واقع شده است.

(تصاویر) بلندترین سکوی بانجی جامپینگ دنیا

بلندترین سکوی بانجی جامپینگ دنیا با ارتفاع ۲۸۰ متر برج میلاد است که به‌صورت کامل توسط یک تیم متخصص داخلی طراحی و اجرا گردیده است و از تجهیزات بسیار ایمنی با ضریب ایمنی حداقل ۸ برخوردار است که به ثبت جهانی رسیده است.

(ویدئو) حمله ناگهانی خرس به یک خودرو

خودرویی که در حال حرکت در یک جاده جنگلی بود ناگهان هدف حمله یک خرس خشمگین قرار گرفت و خساراتی به آن وارد شد. راننده که وحشت کرده بود با بوق زدن سعی کرد خرس را دور کند، اما خرس حاضر به عقب نشینی نشد تا اینکه راننده موفق شد از این صحنه فرار کند.

(تصاویر) دست و پای مصنوعی برای مردم غزه

در حالی که هزاران نفر در حملات اسرائیل به غزه جان خود را از دست دادند، صد‌ها نفر نیز دست و پای خود را از دست دادند. پزشکان در شهر رفح در حال تعبیه اندام مصنوعی هستند تا زندگی را برای فلسطینیانی که دست یا پا‌های خود را از دست داده اند، راحت‌تر کنند. این مرکز با حمایت امارات متحده عربی فعالیت می‌کند.

(عکس) تبلیغ شرکتی که بنز را در ایران می‌فروخت

در سال ۱۳۳۰ شرکت مریخ، نمایندگی محصولات مرسدس‌بنز در ایران را به دست آورد و نخستین مرسدس‌بنز ۱۷۰ را به ایران وارد کرد. شرکت مریخ در سال ۱۳۳۰ توسط برادران سودآور (کاشانسکی) و با مدیرعاملی فریدون سودآور تأسیس گردید و امتیاز واردات مرسدس‌بنز به ایران را با واسطه‌گری شخص شاپور ریپورتر کسب کرد.

(تصاویر) وضع ناگوار حاشیه‌نشین‌های مرادآباد

حاشیه نشینان افرادی هستند که از حالت تولیدی گذشته خود بیرون آمده و به صورت مازاد نیروی انسانی در حاشیه شهر‌ها که مملو از مهاجرین است سکنی گزیده اند آنان عمدتا به شکل مازاد نیروی انسانی از روستاها و شهر‌های کوچک به این منطقه جذب شده اند. حاشیه نشینی از معضلات مهم و مشکلات اساسی در شهر چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان است که پس از ایجاد منطقه آزاد و راه اندازی واحد‌های تولیدی بزرگ و کوچک شکل گرفته و روز به روز بر جمعیت حاشیه نشین آن افزوده شده است. حدود ۵۰ درصد جمعیت "چابهار" حاشیه نشینند؛ محلاتی، چون درگز، جنگلوک، مرادآباد و ... که دسترسی به امکانات اولیه زندگی از جمله آب و برق ندارند. تردد‌های غیرمجاز مرزی را هم که به حاشیه نشینی اضافه کنیم، می‌شوند دو عامل خطر برای شاخص‌های سلامت در جنوب شرق کشور. وارد محله مرادآباد که می‌شوید یکی بیمه می‌خواهد، یکی از جاده و آب و برق می‌گوید و یکی هم از مرض لاعلاج فرزند. آن طرف‌تر سیم‌های برق از زمین و آسمان آویزانند، گویا این محله برق دارد و با وجود این سیم‌ها، احتمال برق گرفتگی هم هست که زیبنده این منطقه نیست، نمی‌شود که منطقه آزاد خوبی داشته باشیم، اما چند کیلومتر آن‌طرف‌تر پانزده هزار نفر وضع ناگواری داشته باشند. مردم این منطقه و علی الخصوص حاشیه نشینان همچنان امیدوار به شکوفایی عادلانه اقتصاد این بندر هستند.

(تصاویر) تلاش کشتی‌گیران غول پیکر برای درآوردن گریه نوزادان

کشتی‌گیران غول پیکر ژاپنی، رقابت ویژه‌ای از رزم سنتی «سومو» را به نمایش گذاشتند: رقبا با نوزادی در بغل باید تلاش می‌کردند بدون توسل به خشونت، گریه نوزاد حریف را در بیاورند. در این رقابت عجیب که از سال ۱۹۹۱ و با هدف دعا برای سلامتی و رفاه کودکان برگزار می‌شود، حدود ۱۰۰ نوزاد شرکت کردند. کشتی «سومو» یکی از ورزش‌های باستانی و پرطرفدار ژاپن است که در دهه‌های اخیر به یک جاذبه گردشگری هم تبدیل شده است. کشتی‌گیران زمان بسیاری را برای آمادگی بدنی در معابد می‌گذرانند. قهرمان این ورزش عنوان یوکوزانا را از آن خود می‌کند.