آرشیو
فیلتر تاریخ
از تاريخ:
تا تاریخ:
تعداد نتايج:
2 صفحه

آزمایش اولین داروی رشد دندان در ژاپن

در صورت تایید ایمنی، این دارو در اختیار بیمارانی قرار خواهد گرفت که به طور مادرزاد دندان ندارند تا تاثیرگذاری آن نیز تایید شود. محققان امیدوارند در ۲۰۳۰ میلادی فروش این دارو را آغاز کنند.

شناسایی یک شهاب سنگ از هسته سیارک در ایران

پژوهشگر و محقق زمین‌شناسی گفت: «یک نمونه سنگ فلزی را که دارای چگالی بالا و جذب آهن‌ربای قوی بوده مورد آزمایش قرار دادیم. در این آزمایشات تخصصی و دقیق مشخص شد این نمونه با توجه به وجود بافت ویدمن اشتاتن(بافت مخصوص شهاب سنگ های آهنی) مربوط به هسته یک سیاره یا سیارک بوده که طی برخوردهای فضایی بین اجرام فضایی متلاشی شده و قطعاتی از آن در فضا فاصله زیادی را طی کرده و سپس در سرزمین ایران فرود آمده است.»

(ویدئو) انقلاب در دنیای ورزش با اسکلت بیرونی چینی

این اسکلت بیرونی با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، رباتیک و فناوری‌های پیشرفته، به انسان قدرت و سرعتی اعجاب‌آور می‌بخشد. تصور کنید که بتوانید با سرعتی معادل ۲۰ کیلومتر در ساعت بدوید، از موانع بلند بپرید و یا اجسام سنگین را به آسانی جابجا کنید. این‌ها فقط نمونه‌هایی از توانایی‌هایی هستند که اسکلت بیرونی چینی به ارمغان می‌آورد.

«شاهین مبارز» چند نبرد موفق داشته است؟

واضح است که F-۱۶ Fighting Falcon از دوران خدمت قابل توجهی در نبرد‌های هوا به هوا برخوردار بوده است. بر اساس اطلاعات جمع آوری شده توسط MigFlug، جنگنده F-۱۶ آمار ۷۶ شکار موفق را ثبت کرده، در حالی که ۵ فروند از این جنگنده آمریکایی نیز در اثر شلیک زمینی و یک مورد در اثر شلیک هوا به هوا سرنگون شده است.

اولین سخنگوی وزارت خارجه؛ زاده هوش مصنوعی

«ویکتوریا شی» (Victoria Shi) در یک سخنرانی که از شبکه‌های اجتماعی پخش می‌شد، در حالی که در مقابل پرچم کشور اوکراین ایستاده بود، با کت و شلوار مشکی و سنجاقی از پرچم این کشور بر یقه ظاهر شد و خودش را به عنوان یک انسان دیجیتالی معرفی کرد.

فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ آمریکایی به عربستان؟!

عربستان سال‌هاست از جنگنده‌های «اف-۱۵ ایگل» استفاده می‌کند و در گذشته نیز نسخه‌های پیشرفته‌ای از این جنگنده را خریداری کرده است. با این حال، بوئینگ در حالی به دنبال فروش این جنگنده‌های اف-۱۵ به عربستان است که رقبای اروپایی بوئینگ هم سعی دارند به ریاض جنگنده بفروشند، از جمله جنگنده‌های «داسو رافال» و «یوروفایتر تایفون».

برخورد ۲ شراره خورشیدی قوی به زمین

شراره‌های خورشیدی فوران‌های بزرگ تابش الکترومغناطیسی خورشید هستند که از چند دقیقه تا چند ساعت طول می‌کشند. این طغیان ناگهانی انرژی الکترومغناطیسی با سرعت نور حرکت می‌کند، بنابراین اثر آن بر سمت روز زمین و بر جو بیرونی آن قابل مشاهده است.

این باتری چینی با آب کار می‌کند

دانشمندان چینی می‌گویند باتری آبی آن‌ها تقریباً دو برابر ظرفیت انرژی نسبت به باتری‌های لیتیومی ارائه می‌دهد. این باتری‌های از آب به‌عنوان حلال برای الکترولیت‌ها استفاده می‌کنند که ایمنی آن‌ها را افزایش می‌دهد.

آیا تلفن همراه هوشمند نوجوانان ما را به سمت افسردگی سوق می‌دهند؟

استاد دانشگاه آکسفورد می ‌گوید: «به نظر نمی ‌رسد که یک اتفاق بزرگ برای سلامت روانی افراد در حال رخ دادن باشد. در برخی نقاط خاص برخی اقدامات در جهت اشتباه حرکت می ‌کنند اما اگر بخواهم روند جهانی دهه گذشته را توصیف کنم می‌توانم بگویم که هیچ روند یکسانی وجود ندارد که بحران جهانی را نشان دهد و در جایی که اوضاع برای نوجوانان بدتر می‌شود هیچ گونه شواهدی وجود ندارد که نشان دهد این روند نتیجه گسترش فناوری است»

دشمن دشمن شما، واقعا دوست شما است؟

بسیاری از مردم این جمله معروف را شنیده‌اند که «دشمنِ دشمن من، دوست من است». این مفهوم را اولین بار فریتس هایدر (Fritz Heider)، روان‌شناس اتریشی، در دهه ۱۹۴۰ در نظریه تعادل اجتماعی معرفی کرد. دانشمندان سال‌ها در تأیید این نظریه دچار مشکل بودند. اما حالا گروهی از پژوهشگران دانشگاه نورث‌وسترن با استفاده از فیزیک آماری نشان داده‌اند که این نظریه واقعاً صحت دارد.

این ستاره‌ها گرسنه هستند!

پژوهشگران آمریکایی در شبیه‌سازی رایانه‌ای نشان دادند کوتوله‌های سفید به خوردن اجرام اطراف خود تمایل دارند. نتایج این پژوهش می‌تواند به حل معمای آلودگی فلزی کوتوله‌های سفید کمک کند.

این ساعت در اختیار پزشک شما قرار می گیرد!

ویژگی تاریخچه فیبریلاسیون دهلیزی (AFib) ساعت هوشمند اپل که رویداد‌های قلبی مربوط به کاربر را ثبت و هشدار می‌دهد، واجد شرایط پیوستن به برنامه ابزار‌های توسعه تجهیزات پزشکی سازمان غذا و داروی آمریکا شده است.

عرضه فیس آیدی اپل با مدل آیفون ۱۸ پرو

در یک سال اخیر، شایعات مختلفی درباره فیس‌آیدی زیر نمایشگر آیفون‌ها منتشر شده است و گزارش‌ها عموماً به این نکته اشاره می‌کنند که اپل این قابلیت را با یک سال تأخیر عرضه می‌کند. اکنون در جدیدترین گزارش‌ها، انتظار می‌رود اپل در سال ۲۰۲۶ در آیفون ۱۸ پرو و آیفون ۱۸ پرو مکس از این قابلیت پرده بردارد.