bato-adv
کد خبر: ۱۰۵۳۸۰

هشدار پليس به مسافران كشورهای خارجي

تاریخ انتشار: ۱۰:۱۲ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۰


آشنا نبودن مسافران به كشورهاي خارجي با زبان و قوانين آن كشور، گاهي باعث سوءاستفاده افراد سودجو از آنان در كشورهاي مختلف شده است، در همين راستا پليس بين‌الملل ناجا به افرادي كه قصد اقامت دائم يا سفر كوتاه‌مدت به كشورهاي خارجي را دارند هشدارهايي داده است.

پليس بين‌الملل ‌ناجا به شهرونداني كه قصد اقامت در كشورهاي خارجي را دارند هشدار داد از سپردن وسايل، مدارك شناسايي، كارت اعتباري، پول و اشياء‌گران قيمت خود به افراد ناشناس يا رهاكردن آنها در اتاق هتل محل اقامتشان، خودداري و از پذيرفتن پول، اشياء و وسايل اشخاص ناآشنا كه با شگردهاي مختلف درخواست انتقال آن به خارج از كشور يا بالعكس را دارند، پرهيز كنند چرا كه در موارد متعددي مشاهده شده كه اين افراد با سوءاستفاده از سادگي مسافران موادمخدر و ساير وسايل ممنوعه را كه در وسايل خود جاسازي كرده‌اند را به آنان سپرده و موجب بازداشت و گرفتاري مسافران شده‌اند.

پليس با تاكيد بر اينكه شهروندان بايد هنگام خروج از محل اقامت، مدارك شناسايي، آدرس و شماره تلفن محل سكونت خود را به همراه داشته باشند از آنان خواسته در صورت امكان از كارت‌هاي اعتباري استفاده كنند و در غير اين صورت فقط به ميزان مورد نياز وجه نقد همراه داشته باشند و در نگهداري آن دقت لازم را به عمل آورند.

خودداري از تردد از محل‌هاي خلوت نظير ايستگاه‌هاي مترو در اوقات پايان شب و صبح زود از ديگر مواردي است كه پليس بين‌الملل ناجا به شهروندان توصيه كرده است.

پليس از ايرانيان مقيم خارج از كشور خواسته نشاني و شماره تلفن سفارت ايران در كشور محل اقامتشان را از قبل تهيه كرده و به همراه داشته باشند چرا كه در صورت بروز هرگونه مشكل در خارج از كشور مطمئن‌ترين محل براي مراجعه، سفارت ايران در آن كشور است.

در بخش ديگري از اين هشدارهاي پليسي به شهروندان توصيه شده هيچ سندي را كه متوجه مطالب آن نشده‌ يا به زبان محلي تنظيم شده است را امضا نكنند چون پس از امضاي سند امكان اصلاح آن نزديك به صفر است.

اقامت‌كنندگان در كشورهاي خارجي بايد به اين نكته توجه داشته باشند كه در تعدادي از كشورها استعمال سيگار در اماكن ممنوع است و افرادي كه در اين مناطق مبادرت به استعمال دخانيات كنند، مشمول جريمه نقدي خواهند شد.

پليس بين‌الملل ايران با يادآوري بي‌اعتبار بودن گواهينامه بين‌المللي در برخي از كشورها از افرادي كه قصد اقامت در اين كشورها را دارند خواست در صورت نياز به رانندگي از گواهينامه‌رانندگي اين كشورها استفاده كنند چراكه در غير اين‌صورت به هنگام بروز حادثه راننده مقصر شناخته شده و ممكن است بازداشت شود.

در بخش ديگري از اين هشدار پليسي آمده است تمامي مسافران براي ورود به كشورها به جز كشورهايي كه داراي قرارداد لغو رواديد با ايران هستند بايد داراي رواديد معتبر يا مجوز عبور به كشور ثالث باشند و با توجه به اين كه تمديد رواديد در برخي كشورها به سختي انجام‌پذير است بنابراين بهتر است مسافران مدت اقامت را بر مبناي زمان تعيين شده تنظيم كنند تا با مشكلي مواجه نشوند.

ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
خداوكيلي تا حالا به سفارت ايران تو كشورهايي كه توريست ميرن مراجعه كردين؟
جواب ميدن؟!!
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱
مجله فرارو