bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۰۷۱۴۴

داریوش قنبری خواستار بازشماری صندوق‌های رای شد

تاریخ انتشار: ۱۳:۱۶ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۰


داریوش قنبری خواستار اصلاح قانون انتخابات و توجه شورای نگهبان به شائبه​های انتخاباتی حوزه ایلام شد.

نماينده ايلام در نطق امروز خود از حضور گسترده مردم در انتخابات مجلس تشکر کرد و افزود: اين انتخابات داراي دو وجه بود. نخست حضور گسترده مردم و دوم بداخلاقي برخي مجريان انتخابات در برخورد ناشايست با نمايندگان منتقد دولت که اميدوارم با آنها برخورد لازم صورت بگيرد.

وي با اشاره به برخي کاستي​هاي قانون انتخابات، از لزوم اصلاح اين قانون سخن گفت و ادامه داد: بايد زمان تبليغات افزايش يابد تا نامزدهاي ناشناخته بتوانند خودشان را معرفي کنند و به سمت تخريب ديگران نروند. نظارت بر گفتار نمايندگان نيز بايد در قانون انتخابات گنجانده شود تا با وعده​هايي که حتي از عهده رئيس​جمهور هم بر نمي​آيد، سر مردم کلاه نگذارند.

قنبري شرحي از وظايف قانوني نمايندگان ارائه داد و گفت: قانون فعلي بايد به نحوي ارائه شود که از نمايندگاني که با کلاه گذاري بر سر مردم مي​خواهند به مجلس بيايند، جلو گيري شود. همچنين بايد جلوي خريد و فروش راي گرفته شود. البته مردم هم نبايد آنقدر محتاج باشند که رايشان را بفروشند. اما لازم است که مجازات سنگيني براي خريداران و فروشندگان راي در قانون انتخابات در نظر گرفته شود.

نماينده ايلام خواستار برخورد جدي با نمايندگان نزديک به دولت و موسوم به جريان انحرافي شد که با دست اندازي بر بيت المال براي پيروزي در اين انتخابات، تبليغ کرده​اند.

قنبري در پايان از شوراي نگهبان خواست تا با توجه به اخبار عدم قرائت آراي برخي نامزدها و يا جابه جايي آرا، نظارت بيشتري بر حوزه انتخابيه وي داشته باشد و به شکل رندوم، به بازخواني برخي صندوق​هاي راي بپردازد. انشالله با نظارت شوراي نگهبان از برخي شائبه​ها جلوگيري شود.

ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
لطفا در قسمت نظرات ،امکان رای مثبت و منفی را نیز قرار دهیدوبا تشکر.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
داریم انرژی هسته ای به دست میاریم اما انتخاباتمون هنوز انگشتیه!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
اگه قرار به بازشماری باشه اکثر مناطق باید بررسی شه مثل رای آوردن آقای اسداللهی در تربت جام !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۳
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین