bato-adv
کد خبر: ۱۱۱۵۸۲

مجید انصاری: مشارکت تهران بالا خواهد بود

تاریخ انتشار: ۱۲:۴۷ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۱

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در تهران به دلیل اینکه اکثر نمایندگان به دور دوم راه یافته‌اند، مشارکت بالا خواهد بود.
 
حجت ‌الاسلام مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام لحظاتی پیش با حضور در حسینیه جماران رأی خود را به صندوق 171 سیار شمیرانات انداخت.

وی در جمع خبرنگاران گفت: معمولا در دور دوم مشارکت نسبت به دور اول پایین‌تر است ولی در تهران به دلیل اینکه اکثر نمایندگان به دور دوم راه یافته‌اند، مشارکت بالا خواهد بود.

انصاری در خصوص ترکیب مجلس آینده گفت: به نظر من ترکیب تلفیقی خواهد بود و مردم بیشتر افراد را انتخاب می‌کنند تا جبهه‌ها را.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه در خصوص عملکرد مجلس‌های گذشته اظهار داشت: در کل به مجلس اول نمره بالاتری می‌دهم و آن به جهت ترکیب فراگیر شخصیت‌های بزرگی است که از جریانات مختلف در این مجلس حضور داشتند و علیرغم اینکه اولین تجربه بود ولی عملکرد مناسبی داشتند.

وی تأکید کرد: البته مجالس دیگر هم هرکدام در مسئله‌ای قوی بودند و در برخی نقاط نیز ضعف داشتند و البته مجلس ششم را در حوزه تصویب قوانین پایه و قانون برنامه توسعه چهارم و تولید نرم‌افزارهای اقتصادی موفق می‌دانم، گرچه نقاط ضعفی در برخی حوزه‌ها و رفتارهای سیاسی داشت.

انصاری در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به نقش دولت در تحقق شعار امسال گفت: بازگشت به عقلانیت و امانت‌داری دانش لازم در اداره اقتصادی کشور یکی از لوازم مهم تحقق شعار سال است.

وی افزود: از رهگذر بی‌توجهی به الزامات اقتصادی و بی‌توجهی به نظرات کارشناسان دلسوز اقتصاد که از آغاز دوره دولت نهم و دهم کرار هشدارهای لازم را داده بودند و مورد توجه قرار نگرفت و نیز از رهگذر بی‌توجهی به تولید، کار و سرمایه ایرانی و روی آوردن به واردات بی‌رویه کالا با استفاده از منابع نفتی، اقتصاد ما دچار آسیب جدی شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: البته تحقق منویات مقام معظم رهبری در نامگذاری سال جاری صرفا در مسئولان اقتصادی و قوه مجریه خلاصه نمی‌شود و همراهی سایر قوا و همدلی آحاد ملت را می‌طلبد.

انصاری ادامه داد: سال‌هاست ارزش‌گذاری بر روی برندها و مارک‌های خارجی تبدیل به یک فرهنگ منفی شده که باید به تدریج عوض شود. برخی از این تجربه فرهنگ با اطلاع رسانی به مردم و بخش عمده در دستان تولیدگران کشور است.

وی تأکید کرد: این یک مسئله ملی است و همه مردم و مسئولین به آن اهتمام بورزند ولی قوه مجریه در رأس این موضوع قرار دارد و اگر بخواهد سیاست‌های مالی و اقتصادی گذشته‌اش را ادامه دهد تحقق این شعار غیرممکن خواهد بود.

ش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
بهترین مجالس اول و سوم و ششم و ضعیف ترین چهارم و هفتم
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱
مجله فرارو