bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۱۴۰۲۸

جزئیات هواپیمایی که احمدی نژاد هدید داد +(تصاویر)

تاریخ انتشار: ۱۱:۵۸ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۱
هواپیمایی که از سوی رئیس جمهور به عنوان هدیه فناورانه به رئیس جمهور ترکمنستان اهدا  شد هواپیمای فوق سبک با سقف پروازی 4 هزار کیلومتر است که می تواند برای عملیات شناسایی و کنترل مرزها به کار گرفته شود.


یعقوب انتصاری- نائب رئیس اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران و مجری طرح در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به جزئیات هواپیمای طراحی شده افزود: «هواپیمای طراحی شده از نوع هواپیمای فوق سبک دو نفره (اسپرت) با سقف پروازی  14 هزار پا (4.2672 کیلومتر) و برد هزار و 200 کیلومتر در ساعت است».

وی سرعت این هواپیمای فوق سبک را 200 کیلومتر در ساعت ذکر کرد و اظهار داشت: «موتور به کار رفته در این هواپیما، موتورهای روتکس (ویژه هواپیماهای سبک) و بدنه آن تمام کامپوزیت است». 
 
هواپیمای فوق سبک درنا طراحی شده در شرکت هوافضای درنا
 

 


انتصاری با اشاره به کاربردهای هواپیمای طراحی شده، خاطر نشان کرد: «از این نوع هواپیماها می توان در آموزش خلبانی، تفریحی، انجام عملیات گشت و شناسایی، کنترل مرزها و ترافیک استفاده کرد».
 
وی با بیان اینکه این پروژه با حمایت های معاونت علمی اجرایی شد، یادآور شد: «اجرای پروژه های هوافضا هزینه بر و پر ریسک است از این رو حمایت های معاونت علمی رئیس جمهور تنها نباید در بخش طراحی و ساخت باشد بلکه باید در حوزه های تجاری سازی سازی و تولید انبوه نیز بسترهایی را فراهم کند».
 

 
مدیر عامل شرکت هوافضایی درنا، با بیان اینکه این شرکت از سوی ایکائو جز لیست تولید کنندگان هواپیما قرار گرفته است، یادآور شد: این هواپیمای فوق سبک از سوی رئیس جمهور به عنوان هدایای فناورانه به رئیس جمهور ترکمنستان اهدا شد.
 
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۷
چطوره سوزن را هم دوباره اختراع کنیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۷
بهتر نیست به صنعت داغون هوایی خودمون اهمیت بیم تا هر سال تعداد زیادی از مردم در سوانح هوایی جان خود را از دست ندهند
ناشناس
UNITED ARAB EMIRATES
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۷
هواپیما؟!چقدر بزرگه؟!
ای بابا!این یک پرنده ملخداره.
هواپیما!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۷
خدا بهش رحم کنه
ناشناس
ITALY
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۷
پیکان می پرد!!!
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۵
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین