bato-adv
کد خبر: ۱۱۵۲۹۹
وزیر راه و شهرسازی با توپ پر آمد

شرایط واگذاری مسکن ویژه

وزیر امروز با توپ پر در جمع خبرنگاران حاضر شد. بنیاد مستضعفان را به باد انتقاد گرفت و از وضعیت ساخت مسکن مهر در تهران و چگونگی اجرای طرح "مسکن ویژه" سخن گفت.
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۹ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۱
فرارو- وزیر امروز با توپ پر در جمع خبرنگاران حاضر شد. بنیاد مستضعفان را به باد انتقاد گرفت و از وضعیت ساخت مسکن مهر در تهران و چگونگی اجرای طرح "مسکن ویژه" سخن گفت. وی همچنین گفت که در صورت اینکه کسی بخواهد بازار اجاره را به هم بزند دولت دخالت خواهد کرد.

به گزارش فرارو، علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران با بیان این که  واحدهای مسكونی كه تحت عنوان مسكن ویژه قرار است در تهران ساخته و واگذار شود، گرانتر از خانه های مهر خواهد بود، گفت: «این واحد ها فقط در اختیار واجدین شرایطی قرار می گیرد كه فاقد مسكن باشند.»

نیکزاد شرایط واگذاری مسکن "ویژه" را اینگونه تشریح کرد: «افرادی كه از امكانات دولتی اعم از زمین، مسكن و یا تسهیلات یارانه دار استفاده كرده باشند، نمی توانند از واحدهای مسكونی این طرح برخوردار شوند.» وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این که ارزش "خانه های ویژه" بیش از مسکن مهر است، گفت: «افرادی كه توان پرداخت ماهانه 10 میلیون ریال قسط دارند و واجد شرایط باشند، در شمار این گروه قرار می گیرند.»

وی همچنین درباره وضعیت مسکن مهر در تهران اظهار کرد: «برای مردم شهر تهران در حال حاضر ساخت 75 هزار واحد مسکن مهر شروع شده و هم اکنون هم در مرحله اجرایی است.» وزیر راه و شهرسازی در ادامه ساخت "باغ ویلا" در پردیس را تکذیب کرد و افزود تمامی این واحدها در 3 واحد  دو طبقه، 6 واحد 3 طبقه، 4 طبقه و 5 طبقه حیاط دار ساخته می شود همچنین واحدهایی را هم در 10 و 15 طبقه می سازیم.

چگونگی ورود دولت به بازار اجاره
به گزارش مهر، علی نیکزاد در بخش دیگری از سخنانش به بحث کنترل اجاره بها در تهران پرداخت و آن را در سایه اجرای طرح مسکن مهر قرار داد و گفت: «سیاست ما افتتاح مسکن مهر است و به زودی در پرند، هشتگرد و کرمانشاه افتتاح مسکن مهر را داریم و 59 هزار واحد مسکونی در سطح استان تهران افتتاح می کنیم.»

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ابزار قانونی دولت برای کنترل اجاره بها و تعیین قیمت مرجع برای اجاره، افزود که در برابر مجلس، دولت و مردم، وزیر باید پاسخگو باشد پس دیگری نمی تواند قیمت را تعیین کند اما وزیر پاسخگو باشد بنابراین اگر بازار آرام باشد دولت کاری ندارد اما اگر بخواهند بازار را به هم بزنند ما نیز از ابزار قانونی کنترل بازار استفاده می کنیم.

وی گفت: «بنده امیدواریم از ابزارهای قانونی تعزیزات و قیمت مرجع استفاده نکنیم اما اگر لازم باشد این را اعلام می کنیم و طرح بلوک بندی را هم اجرا خواهیم کرد ضمن آنکه امیدواریم با افتتاح ها مشکل حل شود زیرا از خرداد تا شهریور فصل جابجایی است و پس از آن مشکل حل می شود.»

انتقاد شدید از بنیاد مستضعفان
بحث آزاد راه تهران شمال نیز یکی مباحثی بود که وزیر راه و شهرسازی درباره ان توضیحاتی ارائه کرد. توضیحاتی که با انتقاد شدید از پیمانکار آزادراه تهران- شمال، بنیاد مستضعفان همراه بود. نیکزاد گفت: «آزادراه تهران شمال در حال ساخت است قطعه 4 را سال گذشته قول داده بودیم که افتتاح کنیم اما رانش زمین سبب شد که پروژه عقب بیافتد.»

وزیر راه و شهرسازی درباره گلایه بنیاد نسبت به اینکه واگذاری ساخت قطعه 2 و 3 برخلاف قرارداد است، گفت: «این توافق برای قبل از دولت احمدی نژاد بوده است و قرار بود که بنیاد مستضعفان قطعه 2 و 3 را هم قطعه را بسازد اما در حال حاضر فقط قطعه 4 و 1در حال ساخت است.»
نیکزاد ادامه داد بنابراین ما پیشنهاد دادیم که ما به همراه بنیاد قطعه 1 و 4 را تمام کنیم و 2 و 3 را به سایر بخش های خصوصی بدهیم زیرا اگر بنیاد می توانست در طول این مدت آزادراه تهران شمال را تمام می کرد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بنیاد اگر می خواهد باقی آزادراه را بسازد ما مشکلی نداریم، گفت: «اما وقتی که زمان مشارکت تمام شده بهتر بود که قسمتی از کار را به جامعه متخصصین دیگری بسپارند بالاخره در کشور پیمانکاران بهتری هم وجود دارند به عنوان مثال زمان ساخت آزادراه خرم آباد پل زال شروع  و اتمام آن، کمتر و سریعتر از آزادراه تهران شمال بود.»

نیکزاد در خصوص اینکه بنیاد مطرح کرده که این موضوع را از طریق دادگاه حل می کند، اظهار کرد: «این موضوع بسیار زشت است  که در افکار عمومی مطرح شود پیمانکاری کار نمی کند و نمره اش صفر است اما مدعی است.»

وی تاکید کرد که به جای اینکه این حرفا را مطرح کنند هر چه زودتر قطعه های 4 و 1 را تمام کنند و بعد بیایند قطعه های دو و سه را هم بسازند اگر نمی توانند و می گویند ما شریک خوبی نیستیم پس این شراکت را رها کنند زیرا  به اعتقاد ما 20 سال شراکت برای یک پروژه کافی بوده است.


ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
آقای وزیر میدونم که اینها را نمی خونی ولی بدون اگر توانستی بنگاه های مسکن را مهار کنی یعنی قیمت را مهار کردی چون تمام گرانی ها از آنهاست چون دو سر سود میبرندچون همشون بساز بفروشند
مسعود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
من نمی دونم چه حکمتیه بعضی ها اینقدراصراردارندمغزشون روآکبندنگه دارند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
آخه يکي نيست به اين بابا بگه که اگر ماهي يک ميليون تومن داشتم قسط بدم که احتياج به بذل و بخشش شما نبود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
طوري انگشتش را در عكس بالا گرفته كه گويي ارشميدس است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
بي عرضه تر از اين وزير نديده ام. قرار بود قيمت مسكن كنترل شود. الان نسبت به پارسال هر مترمربع نزديك به 70 درصد افزايش قيمت داشته است.آدم بي عرضه كه نبايد مديريت كند.
يا علي مدد
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۱
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
از اقای نیکزاد باید پرسید مگر قرار نبود هرکس مسکن داره یا زمین داره مسکن مهر ثبتنام نکنه حالا می گویید فقط متقاضین مسکن ویژه نباید مسکن و زمین داشته باشند یعنی متقاضیان پرند و پردیس یا جاهایی دیگه اشکالی ندارد با این وضعیت و با شرایطی که می گویید هرکس آورده بیشتری در پردیس بیاورد در اولویت خواهد بود پس با این وضعیت افراد دارای ملک شخصی و مال و منال بیشتر توان بیشتری برای ثبتنام خواهد داشت لطفا این نظر را چاپ کنید
سیدمهدی موسوی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
دست تو لونه زنبور نکن.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
از ابتدا هم واگذاری این پروژه به بنیاد کار اشتباهی بوده که با رانت حاصل شده.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
اين هم سياست دولت براي جلو گيري از رشد جمعيت تهران !!!!!!!!
آز مردم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
قسط ماهانه یک میلیون تومان ، شوخی است یا بی احترامی به مردم !!؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
به آقای وزیر بگید شرکت آتی ساز وابسته به بنیاد مستضعفان 6 سال هست بابت پیش فروش آپارتمان در انتهای همت منطقه 22 ورد آورد از مردم پول کامل و حداکثر آپارتمانهارو گرفته و هنوز هیچ واحدی رو تحویل نداد و سرمایه ما 6 سال است دست شرکت آتی ساز قفل شده و با این اجاه خانه ها هم به سرمایه اندک و زندگی ما هر روز دارد ضربه میخورد و کسی هم جوابگو نیست شما به عنوان نماینده مردم کاری بکنید برای چی از مردم پول گرفتن و 6 سال است گرفتاریم جال آنکه تمامی تلفنهای شرکت آتی ساز به علت بدهی قطع میباشد و کسی جوابگو نیست شما یک بار شماره های آتی ساز را از 118 بگیرید و امتحان کنید. قابل توجه است از تعهد شرکت آتی ساز برای تحویل در حدود 3 سال میگذرد
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv