bato-adv
کد خبر: ۱۱۶۳۰۸

تذكر نيكزاد به بانكها برای تسهيلات مسكن‌

وزير راه و شهرسازي با اشاره به پیشرفت پروژه "حرم تا حرم" گفت: این پروژه را به جد دنبال مي‎كنيم و مشكلي در اجرای آن وجود ندارد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۵ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۱

 وزير راه و شهرسازي با اشاره به پیشرفت پروژه "حرم تا حرم" گفت: این پروژه را به جد دنبال مي‎كنيم و مشكلي در اجرای آن وجود ندارد.  
 
علي نيكزاد با بیان اینکه مسكن اثر اقتصادي دارد كه مي‌توان به كاهش تورم، صنعتي سازي، خودباوري، صدور خدمات فني و مهندسي و رضايت مردم اشاره كرد، افزود: هر جا راه باشد، آنجا توسعه مي‌يابد در غير اين صورت رشد قابل توجهي در منطقه صورت نمي‌گيرد.  
 
وي درباره پرداخت اعطاي تسهيلات بانكي استان به بخش راه و شهرسازي در سهميه سال 90، گفت: بانك‎ها بايد سهميه خود را تا شهريورماه تمام كنند.  
 
نيكزاد خطاب به مدیران بانك‎ها گفت: ارايه تسهيلات براي بافت‎هاي فرسوده هيچ مشكلي براي بانك‎ها ندارد و اگر مشكلي وجود دارد، اطلاع دهيد تا آن را رفع كنم و اگر مشكلي نيست، 20 درصد به مسكن لااقل مسكن روستايي اختصاص دهيد كه برايتان بركت مي‎آورد.  
 
وزير راه و شهرسازي با بیان اینکهBOT فرودگاه مشهد تا پايان سال جاري بايد تمام شود، افزود: 106 هزار متر مربع پاركينگ و 10 هزار متر مربع توسعه فرودگاه مشهد نیز ظرف يك ماه آماده شود. 

وی در ادامه خطاب به مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوي گفت: بايد مشکلات سامانه اطلاعات متقاضيان مسكن مهر ظرف يك هفته حل شود زيرا خراسان رضوی، تنها استاني است كه با سايت هماهنگ نيست و هنوز سامانه ورود اطلاعات متقاضيان مسكن مهر در این استان، سامان ندارد.  
 
نيكزاد تخصیص اعتبار كنارگذر چناران را 100 درصد خواند و افزود: باید واحدهای شهرهاي جديد، 32 هزار واحد براي شهرهاي بالاي 25 سال، 10 هزار واحد براي شهرهاي زير 25 هزار نفر جمعيت و 3000 واحد در بافت قديم تا پایان سال افتتاح شود.  
 
وی از در نظر گرفته شدن 4100 ميليارد تومان اعتبار براي پروژه برقي كردن قطار مشهد ـ تهران خبر داد و افزود: براي توسعه راه آهن مشهد نیز پنج ميليارد تومان اعتبار اختصاص مي‌يابد.  
 
وزير راه و شهرسازي خواستار اتمام تراك‌بندي تهران - مشهد که 272 کیلومتر در استان خراسان رضوی است، در دهه فجر شد.  
 
وی در ادامه به فرمايشات مقام معظم رهبري كه در دهه پيشرفت و عدالت كارهايي در راستای عدالت انجام شده است، اشاره کرد و گفت: این سخن رهبری، گواه این است که ما آدرس را در مسیر درست آمده‌ايم و این افتخار است؛ بايد به كارمان رنگ و جلاي معنوي بدهيم زيرا به تنهايي نمي‌توانيم بر مشكلات فائق شويم.  
 
نيكزاد خطاب به مسوولان گفت: قول بدهید با تلاش مستمر كارنامه 91 را به‌گونه‌ای رقم بزنيم كه بهتر از سال 90 باشد.  
 

مجله خواندنی ها
مجله فرارو