bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۲۰۰۵۲

(تصاویر) مشاجره لفظی دبیر و احمدی‌نژاد

تاریخ انتشار: ۱۴:۵۷ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۱
بررسي جدايي ري از تهران در جلسه سه شنبه-3 مرداد- شوراي اسلامي شهر با طعنه و کنايه‌هاي پروين احمدي نژاد و عليرضا دبير همراه بود.

به گزارش فرارو به نقل از «شهر» و خبرگزاری مهر، عليرضا دبير در ابتداي جلسه امروز شوراي اسلامي شهر تهران و در نطق پيش از دستور مساله تفکيک ري از تهران را بر اساس مباني علمي مديريت و با اشاره به قانون مصوب مجلس کاري غير علمي و خلاف جهت قانوني دانست.

 
وي در بخشي از اين جلسه به دنبال اظهارات پروين احمدي نژاد گفت: خدا را شکر منتصب نيستم؛ بلکه منتخب مردم تهران هستم و اين از افتخارات من است.

 
دبير افزود: هنوز هم به منوريل انتقاد دارم. در زماني که بحث توسعه مترو مطرح است، ايجاد منوريل به صرفه نيست. صد سال ديگر هم بگذرد مي گويم احداث مونوريل کار کارشناسي نيست. هيچگاه براي احداث پل حافظ يا تونل صدر- نيايش نيز «به به» و «چهچه» نکردم. پل حافظ قرار بود تونل باشد؛ اما تونل توحيد را حتما تاييد مي کنم.
 

عضو هيئت رييسه شوراي اسلامي شهر تصريح کرد: از دولت درخواست کرده ايم به طور کارشناسي به اين موضوع بپردازد و با اعضاي شوراي شهر در اين رابطه مشورت کند. متاسفانه هيچ کدام از اعضاي شورا از اين موضوع اطلاعي ندارند که احمدي نژاد با طعنه خطاب به دبير گفت: «دولت اشتباه کرده که با شما مشورت نکرده است.»

 
دبير در پاسخ به اين کنايه گفت: 15 نماينده شورا در اينجا حضور دارند. با کداميک در مورد اين جداسازي صحبت شده است؟ مهندس چمران 10 سال است رئيس شوراست و با وي هم مشورت نشده است.

 
وي افزود: اگر قرار است مطلبي بگوييم بايد کار کارشناسي انجام دهيم. اگر به عنوان يک مسئول حرفي مي‌زنم، اين حرف تاوان دارد. جداسازي ري از تهران نيز يک تصميم يک بعدي نيست بلکه چند بعدي است.

  
بنابراين گزارش، پروين احمدي نژاد با بيان اينکه غير کارشناسي جلوه دادن طرح جدايي ري از تهران بي انصافي است، گفت: هر گاه مي خواهيم از منظر وظايف نظارتي شورا به برخي از عملکردهاي شهرداري تذکر دهيم، برخي اعضاي شورا تذکر مي دهند بايد مسئول مربوطه حضور داشته باشد. چگونه است در اين جلسه اينگونه رفتار مي شود.
 
وي ادامه داد: زماني که بحث احداث منوريل مطرح بود برخي اعضا تذکر دادند پل هاي منوريل منظر شهري را خراب مي کند. حالا چرا همان ها از پل هايي هوايي همچون صدر تمجيد مي کنند.
 

احمدي نژاد ادامه داد: نگراني براي زمين هاي شهرري زماني که شهرداري تهران زمين هاي چهاردانگه را که 5 هزار تومان ارزش داشت را به مبلغ 100 هزار تومان خريداري کرد و با تغيير کاربري به مبلغ 700 هزار تومان فروخت جاي ترديد دارد و مطرح کردن قيمت زمين و عدم تمايل فعاليت سرمايه گذاران بي انصافي است.
 

وي تذکر داد: بحث جدايي ري از پايتخت در حيطه اختيارات شورا نيست و تنها پيشنهاد دهنده هستيم. اين قانون نيز به عمر شهرداري، شورا و دولت وقت نيز نمي‌رسد و بحثي براي آينده است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
آقای دبیر درسته که شما منتصب نیستی ولی همه می دونن چجوری دکترا گرفتی.. پس لااقل رجز نخون
ناشناس
SOUTH AFRICA
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
يكى به من بكه تخصص اين خانم جى هست كه اين روزها انقدر سرى تو سرها دراورده اين همون فأميل بازى نيست كه جماق انتخا باتى شده بود عليه يك عده
امیر قیصری
UNITED STATES
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
این اظهار نظرها (آقای کشتی گیر ، خانم خنه دار) مایه بدبختی و عقب افتادگی ماست . من چون اهل جامعه ورزش هستم به خوبی می دانم که آقای دبیر در ورزش درست که قهرمان المپیک بودند ولی قبل از همه این ماجراهای شورای شهر هم دانشگاهی بودند. ایشان و پدرشان از معتبر های شهرری می باشند و در حوزه کار شورای شهر یکی از نرمهای (یه ضم نون) شهر های دنیا این است که افراد محبوب و معروف را برای مسئولیتهای شهری انتخاب می کنند . درست مثل ریگان (هنرپیشه هالیوود) که حتی به ریاست جمهوری هم رسید و محبوبتین رئیس جمهور تاریخ دموکراتها بعد از کندی است و یا آرنولد شوایتزینگر که فرماندار است و یک از آلترناتیوهای ریاست جمهوری آمریکا برای دوره های بعد است. مثلا سیاستمدار ها باید سیاست مدار به دنیا بیایند. آقای علیرضا دبیر عزیز هرچند از پایگاه اجتماعی اصولگرایان به شورای شهر رسیدند . اما رفتار ایشان و همینطور جاج رسول خادم و آقای هادی ساعی (اصلاح طلب البته اگر این روزها ایراد نباشد.) همواره نشان داده که به دنبال منافع مردم بودند و محبوبیت و مقبولیت عامه را با با حمایت خواص عوض نمی کنند. اضافه بر این چه ورزش ،چه حوزه ،چه دانشگاه و حتی مکتب در تاریخ ما همواره انسانهای بزرگی را داشته اند اما گذر زمان نشان می دهد که چه کسی برای میهن چه می کند. این موضوع در همین مدت کوتاه شامل آقای احمدی نژاد و منتسبان ایشان نیز می شود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۴
بهتره یکی بره رو تشک کشتی و یکی بره به زندگی خانوادگی و تربیت بچه هاش برسه چون جایگاه هیچکدام در شورای شهر نیست
ناشناس
UNITED STATES
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
مار در آستین پرورش دادن است، جناب آقای کشتی گیر با بده بستون احمدی نژاد حالا شده استاد دانشگاه علامه طباطبائی و کلی پست و مقام و دفتر حالا سرش داره گیج میره. روی کار اومدن رئیس جمهور هم همینجوری بود دیگه..
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۷
سیدمهدی موسوی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
وای به حال شهری که امثال پروین احمدی نژاد کارشناس مسائل شهریشان باشند از استدلال های ایشان جز خنده و استهزا چیزی عاید کسی نمی شود.
امروز هر کودک دبستانی هم می داند که منافع مترو قابل قیاس با منوریل تبلیغاتی نیست. سرکار خانم احمدی نژاد بدانید که منوریل تبلیغاتی اخوی شما از فلکه دوم صادقیه به ایستگاه مترو صادقیه و آنهم در مجاورت رودخانه میانرود در حال احداث بود و کاملا" بر منازل سکنه اشراف داشت و موجب سلب آسایش صدها خانوار در فاصله 4 متری بود.
دوما" شما از بد منظره شدن پل صدر نیایش صحبت کرده اید ای کاش یکبار پل های دو طبقه و نوع سازه منحصر به فرد این پروژه را می دیدید و حریم آنرا با بافت مسکونی می سنجیدید بعد اظهار نظر می کردید که واقعا" در این مورد هم برای شما و کسانی که شما را انتخاب کرده اند متاسفم.
نوع بیانات شما دال بر سوزش درونی دارد اگر دولت اخوی شما به جایگاه قانونی شورا اعتقادی داشت حداقل با ریاست شورا یا هیت منتخبی از شورا تبادل نظر می کرد نه اینکه سرکار از روی بغض و کینه به آقای دبیر بتازید.
ناشناس
MALAYSIA
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
واقعا تخصص این دو نفر در زمینه تصمیم گیری آنهم برای کلانشهری مثل تهران چیست؟ هر چه که سرمان می آید حقمان است. وقتی چنین افرادی را شورای شهر می فرستیم باید چوبش را هم بخوریم.
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین