bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۲۱۷۹۱

(تصاویر) محمد بنا جاودانه شد

تاریخ انتشار: ۱۵:۵۳ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۱
فرارو- محمد بنا معمار كشتی فرنگی ایران با كسب سه مدال طلا در المپیك لندن نام خود را به عنوان سرمربی تیم ملی كشتی فرنگی كشورمان جاودانه كرد.
 
به گزارش فرارو، كشتی فرنگی ایران با كسب مدال طلا در المپیك لندن برای نخستین بار دربازی های المپیك طلایی شد و همچنین برای اولین بار قهرمان تیمی این رقابت ها نیز شد. رسیدن به این مهم با برنامه ریزی دقیق محمد بنا معمار كشتی فرنگی ایران صورت گرفت و این مربی خاص توانست مزد زحمات خود را بگیرد.

محمد بنا كشتی گیر 68 كیلوگرم اسبق تیم ملی كشورمان كه نخستین مدال جهانی كشتی فرنگی ایران را پس از انقلاب بدست آورد و همچنین پس از نایب قهرمانی در مسابقات جهانی مدال طلا آسیا را نیز بدست آورد امروز موفق شد به عنوان سرمربی تیم ملی بزرگترین افتخارات كشتی فرنگی ایران را به ارمغان بیاورد.

مربی 55 ساله كشتی فرنگی ایران و برترین مربی جهان پیش از المپیك با اعلام كناره گیری اش از هدایت تیم ملی پس از المپیك شوك بزرگی به كشتی ایران وارد كرد اما این باعث كاهش انگیزه های فراوان این مربی كاربلد نشد تا ایران در المپیك 2012 لندن به معنای واقعی بدرخشد و با كسب سه مدال طلا قهرمان المپیك شود. ایران پس از المپیك 1972 مونیخ كه موفق شده بود مدال نقره این مسابقات را توسط رحیم علی آبادی بدست بیاورد دیگر موفق به كسب مدال در المپیك نشده بود.

با آغاز المپیك حمید سوریان در روز تولد بنا توانست با كسب مدال طلا نخستین مدال طلای ایران در تاریخ المپیك را برای كشتی فرنگی ایران بدست بیاورد و به آرزو بنا رنگ واقعیت بدهد.

امید نوروزی و قاسم رضایی نیز دیگر طلایی های ایران در المپیك لندن بودند تا كاوران كشتی فرنگی ایران با مربی نابغه خود نتیجه غیر قابل باوری را بدست بیاورد و قهرمان المپیك در كشتی فرنگی شود.

در این رقابت ها سعید عبدولی می توانست چهارمین طلای فرنگی كاران ایرانی باشد اما ناداوری در دیدار او و حریف فرانسوی باعث شد حتی بنا هم به این مساله اعتراض كند.

تصاویر زیر که از خبرگزاری فارس و جام جم انتخاب شده است زحمات این مربی برجسته کشتی در طول رقابت های المپیک لندن را نشان می دهد؛ زحماتی که او را در تاریخ ورزش ایران جاودانه کرد.

















ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
دستش درد نکنه بخدا پولی که بهش میدن باید چندین برابر این مربیای فوتبال که بوووووووووووووووووووق باشه، حلالشم باشه که باعث سرافزای ایران شده.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
دمش گرم
محمد رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
واقعا با دیدن این افراد به انسان امید زندگی داده می شه واقعا خسته نباشن مخصوصا آقای بنا اینو به عنوان یک هموطن از عمق وجود می گم و افتخار می کنم و از خداوند می خواهم که این انسان ها را برای ما نگه دارد و بر تعداد آنها بیفزاید واقعا باید دست این اساتید را بوسه زد که چنینی شاگردانی را به لطف خدا بزرگ می کند
سعید عبدولی هم دوست داشتنی است دنیا از این نامردی ها کم ندیده ولی ما و خدایمان می دانیم که چه یلی هستی
یا علی
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
مرقوم بفرمایید المپیک لندن!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
من اگر جزء مقامات رسمی کشور بودم پاداشی در اندازه دستمزد یکی از فوتبالیست های تیم های سرشناس تهرانی به ایشان تقدیم می کردم این حداقل کاریست که می توانند بکنند.
زنده باد بنا
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۱
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
من خيلي از اين مرد خوشم اومد
وقتي كه گفت پاداشم رو به عبدولي بديد
وقتي گفت نشون افتخار از علي آبادي كمتر از نشون مردم كشورم هست
وقتي بي ادعا و بي حاشيه بزرگترين مربي دنيا شد
كاش همچين مردي مسول و يا وزير ورزش يا المپيك بودبود.
كاش همچين مردي چهره ماندگار بود
كاش...
ناشناس
UNITED KINGDOM
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
you are the best
fafa
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
این تصاویر مربوط به المپیک لندن هست نه پکن!!!مثل یه پدره واسه بچه های تیم کشتی فرنگی.عبدولی هم قهرمانه واسه ما
مهنا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
محشری آقای بنا. محشرررررررررررررررررررررر!!!!!!!
ولی بنظرم دیدتون باید حرفه ایی تر بشه و از پیشنهاد های خارجیتون خیلی هم خوشحال بشید و کاملا جدی بهش فکر کنین.
تو دنیای حرفه ایی ورزش این تعصبات غلطه.
موفق تر باشید!!
یا علی.
نادی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
غروب غم انگیز المپیک.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
1 مرد بود 1مرد
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین