bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۲۵۷۸۵

انصراف کاهانی از اکران «بی‌خود و بی‌جهت»؛ علاقه‌ای به حضور در این سینما ندارم

عبدالرضا کاهانی در اعتراض به شرايط نامساعد و نابرابر نمايش عمومي در كشور از اکران «بی خود و بی جهت» انصراف داد. اين كارگردان سينماي ايران در یادداشتي كه نسخه‌اي از آن براي سايت "سينماي ما" ارسال کرد، چنين نوشته است:
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۳ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۱
عبدالرضا کاهانی در اعتراض به شرايط نامساعد و نابرابر  نمايش عمومي در كشور از اکران «بی خود و بی جهت» انصراف داد. اين كارگردان سينماي ايران در یادداشتي كه نسخه‌اي از آن براي سايت "سينماي ما" ارسال کرد، چنين نوشته است: 

«حوزه هنری ملک شخصی عده‌ای سیاست‌مدار شده که سینماهایش را با نگرش افراطی به فیلم «بی‌خود و بی‌جهت» و آثار مشابه نمی‌دهد و از آن جا که وزارت ارشاد هم پروانه نمایش را -علی‌رغم انجام اصلاحات در بهار 91 - پس از چند ماه با وقفه‌ای معنادار صادر کرده، شرایطی نابرابر به وجود آمده که امکان دستیابی به یک اکران متوسط هم فراهم نیست. 

پس به نشانه اعتراض و به اندازه حقی که در فیلم دارم از اکران احتمالی آن انصراف می‌دهم و اعلام می‌کنم علاقه‌ای به حضور در این نوع از سینما ندارم. سینمای وابسته، سیاسی و سرشار از سانسور، مجالی به سرمایه و ایده‌های مستقل و خصوصی نمی‌دهد. 

در این سینما یا باید متعلق به حوزه هنری باشی یا وزارت ارشاد یا یک جای دیگر! مهم نیست کجا! اصلا هم مهم نیست فیلمت چه کیفیتی داشته باشد! با هر کیفیتی بهترین‌ها نصیبت خواهد شد!

سینمای حاضر متعلق به کسانی است که آن را دست در دست هم با تلاشی خستگی‌ناپذیر تا آستانه نابودی پیش برده‌اند و شگفت آن که میان آن‌ها نام‌های به ظاهر خوش‌نام هم یافت می‌شود.»
برچسب ها: کاهانی فیلم سینما
مجله خواندنی ها
مجله فرارو