bato-adv
کد خبر: ۱۲۶۱۰۵

مراسم دانش آموختگی دانشجویان دانشگاههای افسری

تاریخ انتشار: ۲۰:۳۵ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۱
فرارو- حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم كل قوا صبح امروز (دوشنبه) در مراسم دانش‌آموختگی، تحلیف و اعطای سردوشی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران، حضور یافتند.

به گزارش فرارو به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، در این مراسم و در آغاز ورود رهبر انقلاب اسلامی، سرود ملی جمهوری اسلامی ایران نواخته شد. ایشان همچنین سپس با حضور در یادمان شهدا، به شهیدان سرافراز اسلامی و انقلاب و ایران ادای احترام كردند.  فرمانده كل قوا در ادامه از یگان‌های حاضر در میدان سان دیدند.

رهبر انقلاب اسلامی در این مراسم همچنین از خانواده‌ی معظم شهید ناوسروان ناصر مقدم تجلیل كردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اعطای دانشنامه به نماینده‌ی دانش‌آموختگان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر، به فرماندهان، استادان، پژوهشگران، دانش‌آموختگان و دانشجویان نمونه جوایزی را اهدا كردند. نماینده‌ی دانشجویان جدید نیز سردوشی خود را از دست فرمانده كل قوا دریافت كرد.
قرائت سوگندنامه‌ی دانشجویان جدید، اعطای پرچم به نمایندگان دانشجویان جدید، سرود دسته‌جمعی و رزمایش میدانی از دیگر برنامه‌های مراسم امروز بود.

در ادامه‌ی این مراسم، یگان‌های حاضر در میدان صبحگاه دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر از مقابل جایگاه رژه رفتند.

در این مراسم، همچنین امیر سرلشگر عطاءالله صالحی فرمانده كل ارتش، ضمن خیر مقدم تأكید كرد: ارتش در اوج توانمندی، همچون همیشه آماده‌ی دفاع از مرزهای مبارك جمهوری اسلامی و ملت قدرشناس ایران است.

امیر جعفری تهرانی فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر نیز گزارشی از روند تحصیلی و آموزش‌های تخصصی–علمی دانشجویان و دانش‌آموختگان این دانشگاه ارائه داد.

در ادامه‌ی این مراسم، دانشجویان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر در حضور فرمانده كل قوا به تمرین دریایی پرداختند. انهدام یگان‌های شناور دشمن فرضی از سطح و زیرسطح، آزادسازی كشتی ربوده شده، تصرف یگان شناور دشمن از هوا، پرش غواصی از بالگرد و پاكسازی، مین‌ریزی و دفاع از ساحل از جمله قسمت‌های این تمرین دریایی دانشجویی بود. در طول این تمرین دریایی، دریادار سیاری -فرمانده نیروی دریایی ارتش- توضیحات لازم را بیان می‌كرد.

رهبر انقلاب امروز همچنین از شبیه‌ساز زیرسطحی كلاس غدیر بازدید كردند. این شبیه‌سازِ كاملاً بومی در سازمان جهاد خودكفایی نیروی دریایی ساخته شده است. شبیه‌سازها نقش مهمی را در آموزش علمی عملیاتی دانشجویان نیروی دریایی ایفا می‌كنند.




















مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین