bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۲۶۹۰۵
احمد بخشایش:

"لابی‌گری عجیبی بین کارمندان مجلس انجام می‌شود"

نماینده اردستان در مجلس با انتقاد از استفاده افراد بازنشسته به عنوان کارمند در مجلس، گفت:‌ متاسفانه لابی‌گری عجیبی بین کارمندان خانه ملت انجام‌ می‌شود و اجازه نمی‌دهند خون تازه‌ای وارد مجلس شود.
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۰۲ مهر ۱۳۹۱
نماینده اردستان در مجلس با انتقاد از استفاده افراد بازنشسته به عنوان کارمند در مجلس، گفت:‌ متاسفانه لابی‌گری عجیبی بین کارمندان خانه ملت انجام‌ می‌شود و اجازه نمی‌دهند خون تازه‌ای وارد مجلس شود.

به گزارش فارس، احمد بخشایش نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه‌) در اخطاری با استناد به اصل 28 قانون اساسی، اظهار داشت:‌ هرکسی حق دارد شغلی را که به آن مایل است و مخالف اسلام و مصالح عمومی و حقوق دیگران نیست برگزیند و دولت موظف است با رعایت نیاز جامعه شرایط مساوی را ایجاد کند.

وی خطاب به ابوترابی‌فرد که ریاست جلسه را بر عهده داشت گفت:‌ طبق ماده 60 آئین نامه داخلی مجلس، شما مسئولیت همه امور اجرایی اعم از تشکیلاتی، مالی،‌ معاملاتی و استخدامی را بر عهده دارید.

بخشایش همچنین یادآور شد:‌ قانون، استفاده از بازنشستگان را در مشاغل مختلف منع می‌کند به خاطر اینکه جوانان بیکار از طبقه متوسط کشور بسیار زیاد هستند.

جامعه به سه قسمت توده مردم، طبقات متوسط و نخبگان تقسیم می‌شود و بیکاری در قشر متوسط جامعه زیاد است؛ این قشر دارای تحصیلات کارشناسی و بالاتر هستند و این عیبی در جامعه محسوب می‌شود.

نماینده اردستان در خانه ملت همچنین متذکر شد: اصلاح جامعه باید از اصلاح خود شروع شود.

ما در مجلس شورای اسلامی متاسفانه معضلی داریم که افراد بازنشسته و افرادی که مدت زمان قرارداد آنها به پایان رسیده،‌ مدتی است که از آنان استفاده می‌کنیم و یک لابی‌گری عجیبی بین کارمندان خانه ملت وجود دارد به طوری که اجازه نمی‌دهند خون جدیدی وارد این سیستم شود.

به گفته وی، قانونگذار استفاده از افرادی که از مدت خدمت قانونی آنان گذشته است را در شرایط بسیار استثنایی تجویز نموده، در حالی که در مجلس این استثنا یک حالت عمومیت یافته و رویه شده است.

این نماینده مجلس در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: اجازه نمی‌دهند خون جدید وارد مجلس شود و افرادی هستند که بازنشسته‌ شده‌اند و حکم‌شان صادر نشده است.

در ادامه این جلسه، ابوترابی‌فرد در پاسخ به این تذکر گفت: آنچه در مجلس انجام می‌شود،‌ در چارچوب آئین‌نامه داخلی است.

وی افزود:‌ در موارد بسیار محدودی از بعضی از نیروهای کارشناس و خبره مجلس استفاده می‌شود که وجود آنها ضروری است و تعداد آنها از عدد انگشتان دست تجاوز نمی‌کند اما شما می‌توانید موضوع مورد نظرتان را به کمیسیون آئین نامه داخلی پیشنهاد کنید که عدد انگشتان دست را هم اعمال نکنیم.
مجله خواندنی ها
مجله فرارو