bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۳۰۵۵۳

از هر چهار اسپانیایی یک نفر بیکار است

تاریخ انتشار: ۱۰:۵۹ - ۰۶ آبان ۱۳۹۱

طبق آمارهای رسمی هم‌اکنون به دلیل بحران اقتصادی یک نفر از هر چهار اسپانیایی بیکار است.

به گزارش فرارو به نقل از هافینگتون پست، انستیتو ملی آمار روز جمعه اعلام کرد که مابین ماه‌های جولای و سپتامبر ۸۵۰۰۰ نفر دیگر به جمع بیکاران پیوسته‌اند که با اضافه شدن این تعداد، رقم کل بیکاران اسپانیا به پنج میلیون و هفتصد و هشتادهزار نفر می‌رسد. این ارقام موجب شد تا درصد بیکاران این کشور در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری با چهار دهم درصد افزایش به ۲۵/۰۲ درصد برسد.

نرخ بیکاری در میان افراد زیر ۲۵ سال البته با کاهش یک درصدی از ۵۳ به ۵۲ درصد کاهش یافت.
انستیتوی ملی آمار همچنین می‌گوید طی ۱۲ ماه گذشته چیزی حدود هشتصد هزار نفر در این کشور شغل خود را از دست داده‌اند.

اسپانیا تحت فشار است تا برای حل مشکل بدهی‌هایش از خارج درخواست کمک کند. این دومین باری است که طی ۳ سال گذشته اسپانیا دچار رکود می‌شود. اسپانیا تاکنون یک کمک ۱۰۰ میلیارد یورویی برای نجات بخش بانکی خود دریافت کرده و این در حالیست که بسیاری از دولت‌های محلی در این کشور همچنان با وضعیت مالی بد دست‌ به گریبان هستند.

در ماه سپتامبر امسال بانک مرکزی اروپا اعلام داشت از کشورهای بحران زده‌ای که به طور رسمی درخواست کمک نمایند به صورت نامحدود اوراق غرضه خواهد خرید. این موضوع باعث شده تا هزینه‌ی استقراض برای این کشور قدری پایین بیاید.

دولت راخوی سال گذشته با شعار کاهش بیکاری بر سر کار آمد و به این منظور اقدامات ریاضتی را در جهت اصلاحات مالی و بازار کار به کار بست تا به سرمایه‌گذاران نشان دهد هوای دخل و خرجش را دارد. با این وجود همچنان نشانه‌ی مثبت ملموسی از این اصلاحات مشاهده نشده است.

این اقدامات،‌ و به خصوص اقدام دولت در زمینه‌ی اصلاح قانون کار که اخراج کارگران را آسانتر می‌کند منجر به اعتصابات و اعتراضات متعددی در اسپانیا شده است. دومین اعتصاب سراسری سال جاری در این کشور در روز چهاردهم نوامبر صورت خواهد گرفت.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو