bato-adv
کد خبر: ۱۳۲۹۷۴

رویترز: همکاری‌های گسترده شرکت اریکسون با ایران

خبرگزاری رویترز با انتشار گزارشی نوشت که شرکت سوئدی اریکسون که بزرگترین سازنده تجهیزات تلفن همراه در جهان است، همکاری های گسترده ای با ایران در زمینه توسعه شبکه تلفن همراه در این کشور دارد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۴ - ۰۱ آذر ۱۳۹۱
خبرگزاری رویترز با انتشار گزارشی نوشت که شرکت سوئدی اریکسون که بزرگترین سازنده تجهیزات تلفن همراه در جهان است، همکاری های گسترده ای با ایران در زمینه توسعه شبکه تلفن همراه در این کشور دارد.

به گزارش عصر ایران، در این گزارش با رد ادعاهای قبلی شرکت اریکسون مبنی بر کاهش سطح همکاری ها با ایران می نویسد شرکت اریکسون در زمینه تامین تجهیزات اپراتورهای تلفن همراه در ایران و توسعه شبکه تلفن همراه با این کشور همکاری می کند.

رویترز به نقل از " فردریک هالستان" یکی از سخنگویان شرکت اریکسون می نویسد:" ما در سال 2008 قراردادی با ایران در زمینه تامین تجهیزات اپراتور های تلفن همراه این کشور امضا کرده ایم. ما به این قرار داد متعهدیم و قصد نداریم آن را گسترش دهیم."

رویترز می نویسد شرکت سوئدی اریکسون به ایران وعده داده تا سال 2021 از تاسیس یک اپراتور جدید تلفن همراه در این کشور حمایت و پشتیبانی کند.

شرکت اریکسون پیشتر همزمان با تشدید تحریم ها علیه ایران و نیز انتشار گزارش هایی در رسانه های غربی درباره فروش ابزار شنود و کنترل ارتباطات مخابراتی از سوی این شرکت به دولت ایران، اعلام کرده بود همکاری های خود با ایران را کاهش نخواهد داد ولی به قرار دادهایی که پیشتر با این کشور امضا کرده است، متعهد می ماند.

اما رویترز در گزارش جدید خود مدعی است که ظاهرا شرکت اریکسون نه تنها همکاری های خود با ایران را کاهش نداده بلکه به فکر گسترش همکاری ها با ایران در زمینه توسعه شبکه تلفن همراه و اپراتورهای جدید تلفن همراه در ایران است.

رویترز در ادامه می نویسد: همکاری اریکسون با ایران در حالی است که مقامات شرکت  فنلاندی - آلمانی "نوکیا زیمنس" و نیز شرکت چینی" ZTE"  هر نوع همکاری در توسعه پروژه های اپراتور های جدید تلفن همراه در ایران را تکذیب می کنند.

رویترز در ادامه به نامه محرمانه ماه ژانویه سال 2012( دی ماه 1390) معاون رییس شرکت اریکسون به شرکت "MTN" آفریقای جنوبی (شریک خارجی اپراتور ام تی ان- ایرانسل) اشاره می کند که در آن نامه معاون رییس شرکت اریکسون به شرکت ام تی ان تعهد می دهد که این شرکت همچنان از توسعه و تامین تجهیزات مورد نیاز شرکت ام تی ان – ایرانسل برای توسعه شبکه خود در ایران حمایت و پشتیبانی خواهد کرد.
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین