bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۳۵۷۸۳

جنگ بدون خمپاره

تاریخ انتشار: ۱۴:۱۸ - ۲۸ آذر ۱۳۹۱
 مطلب زیر را نویسنده وبلاگ اسرار انتظار با عنوان «جنگ بدون خمپاره» نوشته و برای فرارو ارسال کرده است.


شجاعت در لغت به معني قوت قلب داشتن به هنگام سختي است. شجاعت از بزرگترين كمالات نفساني است، شخص شجاع در برابر فشارها از توان بالايي برخوردار است و در انجام هر كاري آنچنان روحيه قوي‌اي دارد كه كوچكترين واهمه‌اي به خود راه نميدهد.

نمودهاي شجاعت در صحنه‌هاي اجتماعي و ظاهري بسيار است ولي مهمتر از آن جلوه اين فضيلت در جبهه نفس است.

شجاعترین مردم كسی است كه بر هوای نفسش چیره گردد. «نهج‌الفصاحه، ح 299»

امام علي - عليه السّلام - فرمود: ثمره شجاعت، غيرت است.«غرر الحكم، ح 4620»

و امام صادق - عليه السلام - فرمود: سه كس اند كه جز در سه جا شناخته نمي شوند: بردبار جز در هنگام به خشم آمدن شناخته نشود و شجاع جز در جنگ و برادر جز در هنگام نيازمندي.«بحار الانوار، ج 74، ص 178»

در سالهای اخیر شاهد بودیم که مدال شجاعت به ورزشکارانی داده شده است که سنخیتی با افراد شجاع نداشته ،یا حداقل  شجاعت آنان به هیچ عنوان در حد مدال گرفتن و افتخار برای یک ملت نبوده است .

بنده منکر افتخار آفرینی آقایان علی دایی و محمد بنا یا بقیه ورزشکاران نیستم. قبول دارم این آقایان، افرادی با همت و قدرت بالا هستند و برای ملت ایران افتخارات زیادی به وجود آوردند ولی نام تلاش ها وافتخارات آنان شجاعت نیست. شاید شجاعت برای ما به درستی معنی نشده است یا  در تشخیص معنی و مصداق تلاش ، قدرت وشجاعت دچار اشتباه شده ایم.

متأسفانه در هفته های اخیر، آقای بنا ـ صاحب نشان درجه یک شجاعت و لیاقت ـ به دلیل نبود امکانات صحنه کشتی را ترک کرده و اردوی آمادگی جام جهانی تهران را به حال خود رها کرده و این در شرایطی است که می دانیم دولت با کمبود بودجه مواجه است و این کمبود در اکثر وزارتخانه ها و فدراسیونها نمود پیدا کرده است.

حال این غیرت آقای بنا کجاست، اگر رزمنده ها در جنگ هشت ساله به مسئولین می گفتند تا مهمات جنگی به اندازه کافی نباشد ما نمی جنگیم، چه بلایی بر سر کشور  می آمد؟ لحظه ای فکر کنید که شهید فهمیده به دلیل نبود آرپی چی ضد تانک محل را ترک میکرد چه اتفاقی می افتاد؟ و یا اینکه فرماندهان و رزمندگان، شرط شروع عملیات را تامین مادیات زندگی خانواده هایشان یا وفور امکانات جنگی قرار میدادند. البته ما به آقای بنا حق می دهیم اما مدال شجاعت نمی دهیم!


در واقع شجاعت زیبنده کدام یک از این دوگروه است؟ تا به حال کدام دولت به فاتحان میادین جنگ مدال شجاعت بخشیده است؟ آیا سعی کرده ایم برای قهرمانان جنگ به اندازه قهرمانان ورزشی اعتبار قائل شویم؟

بپذیریم که در اعطای مدال شجاعت اشتباه شده چه موقعی که دولت اصلاح طلب این مدال را به آقای دایی دادند و چه امسال که جناب احمدی نژاد این مدال را به گردن محمد بنا انداختند. چه بسا ما  از اینکه خانواده شهدا و جانبازان حق و حقوقی داشته باشند ناراحتیم و اعتراض میکنیم. اما در مورد دیگر قهرمانان خصوصا ً ورزشکاران بیان میکنیم زحمت میکشند و حقشان است!

حقوق چند سال یک خانواده شهید و جانباز با حقوق یک ماه فوتبالیست برابری میکند؟ شهرت ،احترام و اعتبار کدام یک بیشتر است؟ قضاوت با خود ما!   
وبلاگ اسرار انتظار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
ما مخالف خوبیهای ایشان نیستیم، از بی عدالتی هادر ورزش هم دلخوریم. حرف سر مدال شجاعت است که براحتی به افراد داده میشود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
دوست عزیزوبلاگ نویس چرامسئولین محترم غیرت بخرج نمی دهندوبخاطرآدم زحمتکشی که باصرف سرمایه عمرخودوشاگردانش مدال شجاعت ولیاقت یک مملکت 75میلیونی رادارد،یه بودجه جمع وجورحداقل به اندازه یک تیم دست دومی فوتبال براش مهیا نمیکنند ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
جناب نوسنده شما چقدر واسه مملکتت حاضری هزینه کنی و هزینه کردی؟
مهدي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
حق شكايت از اين سايت براي اقاي بنا محفوظ است
تشويش اذهان عمومي مصداق بارز جرم در قانون مطبوعات بوده و هست

توهيني كه سايت شما انجام داده و لفظ بي غيرت را بكار برده هرچند با نامه يك خواننده باشد قطعا قابل پيگيري است و بنده به عنوان يك حق دوست همين الان متن نامه را براي ايشان ايميل كردم و شماره تلفنم را دادم و ايشان اعلام كردند همين فردا شكايت ميكنند
ناشناس
UNITED STATES
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
فرارو جان یک ببخشید بگید و دیگه از این استدلالهای الکی آبکی ، (به خدا فحش دادی)، از وبلاگهای سطحی چیزی نیار،
البته بد هم نشد ، شاید بفهمید مردم چی فکر می کنند.
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۲۱
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
غیرت آقای بنا شاید رفته کانادا پیش آقای خاوری. اینقدر آسمانی فکر نکنید. شماها فقط بلدید ادعا داشته باشید همیشه متوقع هستید همیشه میخواهید بقیه مثل شما باشند. آقای عزیز این بنده خدا و امثالهم قید میلیونها دلار که کشورهای رقیب کشتی ایران حاضرند بریزند به پای اینها که براشون مربیگری کنند رو زدند و با حداقل امکانات کار میکنند. بهتره اول بدونید چی به چیه بعد وبلاگ نویسی کنید.
یه نگاه به وضعیت تکوانده بندازید ببینید آقایون حداقلها رو برا سرمربی سابق که نیاز مالی برای درمان بچه اش داشت رو فراهم نکردند و ایشون هم کارش رو رها کرد و دیدیم چند تا مدال از دستمون رفت توی المپیک
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
همون جا که تفکر مسئولین هست.
سجاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
برادر عزيز!!!
محمد بنا با دست خالي بزرگترين افتخار المپيكي و براي اين مملكت آورده ،بعد براي تشكر فقط ٢٠سكه طلا!!!درست است فقط ٢٠سكه طلا به وي دادند!!!
نه خونه اي نه ماشيني هيچي!!!
بابا بنده خدا روي گنج ننشسته كه!تمام عمر و زندگي اش را چهار سال گذاشته و بزرگ ترين افتخار المپيكي ايران رو آورده بعد فقط٢٠تا سكه بهش دادند!!!
بابا زندگي خرج داره!
چرا اينطوري قضاوت مي كنيد؟چرا يك جانبه؟
به خدا اگر بنا در كشور ديگري اين سه تا طلاي المپيك رو مي آورد مجلل ترين زندگي را برايش فراهم مي كردند!!!اما اينجا چي؟؟؟فقط ٢٠سكه!!!
واقعا بايد تاسف خورد هم براي مسئولين هم براي اين مقاله نويس ها...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
اقای بنا اخر غیرت هست که نمیخواهد تیم ایران حتی دوم شود استاد بنا فرصت ساز هست نه فرصت طلب اگرمادر جنگ پیروز شدیم سبب ان غیرت رزمندگان ما بود اگر در المپیک هم پیروز شدیم غیرت محمداقا بود نفست از جای گرم بلند میشود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
شتر رو با بارش دارن می برن شما نگران مدال شجاعت محمد بنایی!!
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
نشستی کنار گود میگی لنگش کن

هر وقت خودت در موقعیت آقای بنا قرار گرفتی قبوله

دولت مردان ما هم عادت کردند کم کاری خودشون رو با زحمات دیگران جبران کنند .
اگه از امثال آقای بنا حمایت نشه انگیزه ها از بین میره .

آقای بنا کار خودش رو با کمترین امکانات به انجام رسوند و برای ایران افتخار آفرید .

ولی .... در دیزی بازه حیای گربه کجا رفته؟؟؟
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
حرفهای شما متین ولی چرا پول برا فوتبالیستها کم نمباد برا بقیه کم می آد .پول یکسال مجیدی و ژوزه برای یک سال تمام کشتی گیر ها کافیه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
غيرتش همونجاست كه پيشنهاد 1.5 ميليون دلاري كشوراي خارجي با حقوق ماهيانه 50هزار دلار رو رد مي كنه توي ايران مي مونه تا براي ائمي مثل تو افتخار افريني كنه.اصلا مي دوني افتخار افريني چي هست؟مي دوني شجاعت تلف كردن عمر يعني چي؟نه نمي دوني...
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
تقصیر ماست که فقط از بقیه انتظار بی جا داریم، آخه مگه میشه با دست خالی کاری کرد
کاش حداقل به اندازه نصف انتظارات مون امکانات رو واسه بنا و بقیه فراهم کنیم
اونوفت اگه طرف رفت و مدال گرفت بدون عذاب وجدان بریم کنار سکو و عکس یادگاری بندازیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
راست میگه غیرت (توی ورزش -جنگ- علم -کار ) مال من و توئه پولش هم مال آقایونه . بسه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
با این ادبیات سطحی و صحبت های رو بنایی و با دستاویز قرار دادن ایثار دیگران قصد کوبیدن کسانی را دارید که با قدر ناشناسی های امثال شما از دست ما می روند .
ناشناس
UNITED KINGDOM
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
آدمهایی مثل بنا آبروی ایران هستند. لطفا حرمتشون را نگه دارید. فرارو بیشتر از این از تو انتظار داریم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
چرا عادت کردیم هرجا برای به کرسی نشوندن حرفامون از شهدا و رزمندگان جنگ استفاده کنیم، حق خواهی و اعتراض به بی مدیریتی به نظر حرف بی ربطی نیست که بخواهیم اونو زیر سوال ببریم...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
شما میتوانید صفحات زیاد در مورد غیرت و شجاعت قلم فزسایی کنیذ ولی محمد بنا با پشتکار و زحمات زیاد و با کمترین امکانات بالا ترین افتخار را برای کشور درتارخ المپیک کسب کرد و غیرت خود را در عمل نشان داد.در ضمن آقای بنا نیازی به مدال شجاعت نداشت.اگر از نظر شما ایشان مستحق این مدال نیستند بروید به کسانی اعتراض کنید که جهت موج سواری این مدال را به ایشان دادند و در موقعی که کشتی فرنگی ایران نیاز به بنا داشت علی رغم وعده و وعید ها پشت او را خالی کردند.و شما هم با این شعار های آبکی نمیتوانید افتخارات بنا را زیر سئول ببرید زیرا مردم به خوبی میدانند چه کسانی غیرت دارند و چه کسانی
احسان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
آخه چه ربطی به جنگ و خمپاره و اینا داره ؟؟ چرا همه چیو با همه چی قاطی میکنیم ؟؟
آقا قهرمان شدن , کارکردن با بهترین مریب کشتی فرنگی دنیا پول میخواد , حالا چون حسین فهمیده جون خودشو داده , این بنده خدا هم بیاد با دسته خالی مسابقه بده , تیمش ببازه آبروش بره ؟؟؟
به خدا همون موقع شما میاین و شعار "حیا کن , رها کن سر میدین "
نام آشنا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
چون درکشورمامشکلات یکی دوتانیست تاازکسی گله می کنی فوراًطرف برمیگرده میگه اگرراست میگی بروجلوفلان خلاف وفلان اختلاس و..رابگیر.براهمین تواین دوره زمونه آدم نمی تونه حرفشوبزنه واحقاق حق کنه چون افرادفرصت طلب وهمیشه طلبکارازاین"نقطه ضعف موجود"نهایت استفاده رامی کنند.وآدم می مونه چی بگه!والاهیچ جای دنیامثل مردم ایران پهلوان وقهرمان دوست نیست..حالایکی پیداشه وقدراین مردم بااحساس وغیرت مندرابدونه.
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین