bato-adv
کد خبر: ۱۴۰۰۴۹

هواپیماهای خریده شده در راه ایران

تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۱
ایسنا نوشت:
وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که چند فروند هواپیمای خریداری شده در راه ایران است، درباره آزادسازی نرخ بلیت این بخش از ناوگان حمل و نقل اعلام کرد: سال آینده آزادسازی نرخ بلیت هواپیما متناسب با مجموعه اقلامی که نرخ آن‌ها آزاد می‌شود، اجرا می‌شود.
 
علی نیکزاد اظهار کرد: پنج فروند هواپیمای فوکر 100 و ایرباس 310 و 320 خریداری شده که وارد کشور شده‌اند را طی 10 روز آینده و با پذیرش مسافر افتتاح خواهیم کرد.

وی با بیان این‌که هواپیماهای جدید دیگری که خریده‌ایم در راه است گفت: تعداد آن‌ها را اعلام نمی‌کنیم اما تا آنجایی که می‌توانیم ناوگان را نوسازی خواهیم کرد.

نیکزاد ادامه داد: صندوق توسعه ملی را به کمک بخش خصوصی می‌آوریم تا بتوانیم در بخش حمل ونقل هوایی به نوسازی لازم برسیم؛ غیر از شرکت هواپیمایی هما که دولتی بود و به تامین اجتماعی واگذار شد، هیچ ایرلاین دولتی نداریم.

وی خاطرنشان کرد: نظارت بر شرکت‌های هواپیمایی طی جلسات هفتگی انجام می‌شود تا خدماتی چون ایمنی، هدایت پرواز و مقررات نشست و برخاست که شوخی‌بردار نیست و کسی حق عدول از آن را ندارد، کنترل کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که افزایش 65 درصدی نرخ بلیت هواپیما در راستای افزایش کیفیت پروازها نبود گفت: نرخ بلیت افزایش یافت چون قیمت سوخت از 200 به 700 تومان رسید و نرخ دلار از 1226 تومان به 2450 تومان افزایش یافت اما ما وظیفه بالا بردن کترینگ را برای خدمت‌رسانی بهتر به مسافران داریم و اگر دراین زمینه ایرلاینی کم‌کاری کند، حتما تذکر می دهیم.

وی درباره آزادسازی نرخ بلیت هواپیما در سال آینده طبق برنامه پنجم توسعه گفت: امسال نرخ بنزین به عدد فوب خلیج فارس می‌رسد و در سال آینده متناسب با مجموعه اقلامی که آزادسازی می‌شوند، آزادسازی نرخ بلیت هواپیما را پیش می‌بریم.

نیکزاد از افزایش 20 درصدی نرخ بلیت اتوبوس برای نوروز 92 خبر داد و گفت: از 23 بهمن‌ماه تا ابتدای اسفند بلیت روزهای 24 اسفند سال جاری تا شانزدهم فروردین ماه 92 به صورت اینترنتی و از 23 بهمن ماه به صورت حضوری و اینترنتی به فروش می‌رسد.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: بیش از 50 درصد از 18 هزار و 600 اتوبوس ناوگان حمل ونقل عمومی جاده‌ای که در نوروز به مسافران خدمت می‌دهندVIP یا ویژه هستند.
ذیحق
UNITED STATES
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۲
پس از سال آینده باید با هواپیما وسفر باآن به دوعلت خداحافظی کنیم1-آزادسازی بلیط هواپیما2-ایمنی پرواز باهواپیماهای فوکر وهواپیماهای دست چندم ایرباس
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۲
انقدر دلم برای یک مسافرت هوایی تنگ شده که نگو!
ناشناس
UNITED STATES
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۲
خدایا خودت به دادمون برس
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۲
فوکر 100 !؟!؟!، این هواپیما مال 30 سال پیشه، اونوقت شماها رفتین خریدینش یه 30 سال دیگه هم استفاده کنید!؟!؟
ناشناس
UNITED KINGDOM
۰۵:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۲
اگر هواپیمائی دولتی هما به خاطر ضرردهی نمیتواند سهامش در بورس مشتری داشته باشد واگذاری ان به تامین اجتماعی به چه معنی میباشد اینطوری هم که ضررش در حقیقت سر شکن میشه .
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۷
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۱
امروز سوار هواپیمای ماهان شدم ناهارشون دقیقا نصف شده بود
رضا پندار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۱
یعنی الان که قیمت بلیط هواپیما نسبت به سال گذشته دو برابر شده و دقیقا" صد در صد افزایش داشته هنوز قیمتش آزادسازی نشده؟خدایا خودت به دادمون برس
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv