bato-adv
کد خبر: ۱۴۰۲۰۶

تعلیق ادامه‌دار رویترز در ایران

تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۱
سرپرست اداره کل رسانه‌های خارجی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد گفت: حدود ۱۵۰ خبرنگار خارجی مقیم و غیرمقیم، مراسم راهپیمایی ۲۲بهمن را پوشش خبری و تصویری خواهند داد.

محمد ناصر حقیقت در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: حدود 15 گروه خبری خارجی غیر مقیم برای پوشش خبری مراسم‌های دهه فجر و راهپیمایی 22 بهمن درخواست کرده‌اند که از این تعداد  5گروه خبری غیر مقیم وارد کشور شده‌اند.

وی گفت: مراسم 12بهمن را نیز 3 گروه خبری خارجی از کشورهای بلژیک، آلمان و فرانسه پوشش خبری داده‌اند و نیز گروه‌های خبری دیگری هم در حال حاضر جشنواره فیلم فجر را پوشش خبری می‌دهند.

سرپرست اداره کل رسانه‌های خارجی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد با بیان اینکه 10 گروه خبری خارجی غیر مقیم تقاضای روادید کرده‌اند ادامه داد: بررسی روادید و در خواست‌ها در حال انجام است و همچنین این گروه‌های خبری در روزهای آتی برای پوشش خبری مراسم 22 بهمن وارد کشور خواهند شد.

حقیقت تصریح کرد: در مجموع 15گروه خبری خارجی غیر مقیم و 120 خبرنگار خارجی مقیم راهپیمایی 22بهمن را پوشش خبری و تصویری خواهند داد.

به گفته وی آلمان، بلژیک، روسیه، مصر، ترکیه، فرانسه، ایتالیا و ... از جمله‌ کشورهایی هستند که تقاضای روادید داشته‌اند و برای پوشش خبری راهپیمایی به ایران خواهند آمد.

سرپرست اداره کل رسانه‌های خارجی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد افزود: همچنین رسانه‌هایی مانند BBC انگلیسی، CNN و خبرگزاری فرانسه که اجازه فعالیت در کشور را دارند مراسم راهپیمایی را پوشش خبری و تصویری می‌دهند.

وی ادامه داد: در مراسم 22 بهمن رسانه‌هایی همچون خبرگزاری فرانسه، شبکه ABC، روزنامه واشنگتن پست، الجزیره انگلیسی، APTNآمریکا، روسیه الیوم، فونیکس، هلال ترکیه، المنار، المیادین، فلسطین الیوم، رادیو آلمان، خبرگزاری شین‌هوا و ... حضور دارند.

حقیقت اضافه کرد: خبرگزاری رویترز نیز به دلیل اینکه هنوز تعیین تکلیف نشده در حالت تعلیق به سر می‌برد و اجازه فعالیت در ایران را ندارد.
مجله خواندنی ها
مجله فرارو