bato-adv
کد خبر: ۱۴۱۳۴۹

تازگی ها خیلی سرتان شلوغ است

تاریخ انتشار: ۱۵:۱۸ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۱
                       مطلب زیر را آقای امین حبیبی برای فرارو ارسال کرده است


 
اصل127 قانون اساسی/ مرتبط با شرح وظایف ریاست جمهوری
رییس‏ جمهور می‏ تواند در موارد خاص‏، بر حسب‏ ضرورت‏ با تصویب‏ هیات‏ وزیران‏ نماینده‏، یا نمایندگان‏ ویژه‏ با اختیارات‏ مشخص‏ تعیین‏ نماید.
«در این‏ موارد تصمیمات‏ نماینده‏ یا نمایندگان‏ مذكور در حكم‏ تصمیمات‏ رییس‏ جمهور و هیات‏ وزیران‏ خواهد بود.»
 
وارد هفتمین ماه تقویم واقعه تاسف بار زلزله اهر و ورزقان شده ایم، اگر نیمه بیشتر پر لیوان را بنگریم، نمایندگان محترم منطقه در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه ها و اظهارنظرهای خویش به صراحت از «پایان اسکان موقت زلزله زدگان و نیز رفع مشکلات اضطراری منطقه» سخن به میان آورده اند، با کمک مردم و همت بسیج و در راس همه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در مراجعه به مناطق موجی از بازسازی را شاهدیم، موجی که به بیان صحیح استاندار محترم، "رکورد" ی در بازسازی مناطق زلزله زده در عمل به منویات مقام معظم رهبری به شمار می آید.روستاییان امروز در کانکس های موقت زندگی می گذرانند و وسایل رفاه آنها تا پایان طرح اسکان دائم نیز فراهم شده و می شود، گروه های امداد رسانی حتی در سوز زمستان آذربایجان نیز، با وجود احاطه کولاک در جاده های ورزقان دست مردم را به گرمی می فشارند، و از همه مهمتر اینکه هر روز شاهد افتتاح تعدادی از واحدهای اسکان دائم در گوشه گوشه منطقه هستیم.
 
اما نیمه خالی لیوان نیز شایان توجه است، عدم تحقق «بازسازی دو ماهه» مناطق هنوز هم در بین اهالی به عنوان خاطره ای ناخوشایند ذکر می شود، وعده ای که حتی تا حدودی تلاش های افرادی نظیر استاندار محترم آذربایجان شرقی را نیز کمرنگ تر کرد، در صورتیکه آنچه امروز در منطقه در حال رخ دادن است حاصل گزارش ها و جلسات مکرری است که بی شک شخص اول استان در آن موثرترین فرد بوده اند.  
 
در این میان خبری که باعث خوشحالی شد انتخاب «علی نیکزاد» در 9 آبان به عنوان نماینده ویژه ریاست جمهوری در مناطق زلزله زده بود، امروز جای آنست بپرسیم ایشان در این مقام، چه فعالیتی در راستای سرعت بخشیدن به روند بازسازی که هدف این انتصاب عنوان شده بود، داشته اند؟  
 
ضرورت گماشته شدن ایشان به این سمت موجب چه فعالیت موثر یا کدام برنامه ریزی درراستای ماموریت محوله از طرف ایشان گشته است؟   
 
آیا ایشان در مقام تصدی این سمت سفری به مناطق زلزله زده داشته اند؟!، لازم به ذکر است هر نوع کم و کاستی که امروز در این مناطق صدمه دیده متوجه مردم بی توقع و ولایی آذربایجان است مستقیماً در اثر بی توجهی نماینده ویژه مقام ریاست جمهوری است، آیا در پی این بی توجهی ها نیست که چندی پیش نماینده محترم شهرستان اهر و هریس از وقوع فاجعه در منطقه سخن به میان آورده است؟  
 
همین ها باعث نشده است تا «وعده های دولت در مناطق زلزله زده مطابق برنامه پیش نرود؟»، اگر بخواهیم حقیقت را بیان کنیم در سایه لطف و عنایت خداوند متعال ارسباران امسال آنچنان زمستانی مثل سالهای قبل نداشته است که امر بازسازی خصوصا اسکان دائم را تا این حد به حاشیه ببرد، آیا نماینده ویژه ریاست جمهوری تا به حال گزارشی از وضعیت مناطق زلزله زده تسلیم ریاست جمهوری نموده اند؟ آقای نیکزاد البته که شما با وجود دو وزارتخانه تحت امر خویش، فرصتی برای مناطق زلزله زده نخواهید داشت! ، این جمله آخر را نوشتیم تا بدانید ما هم میدانیم «تازگی ها خیلی سرتان شلوغ است».

مجله خواندنی ها
مجله فرارو