bato-adv
کد خبر: ۱۴۹۱۶۷

گلایه رادان از برخی کاندیداهای ریاست جمهوری

تاریخ انتشار: ۱۰:۵۶ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
جانشین رئیس پلیس کشور با تشریح آخرین اقدامات نیروی انتظامی برای انتخابات گفت: برخی داوطلبان از هم اکنون مدعی اند که پیروز انتخابات هستند که باید از این افراد به خاطر اظهاراتشان گله کرد.

سردار احمدرضا رادان در حاشیه دومین همایش تقدیر از سربازان برتر نیروی انتظامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: باید از برخی داوطلبانی که از هم اکنون خود را پیروز قطعی انتخابات می دانند و می گویند ما پیروز هستیم گله کرد. این افراد باید سکانداری جایی باشند که خودش وظیفه برقراری تامین نظم در جامعه را بر عهده دارد. حتماً مردم می گویند که ما توجه داده بودیم و از کاندیداها توقع دارند که نظم را رعایت کنند.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی اقدامات خود را در خصوص انتخابات انجام داده است و اقدام به رصد فعالیت کاندیداها کرده و گزارش تخلفات تبلیغات زودهنگام را به مراجعی که وظیفه رسیدگی به تخلفات کاندیداها را دارند ارایه کرده است. انتظار ما از کاندیداها این است که خودشان بیشتر از دیگران به قانون احترام بگذارند.

جانشین رئیس پلیس کشور در پاسخ به سئوال خبرنگاری که از او پرسید آیا کاندیداها می تواند پس از تایید صلاحیت کارناوال در خیابانها راه اندازی کنند گفت: تا به حال چیزی به عنوان راه اندازی کارناوال به نیروی انتظامی ابلاغ نشده است و کاندیداها حتی پس از تایید صلاحیت نیز نمی توانند کارناوال راه اندازی کند البته اگر شورای سیاست گذاری اجازه دهد می توانند این اقدامات را انجام دهند اما بعید می دانم که شورای سیاست گذاری اجازه راه اندازی کارناوال را به کاندیداها بدهد.

وی با اعلام اینکه پس از تایید کاندیداها از سوی شورای نگهبان نیروی انتظامی متولی برقراری امنیت برنامه های کاندیداها را بر عهده دارد افزود: البته مسئولان ستادهای تبلیغات کاندیداها نیز باید وظایف کاندیدایی را انجام دهند. در گذشته برخی زشتی ها از سوی خود ستادهای انتخابات شروع می شد که در این زمینه در حال رصد اوضاع هستیم.

رادان در مورد اینکه برخی برنامه های کاندیداها به درگیری می انجامد با بیان برخورد با متخلفان افزود: اگر تا قبل از تایید صلاحیت کاندیداها اقدام به انجام تبلیغات کند مرتکب تخلف شدند و اگر در نشست های کاندیداها درگیری به وجود آید عوامل ایجاد درگیری دستگیر می شوند ضمن اینکه این اتفاقات هزینه هایی را برای داوطلبان نیز دارد.

خبرنگاری از جانشین رئیس پلیس کشور در خصوص به تاخیر انداختن زمان اجرای استاندارد یورو 4 و مهلت دوباره به خودروسازان پرسید که رادان به اعلام اینکه پلیس فقط قانون را اجرا می کند تصریح کرد: پلیس به وظیفه قانونی خود عمل کرده و وظیفه صیانت از مردم را بر عهده دارد. یک طرف سود کارخانه ها است و طرف دیگر خون مردم و تصادفات است که البته با یک تغییر جزئی می توان تلفات را کاهش داد. اگر قانون جدید وجود نداشت و تاکنون اجرایی نمی شد امسال به جای 19 هزار نفر 63 هزار نفر در جاده ها کشته می شدند. پلیس از مسئولان می خواهد پای مصوبه ها بایستند نه اینکه با یک فشار مهلت دوباره به خودروسازان بدهند اگر هر فردی که وظیفه ای را دارد و در این موضوع مسئول است نقش خودش را خوب ایفا کند دیگر دچار این مشکلات نمی شویم برای کشور خوب نیست که از حداقل استانداردها برخوردار نباشد.

رادان با رد برگزاری نشست پلیس با کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری تاکید کرد: در خصوص وظایف کاندیداها و اعلام خطوط قرمز تقسیم کار شده است تا کاندیداها بدانند که باید چه خطوطی را رعایت کند آن کسی که کاندیدا می شود اگر خودش نداند خطوط قرمز چیست پس چه کسی باید این موضوع را بداند آن چه که امروز لازم است و رهبر انقلاب نیز به آن اشاره کرده است مرز قانون است. همه طرفداران، کاندیداها و اعضای ستادهای انتخاباتی باید به قانون پایبند بوده و آن را فصل الخطاب خود بدانند.

جانشین رئیس پلیس کشور در پایان با اشاره به اینکه درخواست افزایش حقوق سربازان مورد موافقت ستاد کل نیروهای مسلح قرار گرفته است و باید منتظر تصویب بودجه باشیم. البته ما نیز می دانیم که سربازی در نیروی انتظامی سخت است اما معتقدیم سربازها باید از حداقل ها برخوردار باشند به همین دلیل در نیروی انتظامی طرح آمایش سرزمینی به اجرا در آمده است و از سال 92 سربازان متاهل در شهر محل زندگی به خدمت گرفته می شوند ضمن اینکه این سربازان همانند سایر نیروهای کادر پلیس سبد کالا دریافت می کنند.
منبع: فرادید
مجله خواندنی ها
مجله فرارو