bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۵۹۶۹۲

از وعده بهبود وضعيت معيشت تا بازار ارز و طلا

تاریخ انتشار: ۱۰:۴۳ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۲
فرارو- مهمترين عناوين اقتصادي امروز شامل يك وعده در خصوص بهبود وضعيت معيشت تا 100 روز آينده، احتمال افزايش قيمت برق، گزينه نهايي رياست بانك مركزي و خبرهايي از بازار ارز و طلا است.

وعده بهبود معيشت در 100 روز آينده

محمدباقر نوبخت، معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور با بیان اینکه در 100روز نخست آغاز به کار دولت يازدهم کابينه جديد قصد ايجاد تغييرات در زندگي معيشتي مردم را دارد، افزود: قانون بودجه سال 92 بر اساس درآمدهاي 210 هزار ميليارد توماني تنطيم شده است و طبق گزارشات 4 ماهه اينگونه محرز شده که درآمدهاي 210 هزار ميليارد توماني در اين برنامه تحقق نخواهد يافت و چنانچه اين درآمدها حاصل نشود دولت با کسري بودجه و جامعه با افزايش تورم روبرو خواهد شد.

معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور اصلاح قانون بودجه سال 92، احياي سازمان مديريت و برنامه‌ريزي و تهيه لايحه بودجه سال 93 را از اولويت‌هاي اقتصادی اجرایی دولت در 100 روز آينده اعلام کرد و گفت: در 100 روز نخست آغاز به کار دولت يازدهم، کابينه جديد قصد ايجاد تغييرات در زندگي معيشتي مردم دارد.


اولین اقدام برای افزایش قیمت برق
وزیر جدید نیرو با بیان اینکه به نمایندگان قول دادم در صورتی‌ که با صنعت برق همراهی و اندکی افزایش قیمت تحمل شود، اقتصاد برق را از بودجه کاملا منفک می‌کنیم اعلام کرد: هزینه‌های آب و برق مشترکان نباید از هزینه قبوض موبایل آنها بیشتر شود.

وی با بیان اینکه هزینه‌های آب و برق خانوارها و مشترکان کشور نباید از هزینه قبوض موبایل آنها بیشتر شود، با این وجود توضیحات بیشتری درباره نحوه و زمان این افزایش قیمت برق مطرح نکرد.

سیف به بانک مرکزی می‌رود
در حالی که مدتی است گمانه زنی‌های بسیاری درباره ریاست بانک مرکزی صورت می‌گیرد، اما آخرین گمانه زنی‌ها حاکی از آن است که ولی الله سیف سکان بانک مرکزی را به دست می گیرد.

تا چندی پیش در کنار نام ولی الله سیف ، نام مسعود نیلی و ناصر همتی نیز برای ریاست بانک مرکزی مطرح می شد.

اما آنطور که اعلام شد نیلی به این دلیل از بین گزینه‌ها حذف شد که شرط قانون برنامه پنجم را ندارد، بر اساس ماده 88 قانون برنامه پنجم توسعه رییس‌کل بانک مرکزی و قائم‌مقام وی باید از میان متخصصان مجرب پولی بانکی و اقتصادی با حداقل 10 سال تجربه کاری و تحصیلات حداقل کارشناسی ارشد در رشته‌های مرتبط انتخاب شود.


کاهش قیمت ارز و طلا در بازار
ارزش طلا در ایران امروز یکشنبه در حالی کاهش یافته که قیمت اونس جهانی ثابت و قیمت ارز نیز کاهش داشته است. از این رو ارزش طلا در ایران با قیمت کمتری نسبت به روز گذشته شروع به کار کرده اما تا به این لحظه روند صعودی به خود گرفته است.

در رابطه با کاهش قیمت ارز در ایران یکی از صرافان این صنف معتقد است كه کاهش قیمت امروز ارز به دلیل بازی بازار بوده است.

وی تصریح کرد: این نوسانات تماما در دست دلالان است که با هماهنگی بین یکدیگر قیمت ارز را کاهش می‌دهند تا حجم زیادی ارز خریداری کنند و از سوی دیگر در لحظه فروش قیمت ارز را به شدت افزایش می دهند.
          
نوع سکهیک شنبه-قیمت (تومان)
سکه‌تمام‌طرح‌ جدیدیک میلیون و 58 هزار و 500
سکه‌تمام‌ طرح‌ قدیمیک میلیون و 35 هزار
نیم سکه560 هزار
ربع سکه360 هزار
یک گرمی235هزار
هرگرم‌طلای18عیار105 هزار و 730
هر مثقال طلا458 هزار
اونس جهانی1378 دلار و 20 سنت
نوع ارز
دلار آمریکا3150
یورو4210








ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
تاد لار کمرش نشکند هیچ اتفاقی نخواهد افتاد
مگر انکه کوپن بدهند که انهم فقط قوت لایموت را قدری بهبود خواهد داد و بقیه چیزهایی که برای یک زندگی شرافتمندانه لازم است خیر
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv