bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۶۴۸۵۱

اجراي 432 پروژه كيفيت از توليد تا خدمات پس از فروش در ایران خودرو

تاریخ انتشار: ۱۶:۳۵ - ۱۴ مهر ۱۳۹۲

معاون كيفيت ايران‌خودرو گفت: در سال جاري 432 زير پروژه در قالب 237 خانواده پروژه براي ارتقاي كيفي محصولات ايران خودرو از مرحله تامين قطعات تا خدمات پس از فروش تدوين شده و در حال اجرا است.

به گزارش ايكوپرس،‌ كيانوش پورمجيب،افزود: اين پروژه ها براساس چهار شاخص «رضايت مشتريان»،‌«برگشتي قطعات از خدمات پس از فروش»، «آديت نهائي» و «زير ساخت ها و سيستم هاي كيفي» تدوين شده است. ضمن اينكه از اين تعداد تنها 19 پروژه از سال 91 به برنامه هاي ارتقاي كيفي امسال ايران خودرو منتقل شده است.

به گفته وي ايران خودرو در سال 92 در شاخص رضايت مشتري 99 پروژه، در شاخص برگشتي قطعات از خدمات پس از فروش 71 پروژه، در شاخص آديت نهائي170 پروژه و در شاخص زير ساخت ها و سيستم هاي كيفي 92 پروژه را در دست اجرا دارد.

پور مجيب در خصوص برنامه ها و سياست هاي معاونت كيفيت ايران خودرو براي افزايش كيفيت محصولات اين شركت اظهار كرد: يكي از سياست هاي اصلي اين معاونت حضور فعال در چرخه تامين، توليد، فروش و خدمات پس از فروش و نظارت بر مولفه هاي كيفي در واحدهاي موثر بر افزايش كيفي زنجيره ارزش ‌كيفيت است.

معاون کيفيت ايران‌خودرو با تاكيد بر اينكه اين پروژه ها از ابتداي زنجيره تامين آغاز شده و تا خدمات پس از فروش ادامه مي يابد، اظهار كرد: در سال گذشته نيز 259 خانواده پروژه مشتمل بر زير پروژه متعدد تعريف و اجرا شد كه شاخص رضايت مشتري 603 زير پروژه، شاخص برگشتي قطعات از خدمات پس از فروش 113 زير پروژه، شاخص آديت نهائي 102 زير پروژه و شاخص زير ساخت ها و سيستم هاي كيفي 158 زير پروژه را به خود اختصاص داده بودند.

به گفته معاون كيفيت ايران خودرو در سال 88 نيز 117 پروژه، در سال 89 حدود 263 پروژه و سال 90 نزديك به 460 پروژه ارتقاي كيفي محصولات ايران خودرو تدوين، ابلاغ و اجرا شده است.

پورمجيب اظهار كرد: براساس ارزيابي هايي كه در پايان هر سال در خصوص پروژه هاي تعريف شده صورت مي گيرد، در سال 91 بيش از 70درصد پروژه ها مطابق برنامه اجرا شدند و بقيه نيز به دليل ماهيتي كه داشته و زمان بر بوده اند به سال جاري منتقل شدند.

وي در ادامه يادآور شد كه در گروه صنعتي ايران خودرو كميته عالي ارتقاي كيفيت، شامل 5 زير كميته تشكيل شده است. اين 5 كميته به صورت تخصصي و تمركزي ارتقاي كيفيت قطعات، خدمات پس از فروش، توليد، فروش و سيستم ها را دنبال مي كنند.

پورمجيب اظهار كرد: براي هر يك از پروژه هاي ارتقاي كيفيت يك برنامه زمان بندي تعيين شده است و اگر در اجراي هر يك از مراحل اين پروژه ها مشكل خاصي به وجود بيايد،‌ موضوع براي گشايش ابتدا در جلسه اي با حضور مديران و معاونان مربوطه مطرح مي شود كه اگر اين جلسه نتيجه بخش نبود، كار به زير كميته مربوطه ارجاع داده خواهد شد.

معاون كيفيت ايران خودرو در خصوص شاخص هاي تعريف شده براي ارتقاي كيفيت محصولات نيز توضيحاتي ارائه داد و گفت: در بخش شاخص رضايت مشتريان هر ماه گزارش هايي از سوي شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران تهيه مي شود كه كليتي از آن رسانه اي شده و جزئيات آن در اختيار خودروسازان قرار مي گيرد. اين گزارش مبناي تعريف پروژه هاي ارتقا كيفيت در خصوص رضايت مشتريان ايران خودرو است.

وي افزود: در آديت نهايي خودرو قبل از تحويل به مشتري نيز يك سري ايراد و اشكال شناسائي مي شودكه با بررسي ايرادهاي يك ساله و تمركز براي ايرادهايي كه بيشترين تكرار را داشته اند، پروژه هائي براي آنها تعريف و تدوين مي شود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
آقای پور مجیب
لطفا بفرمایید چندپروژه موثر !!!دیگه این امار و ارقام دروغ کافیه
نیما
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
لعنت برایران خودرو بعداز8ماه ماشین منو نداد
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۲
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین