bato-adv
کد خبر: ۱۷۷۳۴۹

انتشار اوراق مشارکت توسط اوقاف

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بر اساس توافقی که با بانک مسکن انجام داده، اقدام به انتشار اوراق مشارکت خواهد کرد که از خیرین انتظار می رود جهت ارتقای امامزادگان واجب التعظیم اقدام به خرید اوراق کنند.
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۵ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۲
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بر اساس توافقی که با بانک مسکن انجام داده، اقدام به انتشار اوراق مشارکت خواهد کرد که از خیرین انتظار می رود جهت ارتقای امامزادگان واجب التعظیم اقدام به خرید اوراق کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر چهارشنبه مروز غلامرضا محمدزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران در سفر به شهرستان ورامی ضمن بازدید از امامزادگان شهرستان، با حضور در اداره اوقاف و امور خیریه ورامین روند فعالیت کارکنان این اداره را مورد ارزیابی قرار داد.

حجت الاسلام محمد زاده در حاشیه سفر به شهرستان ورامین اظهار داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بر اساس توافقی که با بانک مسکن انجام داده، اقدام به انتشار اوراق مشارکت خواهد کرد که از خیرین انتظار می رود تا در جهت ارتقای امامزادگان واجب التعظیم اقدام به خرید اوراق کنند.

کار سازمان اوقاف اقتصادی است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران افزود: کار سازمان اوقاف بیشتر از آنکه یک کار فرهنگی باشد، یک کار اقتصادی است و  باید اوقاف زمینه انجام نیات واقفین را انجام دهند اما متأسفانه در رشته های مرتبط، تعداد کارمندهای محدودی را در سازمان داریم.

وی با اشاره به مشکلات دانشگاه علوم قرآن و حدیث ادامه داد: گسترش دانشگاه علوم قرآن و حدیت در سیاست های اوقاف و امور خیریه نیست و اگر توان وجود داشت، همین تعداد دانشگاهها هم جمع آوری می شد چون این دانشگاه هیچ خروجی برای اوقاف نخواهد داشت.

محمدزاده اضافه کرد: دانشجویان این دانشگاه ها مانند مراکز سایر دانشگاه ها درس می خوانند و هیچ امتیاز ویژه ای ندارند ولی همین مراکز دانشگاهی بیش از یک میلیارد و 200 میلیون تومان به سازمان اوقاف بدهکار هستند و سپس هم دانشجویان فارغ التحصیل نیز توقع کار در سازمان اوقاف را دارند.

این مسئول عنوان کرد: در شهرستان پاکدشت هم ساختمانی برای تأسیس دانشگاه علوم قرآن  و حدیث در نظر گرفته شد ولی بر اساس این سیاست این مرکز دانشگاهی نیز مورد بهره برداری قرار نخواهد گرفت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه در جریان سفر به ورامین به آستان اممزاده زیدابوالحسن(ع) رفته و از روند بازسازی این امامزاده واجب التعظیم بازدید کرد.

مدیر آستان امامزاده زید ابوالحسن(ع) در این بازدید در سخنانی اظهار داشت: امامزاده زید ابوالحسن (ع) از نوادگان امام سجاد(ع) و دارای شجرنامه قطعی می باشد و از قضات به نام منطقه ورامین و شهرری بوده که به خوشنامی و تدین مشهوربوده است.

یوسف تاجیک اسماعیلی افزود: پدر بزرگ این امامزاده واجب التعظیم، امامزاده عبدالله و پدر ایشان امامزاده علی در جعفر آباد جنگل هستند و فرزند ایشان نیز امامزاده هادی (ع) می باشد که در جواد آباد مدفون است و همچنین امامزاده کوکب الدین(ع) که در ورامین مدفون است نیز برادر امامزاده عبدالله(ع)، پدر بزرگ امامزاده زید ابوالحسن(ع) می باشد.

وی ادامه داد: از سال 1390 بازسازی این امامزاده آغاز شده است وبا هزینه ای بالغ بر یک میلیارد ریال، 25 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و حساب 49 صندوق فاطمی ورامین آماده دریافت هدایا و نذورات مردم شهید پرور ورامین است.

تاجیک اسماعیلی باتشکر از مساعدت امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرستان واداره اوقاف و امور خیریه ورامین،بر ضرورت تکمیل این بنای مقدس تأکید کرد.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
پرطرفدارترین عناوین