bato-adv
کد خبر: ۱۷۷۵۹۵

گروه "الدرز" به سرپرستی "عنان" به تهران می آید

اعضای گروه الدرز فردا برای دیدار با مقامات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران وارد تهران خواهند شد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۳ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۲

فرارو- اعضای گروه الدرز فردا برای دیدار با مقامات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران وارد تهران خواهند شد.

به گزارش فرارو، 4 عضو ارشد گروه الدرز در راس هیاتی به سرپرستی کوفی عنان، دبیر کل اسبق سازمان ملل برای دیدار با مقامات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران وارد تهران خواهند شد.

کوفی عنان را در این سفر، دزموند توتو، فعال صلح و از رهبران جنبش ضد آپارتاید آفریقای جنوبی و  مارتی آهتیساری و ارنتستو زدیو روسای جمهور پیشین فنلاند و مکزیک همراهی می کنند.

گروه الدرز، سازمان غیر دولتی بین المللی است که از چهره های شاخص بین المللی و مقامات ارشد اسبق جهان از جمله دولتمردان بزرگ و فعالان حقوق بشر و فعالان صلح در سال 2007 توسط نلسون ماندلا تشکیل شد.

اعضای این گروه خودشان را از رهبران مستقل جهان می دانند که برای صلح و حقوق بشر تلاش می کنند.

هدفی که نلسون ماندلا برای این گروه تعریف کرده است استفاده از مجموع هزاران سال تجربه برای حل و فصل مشکلات بی شمار جهان مانند تغییرات جوی، ایدز، فقر و کمک به حل برخی منازعات بین المللی است.

برخی از اعضای آن شامل کوفی عنان، اخضر ابراهیمی، فرناندو هنری کاردوسو رییس جمهور اسبق برزیل، جیمی کارتر رییس جمهور اسبق آمریکا و ماری رابینسون، رییس جمهوری اسبق ایرلند و کمیسر عالی سابق حقوق بشر سازمان و... هستند.

اعضای این گروه 6بهمن (26 ژانویه) تا 9 بهمن (29 ژانویه) در تهران حضور خواهند داشت. هنوز مشخص نیست که اعضای این گروه با کدام یک از مقامات عالی رتبه ایران دیدار و گفتگو خواهند کرد.

متن بیانیه گروه الدرز برای سفر چهار تن از اعضا به ایران

چهار تن از اعضای متنفذین در روز یکشنبه مصادف با ۶ بهمن ۲۹۳۱ بمنظور برگزاری چند جلسه محرمانه با رهبران ایران به تهران سفر خواهند کرد. این اولین سفر گروهی اعضای متنفذین به ایران محسوب می شود.

اعضای سفر کننده به ایران عبارتند از:

 کوفی عنان، رئیس متنفذین، دبیر کل پیشین سازمان ملل متحد و برنده جایزه صلح نوبل (رئیس هیأت)

 مارتی آتیساری، رئیس جمهور پیشین فنلاند و برنده جایزه صلح نوبل

 دزموند توتو، اسقف اعظم بازنشسته کیپ تاون و برنده جایزه صلح نوبل

 ارنستو زدیلو، رئیس جمهور پیشین مکزیک

"متنفذین" گروهی از رهبران مستقل هستند که مرحوم نلسون ماندلا در سال ۷۰۰۲ آنها را گرد هم آورد تا از تجربه جمعی و نفوذ خود برای گسترش صلح، عدالت و حقوق بشر در سراسر جهان بهره بگیرند.

هدف از این بازدید سه روزه ترغیب و ترفیع روحیه از نو شکل گرفته و پذیرا برای گفتگو مابین ایران و جامعه بین المللی و همچنین بررسی راه های گسترش همکاری در مورد مسائل منطقه هست.

متنفذین پیشرفت های مثبت اخیر را فرصتی تاریخی و استراتژیک جهت پایان بخشیدن به سال ها خصومت میان ایران و جامعه بین المللی و از نو ساختن روابط بر اساس اعتماد و احترام متقابل محسوب میکنند. هرچند که معتقد هستند که ایجاد اعتماد نیاز به زمان دارد و باید از طریق حسن نیت و کوشش های مستمر دو جانبه صورت گیرد.

متنفذین با رهبران ایران بمنظور گفتگو در مورد روشهای مسالمت آمیز رفع کشمکش و اختلافهای فرقه ای در منطقه تبادل نظر خواهند کرد.

ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
جيمي كارتر كه خودش جنايت كار است و از جنايت صهونيست ها دفاع كرده ومي كند چگونه حامي حقوق بشر شده است اگر اين حامي حقوق بشر است واي به حال ديگران
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
از دوستان نازنین عاجزانه خواهش میکنم تاریخ های معتبر رو بخونن و از سر احساسات نظر ندن لطفا"
هر کسی نسبت به آنچه می گوید و می نویسد در برابر خدا مسئول است.
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۲
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv