bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۸۱۲۳۴

امید: تصمیمی برای ماندن یا رفتن نگرفته‌ام

تاریخ انتشار: ۱۰:۲۱ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۲
سرپرست دانشگاه تهران و معاون وزارت علوم با بیان اینکه در مدت مسئولیت خود در این دانشگاه تغییرات را در حد ضرورت انجام خواهد داد، گفت: هنوز هیچ تصمیمی برای ماندن یا رفتن از دانشگاه تهران نگرفته‌ام.

دکتر محمدحسین امید با بیان اینکه تا زمانی که سرپرست دانشگاه تهران هستم وظایف رئیس دانشگاه را به طور کامل انجام می‌دهم، اظهار کرد:‌ در واقع من از وقت زندگی خودم برای اینکه به هر دوی مسئولیت‌هایم برسم استفاده می‌کنم. بنابراین معنی‌اش این است که نه در کار معاونت وزارت علوم و نه در کار دانشگاه تهران خللی وارد نخواهد شد.

وی افزود: البته طبیعی است که وقتی دو کار سنگین با این حجم برای اجرا به یک فرد واگذار می‌شود، ممکن است مشکلات کوچکی ایجاد شود اما سعی من بر این است که با وقت بیشتری که برای این کار می‌گذارم و با برنامه ریزی‌ها لطمه ای به کارها وارد نشود.

بنای تغییر و تحول وسیع در دانشگاه تهران را ندارم و ضرورتی هم ندارد
سرپرست دانشگاه تهران درباره احتمال تغییر و تحولات در این دانشگاه در مدت مسئولیتش، خاطر نشان کرد: من در این مدت تمام وظایف رئیس دانشگاه را انجام می‌دهم و اگر تغییر و تحولاتی نیز لازم باشد انجام خواهم داد.

امید با تاکید بر اینکه بنای تغییر و تحول وسیع در دانشگاه تهران را ندارم و ضرورتی هم ندارد تصریح کرد: در عین حال در هر جایی که لازم باشد در حد ضرورت تغییرات اعمال خواهد شد، چرا که به هر حال مسئولیت دانشگاه تهران در حال حاضر با من است و باید در مقابل دانشگاهیان و مطالبات مردم پاسخگو باشم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به هر دو مسئولیتم رسیدگی خواهم کرد، گفت: اینکه در آینده چه اتفاقی بیفتد بستگی به شرایط و نظر اساتید، وزیر علوم و خود من دارد که در مجموع چه تصمیمی بگیریم.

سرپرست دانشگاه تهران با بیان اینکه برای من فرقی نمی‌کند که در کجا خدمت کنم، گفت: من هرجایی که بتوانم خدمت کنم خوشحال می‌شوم، چیزی که من به آن افتخار می‌کنم این است که در تمام 35 سالی که از انقلاب گذشته فقط مدت یکسال و نیم خارج از دانشگاه بودم که در دوره های تعطیلی دانشگاه‌ها و انقلاب فرهنگی و جهادسازندگی بود.

امید افزود: من حتی یک روز هم خارج از دانشگاه هیچ کار اجرایی و غیر دانشگاهی نکرده‌ام که این به دلیل علاقه من به محیط دانشگاه و آموزش عالی است.

وی با بیان اینکه چه در معاونت اداری و مالی وزارت علوم و چه در دانشگاه تهران باشم همین مسیر را دنبال خواهم کرد اظهار کرد: اگر در معاونت اداری مالی باشم خدمت من برای همه دانشگاه‌ها خواهد بود از طرفی هم اگر در دانشگاه تهران بمانم با توجه به اینکه این دانشگاه، دانشگاه مادر و به تعبیر مقام معظم رهبری نماد آموزش عالی است، اگر بتوانم کاری انجام دهم همه از آن منتفع خواهند شد.

سرپرست دانشگاه تهران با بیان اینکه من در حال حاضر هیچ تصمیمی برای شش ماهه آینده خودم نگرفته‌ام، تصریح کرد: هنوز نه من و نه وزیر علوم تصمیمی مشخصی نگرفته‌ایم اما در نهایت بسته به ضرورت هر جایی که دکتر فرجی دانا تصمیم بگیرد که ضرورت دارد من در آنجا بمانم به همان عمل خواهم کرد.

امید در پایان تاکید کرد: من در حال حاضر هم در دانشگاه تهران و هم در وزارت علوم به صورت مستمر حضور دارم و هر روز در رفت و آمد هستم.
مجله خواندنی ها
مجله فرارو