bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۸۳۶۷

هادی غفاری: امام اعتقاد به نافرمانی مدنی داشت

تاریخ انتشار: ۱۵:۲۱ - ۰۲ دی ۱۳۸۷
فرارو- عضو مجمع روحانیون مبارز گفت: امام (ره) مخالف ترور بودند و در مبارزه اعتقاد به نافرمانی مدنی داشتند. حجت الاسلام هادی غفاری این سخن را در واکنش به گفته اخیر حبیب الله عسکر اولادی بیان کرد که در آن ادعا شده بود هیات موتلفه اسلامی مجوز فتک (ترور) حسنعلی منصور را از امام خمینی اخذ کرده بودند.
 
غفاری در گفت وگو با خبرنگار فرارو ضمن بیان اینکه نسبت دادن چنین اعمالی به امام (ره) «دروغ محض است» افزود: آن زمان آقایان پیش امام (ره) رفتند تا از ایشان برای ترور منصور اجازه بگیرند. در آن جلسه آیت الله انواری هم حضور داشتند و شاهد بودند که امام (ره) اجازه ندادند. 

این در حالی است که دبیر کل سابق و عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی هفته گذشته در جمع جوانان عضو تشکل متبوع خود مدعی شد ما در آن زمان درخواست اجازه فتك منصور را از امام خمینی (ره) به عنوان ولی فقیه و نائب برحق امام زمان (عج) داشتیم. 

پیش از این محمد عبد خدایی دبیر کل جمعیت فداییان اسلام نیز صدور مجوز ترور حسنعلی منصور، نخست وزیر شاه را از سوی امام تکذیب کرده بود. 

امام خمینی مجوز ترور صادر نکرده بود

غفاری با اشاره به این که امام (ره) علاوه بر این که ترور را از منظر شرعی جایز نمی دانستند، در مبارزات نیز با نافرمانی مدنی موافق بود افزود: امام(ره) به دو دلیل اعتقادی به ترور نداشت. اول اینکه اقدامات خشونت آمیز در مبارزات اجتماعی سودی ندارد و رژیم را جری می کند، دیگر اینکه ترور برای توده مردم جا نیفتاده بود. خود من شاهدم درآن زمان یکی از اعضای مجاهدین خلق یک ساواکی را ترور کرد اما مردم کوچه وبازار که افرادی متدین هم بودند آن فرد را تحویل ساواک دادند.

مدیر مؤسسه الهادی خاطر نشان کرد: موسسه تنظیم و نشر  آثار امام(ره) حتما باید در مقابل این مطالب کذب که از جانب امام(ره) مطرح می شود پاسخگو باشد و اقدام مناسب را برای روشن شدن افکار عمومی انجام بدهد.

غفاری افزود: من چندی پیش آقای عسگر اولادی را دیدم. ایشان گفتند ما درانتخابات ریاست جمهوری به شخصی رأی می دهیم که مقام رهبری تائیدشان کنند، این در حالی است که به خاطر داریم با وجود حمایت آشکار امام(ره) از آقای میر حسین موسوی، 99نفر از آقایان در مجلس دوم به ایشان رای منفی دادند و گفتند تشخیص ما این است که به میر حسین موسوی رأی ندهیم. 

حجت الاسلام هادی غفاری فرزند آیت الله شهید حسین غفاری در سال 1329 در حومه تبریز به دنیا آمد. او در جریان مبارزات برای سرنگونی حکومت سلطنتی نقش فعالی ایفا کرد. هادی غفاری در سه دوره نخست مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده حضور داشت. او یکی از مخالفان سر سخت ابوالحسن بنی صدر به شمار می رفت و در جریان عزل او از سمت ریاست جمهوری و نیز سرکوب شورش مجاهدین خلق (منافقین) به شدت فعال بود.
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین